شبکه های اجتماعی

آموزش بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۶۵۲ دیدگاه ارسال شده است

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

چگونه بکاپ واتساپ را برگردانیم؟ شاید این سوال شما نیز باشد، از این رو هدف این پست جواب دادن به سوال قبل و معرفی طریقه برگرداندن بکاپ واتساپ است. شما در واتساپ می توانید با روش های متنوعی اطلاعات خود را بازیابی کنید، از این رو در این پست به آموزش نحوه بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون و ریکاوری پیامهای واتساپ خواهیم پرداخت.

در این پست به موضوع ریکاوری پیام های واتساپ با وجود بکاپ و بازگرداندن بکاپ واتساپ خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در این پست هدف آموزش بازیابی بکاپ واتساپ تحت دو سیستم عامل اندروید و iOS است، پس بدون اتلاف وقت آموزش ها را شروع می کنیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با راه حل های برطرف کردن مشکل تماس تصویری و صوتی واتساپ مبحث آموزش روش های حل مشکل تماس تصویری و صوتی در واتساپ در اندروید و آیفون را مطالعه نمایید.

 

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در اندروید با استفاده از Google Drive Backup

برای اجرای موفقیت آمیز ریستور بکاپ واتساپ در سیستم عامل اندروید، شما باید از همان حساب Google و شماره تلفنی که قبلاً برای ایجاد بکاپ استفاده کرده اید، استفاده کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا واتساپ خود را حذف کنید. پس از حذف واتساپ، به سادگی آن را بر روی موبایل خود مجدداً نصب کنید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

پس از نصب مجدد، باید واتس آپ را باز کرده و جزئیاتی مانند شماره تماس و غیره را تأیید کنید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

به صورت خودکار، یک صفحه که در آن شما باید روی دکمه Restore کلیک کنید باز می شود. سپس ریکاوری بکاپ واتساپ که شامل چت ها و فایل ها از Google Drive شروع می شود.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

روند بازیابی فایل ها ظرف چند دقیقه کامل خواهد شد. پس از آن، باید روی گزینه Next ضربه بزنید. پس از تکمیل مراحل اولیه، چت ها  نمایش داده می شوند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

پس از اتمام مراحل فوق، WhatsApp به طور خودکار بازیابی بکاپ شما از Google Drive را آغاز می کند. پس از تهیه بکاپ از سابقه چت، تمام فایل ها نیز بازیابی می شوند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

 

بازگردانی بکاپ واتساپ در اندروید با استفاده از Local Backup

برای استفاده از Local Backup برای بازیابی فایل ها و چت ها در واتساپ، باید فایل ها را از کامپیوتر یا کارت SD به یک دستگاه جدید منتقل کنید. در این روش بازیابی فایل ها و سابقه چت ها به شرح زیر بسیار ساده است.

برای تهیه بکاپ یا همان نسخه پشتیبان از WhatsApp در حافظه Local و با نصب برنامه File Manager یا File Explorer در موبایل خود می توانید نسخه پشتیان تهیه کنید. به حافظه موبایل خود بروید و روی WhatsApp را کلیک کنید. سپس به  بخش Databases در حافظه واتس آپ در کارت SD بروید. این مکانی است که از Backup شما آنجا ذخیره شده است.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

اکنون، برای دسترسی آسان باید این فایل پشتیبان را تغییر نام دهید. انجام این کار اختیاری است. شما می توانید اسم فایل را از msgstore.db.crypt12 به msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 تغییر دهید. پسوند فایل یا فرمت فایل را تغییر ندهید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

اگر واتس اپ از قبل نصب کرده اید، به سادگی آن را حذف و دوباره از طریق Google Play نصب کنید. پس از پایان نصب مجدد WhatsApp، به سادگی جزئیات مخاطبان خود را تأیید کنید، همانطور که در روند پشتیبان گیری Google Drive این روش وجود داشت، این کار فقط چند ثانیه طول می کشد تا مشخص شود که آیا نسخه پشتیبان موجود است یا خیر.

روی دکمه Restore کلیک کنید و مدتی صبر کنید تا همه دیتاها بازیابی شده از فایل های ذخیره شده بازگردند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

 

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در آیفون با استفاده از iCloud Backup

اول از همه، شما باید با تهیه بکاپ، از نسخه پشتیبان iCloud استفاده کنید. عملکرد آخرین نسخه پشتیبان را بررسی کنید. سپس واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید. پس از تأیید شماره تماس، کافی است پیام های روی صفحه را دنبال کنید. با این روش می توانید سابقه چت را ریستور کنید.

اول از همه، با Apple ID وارد سیستم شوید تا به iCloud دسترسی داشته باشید و iCloud Drive را روشن کنید. سپس، شما باید فضای کافی در آیفون و iCloud خود داشته باشید. برای بازیابی یا پشتیبان گیری باید از همان شماره تلفن اصلی خود استفاده کنید زیرا نمی توانید از یک حساب WhatsApp و یک حساب دیگر برای ریستور کردن بکاپ استفاده کنید.

 

منبع

۶۵۲ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. تقوي گفت:
    سلام، بنده اكانت واتس اپ را حذف كرده ام ولي قبلا بك آپ آن در آنكلود بوده اما الان بعد از نصب مجدد واتس اپ فايل را جهت ريستور پيدا نميكنه آيفون ٦ با جديدترين ورژن ios دارم ; چه كنم؟!
    icloud drive هم فعاله و قبلا هم فعال بوده

    سپاس

  2. یگانه گفت:
    سلام
    من یه نفرو بلاک کردم وقتی از بلاک درش آوردم هنه ی چتا برای من پاک شد و اون چتا رو لازم دارم تو رو خدا تو رو قرآن یکی کمکم کنه ازتون خاهش میکنم ????
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اول ببینید پوشه Database رو در پوشه whatsapp دارین ؟ اگه هستش حتما یه کپی ازش بگیرین.
      برنامه رو پاک کنید و دوباره نصب کنید ببینید از طرف گوگل پیام بازیابی اطلاعات میاد یا نه؟
  3. عباس گفت:
    با عرض سلام

    من از واتساپ هیچ پشتیبان گیری نداشتم

    بعد حذف و نصب کل چت و اطلاعاتم از بین رفته
    . خواهشا کمکم کنید??

  4. تقوي گفت:
    سلام، بنده اكانت واتس اپ را حذف كرده ام ولي قبلا بك آپ آن در آنكلود بوده اما الان بعد از نصب مجدد واتس اپ فايل را جهت ريستور پيدا نميكنه …. آيفون ٦ با جديدترين ورژن ios دارم … چه كنم؟!
    icloud drive هم فعاله و قبلا هم فعال بوده

    سپاي

    • عباس گفت:
      در واقع من گوشیمو ریست فاکتوری کردم
      و همیشه بکآپ میگرفتم
      جدیدا دوتا واتساپ نصب داشتم
      این سری بک آپ گرفتم و مجدد بازنشانی کردم واتساپ نیومد بالا

      و تمام چتهام پاک شده

      نمیدونم چکار کنم

      خیلی مهمه برام اطلاعاتش ?

      ممنون میشم راهنمایی کنید منو

      واقعا افتادم بدجور توی دردسر

      ممنونم

  5. محمدرضا گفت:
    سلام.من بیزنس واتساپ داشتم و بعدا واتساپ جی بی دانلود کردم…الان میخوام اطلاعات بیزنس واتساپ رو بیارم واتساپ جی بی…میشه راهنماییم کنین؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر،
      ابتدا از تنظیمات ، گفتگوها ، پشتیبان گیری از گفتگو ، پشتیبان گیری نسخه پشتیبان بگیرید سپس واتساپ بیزینس را حذف کنید و از قسمت فایل های گوشی نام پوشه WhatsApp Business را به GBWhatsApa تغییر کنید و جی بی واتساپ را نصب و شماره را فعالسازی کنید صفحه نسخه پشتیبان یافت شد نمایش داده میشود گزینه بازیابی را انتخاب کنید
  6. هادی گفت:
    من بک آپ رو ماهانه زده بودم ولی وقتی حذف و نصب مجدد کردم برام کل پیام هام تا اون روز نیومد میشه یکی کمک کنه؟
  7. Sara گفت:
    سلام من اشتباهی واتساپ پاک کردم بکاپم نگرفتم چجوری پی ام های قبلی برگردونم
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      واتساپ جدید رو نصب کنید و از ببینید از طرف گوگل براتون پیام میاد! دقت کنید که پوشه واتساپ پاک نشده باشه.
  8. Ali گفت:
    سلام من گوشی جدید گرفتم .گوشی قدیمی از پیاما واتس اپ بکاپ گرفتم. ولی الان رو گوشی جدیدم فقط پیام گروها بالا میاد چتا شخصی با دیگران بالا نمیاد میشه کمکم کنید ک چکاری کنم؟؟ممنون
  9. Zari گفت:
    سلام برا برگردوندن عکس هام گفتید دیلیت کنم واتس را و دوباره نصب کنم ایا من ادمین دو تا گروه هستم دوباره نصب کنم برمیگرده یا از دست میره
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      شما در قسمت تنظیمات و چت بکاپ، تا حالا بکاپ گرفتین؟
      اگه پاسختون مثبته تیک قسمت بکاپ از مدیا رو فعال کردین؟
  10. یاسین گفت:
    سلام ممنون از سایت خوبتون یه سوال داشتم که با این برنامه نمیشه
    من فایل های بکاپ واتساپ رو که با فرمت crypt12 هست حذف کردم به اشتباه بعد واتساپم هم پاک شده می‌خوام اون فایل های بکاپ رو برگردونم برنامه ای هست آیا برای ویندوز یا اندروید؟؟
    با تشکر
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      بهتره با تعمیرکار متخصص موبایل مشورت داشته باشین، تا در صورت امکان فایل ها رو بازیابی کنه.
      البته شما هم چیزی روی گوشی مثل عکس و فیلم و.. اضافه نکنید.
  11. ناهید گفت:
    سلام
    من خطم به نام یکی دیگه هست و الان میخوام بهش برگردونم
    چطوری میتونم کاری کنم که دیگه به اطلاعات واتساپ که پاک شده یا اطلاعات قبلیم دسترسی نداشته باشه
  12. Hani گفت:
    سلام خسته نباشید‌
    من پیاما واسم نمیومد یه واتساپ دیگه نصب کردم و از اونیکی پرید و رفت روی اینیکی اکانت بعد وقتی که باز برگردوندم روی واتساپ قبلیم چندتا پیامای جدیدم نیومدن
    میان یا نمیان؟
  13. زهرا خالقی گفت:
    سلام خسته نباشید.من واتساپم رو روی گوشی جدید نصب کردم و حواسم نبود پشتیبان گیری کنم همه چتام پاک شدن..فایل هایی که تو سایتتون توضیح دادین هستن و دوباره کارایی که گفته شده بود انجام دادم..اما فقط چند تا چت آخر که تو گوشی جدیدم بود میاد و اون قبلیا بازیابی نمیشه..رلهی هست قبلیارم بیارم؟
  14. مبينا پارسا گفت:
    سلام من گوشيمو عوض كردم و وقتى كه واتسپ رو نصب كردم حواسم نبود كه restore رو بزنم و اون مرحله رو skip كردم و ديدم چتام پاك شده .. ايا هنوز راهى هست برشون گردونم؟ يعنى دوباره پاك كنم و restore رو بزنم ميشه؟ برميگرده؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      دوباره امتحان کنید، احتمالا برمیگرده، از گوشی قبلی پوشه whatsapp رو پاک کردین؟
      • مبینا پارسا گفت:
        سلام مجدد ممنون از پاسختون .. من فکرنمیکردم واتسپ اینطوری باشه و لحظه ای که sign in کردم توی گوشی جدیدم خود به خود از گوشی قبلی log out شد بعد متاسفانه نمیدونستم باید restore رو بزنم و skip رو زدم دیدم همه چی پاک شده .. حالا باید مجددا پاک کنم ببینم restore میاد یا خیر ممنونم بازم??
  15. Ziba گفت:
    سلام و وقت بخیر،ببخشید من سه روز پیش واتساپمو بعد از بک اپ گیری از گوشی حذف کردم امروز بعد از نصب دوباره دیدم چند نفر پیام دادن ولی به دلیل ادغام با اکانت دوم واتساپم مجبور شدم دوباره حذف و نصبش کنم ولی دفعه بعدی دیگه پیام های جدید رو نشون نداد و همین اخرین پیام های سه روز پیش هست،چطور میتونم پیامهای سین نشده اشخاص رو ببینم،ممنون میشم کمک کنید
  16. محمد گفت:
    سلام ببخشید من گوشیم ویروس داره و میخوام فلشش بزنم ایا پس از اینکه در گوگل ایو پشتیبان گرفتم گوشیمو فلش بزن اطلاعاتم برمیگرده منظورم از پشتیبان گیری همونی هست که در تنظیمات واتساپ است
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      علاوه بر گرفتن بکاپ از گوگل و البته اگه به عکس و.. احتیاج دارین تیک مدیا رو هم بزنین و از پوشه whatsapp هم با کمک فایل منجرتون یه کپی بگیرین.
      اینکه واتساپ شاید چت های چند ماه قبل رو نگه نمیداره هم حواستون باشه.
  17. mobi گفت:
    سلام
    من گوشیمو عوض کردم وباگوشی خواهرم تعویض کردم وتوی اون گوشی خیلی کانال و اینا توی اتساپ داشتم
    بککاپی هم از کانالا ندازم باید چیکار کنم؟؟
    اگ میشه لطفا کمکم کنید چون اون کانالا واقعا مهم بوده ممنون
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اطلاعات گوشی شما الان پاک شده هستش؟
      سیم کارت خودتون رو وارد گوشی جدید کردین از طرف گوگل برای بازیابی بکاپ درخواست نیومد؟
  18. فرزاد نادری گفت:
    سلام من یک ماه پیش گوشیمو فلش زدم همه اطلاعاتی که تو واتس آپ داشتم پاک شده میخوام همه اون اطلاعاتو بدست بیار باید چیکار کنم ممنون میشم از راهنماییتون
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      بکاپ اصلی واتساپ از پوشه whatsapp تامین میشه که وقتی گوشی فلش بشه اون هم پاک میشه، میمونه بکاپ گوگل که در هنگام نصب دوباره برنامه براتون پیام بازیابی اومد و تایید کردین ولی باز هم چت ها برنگشتند راهی باقی نمیمونه.
      در نهایت با یه تعمیرکار معتمد در صورت لزوم مشورت داشته باشین.
  19. هادی گفت:
    سلام.لطفا راهنمایی کنید
    اگه بخواهیم بک آپ اندروید رو روی ios بارگزاری کنیم چیکار باید کرد؟
  20. امیر گفت:
    سلام من یادم رفت پشتیبان گیری کنم و الان پی ام هام رو ندارم و همچنین فیلم هام و باید چیکار کم برگرده
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      برنامه رو پاک کنید و دوباره نصب کنید، ببینید از طرف گوگل برای بکاپ براتون بکاپ میاد؟
      • Saqrsd گفت:
        من واتساپم پاک شد اشتباهی بعد نصب کردم همه چتام رفت راهی هست برابرگردوندنش؟؟؟؟؟
        • کارشناس گفت:
          سلام و وقت بخیر
          واتساپ رو دوباره نصب کنید اگه از طرف بکاپ گوگل پیام اومد موافقت کنید، اگه نیومد به روش دوم که توی پست گفته شده چت ها رو بازیابی کنید. به شرط اینکه پوشه دیتابیس شما پاک نشده باشه.
  21. Fatemeh گفت:
    سلام من حواسم نبود فایل های زخیره شده واتساپ رو پاک کردم الان هر استوری که میخوام وا کنم مینوبسه این فایل در حافظه داخلی شما موجود نیس باید چیکار کنم ؟؟؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      تنها راه باقی مونده استفاده از گوگل بکاپ هستش، برنامه رو پاک کنید و دوباره نصب کنید، ببینید از طرف گوگل پیام بازیابی براتون میاد ؟
  22. میلاد گفت:
    سلام ببخشید من گوشیم ویروش داشت به همین خاطر گوشی رو فلش کردم و هرچی روش بود حذف شد وقتی واتساپ رو نصب کردم هیچ پیامی نیومد که بکاپ بشه قبلا میشد ولی این دفعه نشد.منم رفتم تو تنظیمات و گزینه پشتیبانی رو زدم و واتساپ رو حذف و بعد نصب کردم و گزینه بکاپ اوند ولی هیچکدوم از پیاما و گفتگوهام برنگشت.بدجور لازمشون دارم باید چیکارکنم
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      بکاپ رو قبل از فلش گوشی باید انجام میدادین چون بعد از پاک شدن گوشی، پوشه واتساپ پاک میشه.
      برای شما از گوگل بکاپ هم موقع نصب دوباره پیام نیومد؟
  23. علیرضا گفت:
    سلام.من ناخواسته حسابم رو پاک کردم و هرچی برای بازیابی اطلاعاتم تلاش میکنم امکان پذیر نیست.پیام میده که هیچ اطلاعاتی برای بازیابی وجود نداره علیرغم اینکه هر روز بکاپ میگرفتم.لطفا کمکم کنید من اطلاعات حساسی دارم اگر از بین بره گرفتار میشم.
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      به فایل منجر گوشیتون نگاه کنید و ببینید پوشه Database در پوشه Whatsapp رو دارین؟ داخلش رو ببینین فایلی موجوده؟
      • علیرضا گفت:
        بله هست دوتا فایله که اسمش msgstore هست ولی هرچی میخام بازشون کنم نمیشه…
        توروخدا اگه میشه کمکم کنید اون اطلاعات از بین بره منم بیچاره میشم
        • کارشناس گفت:
          طبق اعلام سایت فارسی واتساپ عمل کنید:

          یک برنامه مدیر فایل دانلود کنید.
          در برنامه مدیر فایل به مسیر sdcard/WhatsApp/Databases بروید. اگر اطلاعات شما در کارت حافظه ذخیره نشده باشد، ممکن است «حافظه ذخیره‌سازی داخلی» یا «حافظه ذخیره‌سازی اصلی» را به جای sdcard ببینید.
          اسم فایل پشتیبانی را که می‌خواهید بازیابی کنید از msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 به msgstore.db.crypt12 تغییر دهید. امکان دارد نسخه پشتیبان قبلی روی پروتکل قدیمی‌تری مانند crypt9 یا crypt10 باشد. مقادیر نسخه رمزگذاری را تغییر ندهید.
          واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید.
          وقتی پرسیده شد، بازیابی را بزنید.

          • علیرضا گفت:
            فک کنم اطلاعاتم پرپر شد.من میتونم یه آیدی تلگرام بهتون بدم اگه هزینه ای هم داشته باشه تقدیمتون میکنم فقط این اطلاعات برام برگرده…لطفا
          • کارشناس گفت:
            تونستین روشی که گفته شد رو امتحان کنید؟ کلا از طریق گوگل بکاپ امتحان کردین؟
  24. پریسا احمدی گفت:
    سلام من چت واتساپ رو بک اپ میگرفتم هر هفته الان یکی از چت هام اشتباها پاک شده چطوری میشه پپیداشون کرد؟؟؟
  25. عسل محیاپور گفت:
    سلام من حافظه گوشیم پرشد وبعد همه ی پیامهای من پاک شد چه کنم
  26. اشنا گفت:
    سلام وقت بخیر خوبین من گوشیمو عوض کردم وواتساب رورو گوشی جدید نصب کردم بعداز نصب مجدد وات هیچی از پیامام نمونده بعداز بکاپ کردن نسخه پشتیبان پیدا شده چنتایی از پیاما وچتها برگشتن ولی فقط از هرچت چندتاییپیام بیشتر نیومده ونوشته این پیام ممکن است قدری طول بکشد بیشتر ّبدانید هرکاری هم کردم موفق نمیشم میشه لطف کنین راهنمایی کنین ممنون میشم خیلی مهم هستن پیامام
    • امیر گفت:
      سلام واتساپم روپاک کردم شماره ای مه واتساپ داشتم مال خودم نبوده الانم خاموشه
      میخوام اطلاعات وات ساپم روبرگزدونم راهی داره؟؟؟
      • کارشناس گفت:
        سلام و وقت بخیر
        باید سیم کارتی که با اون واتساپ رو فعال میکردین رو داشته باشین چون پیامک فعال سازی برای اون فرستاده میشه.
  27. هادی گفت:
    سلام بچم گوشیم رو ریست فکتوری کرده .امکان برگشت پیام های واتساپ هست یا نه بازیابیم هرچی میزنم هیچی نمیاره لطفا راهنمایی کنید برنامه پولی هم باشه مشکلی نیست
  28. حکیم گفت:
    خیلی ممنون
  29. Fa گفت:
    سلام وقت بخیر ببخشیدچرا گاهی نه پیامی دریافت و نه میتونیم ارسال کنیم در جیبی واتساپ الان گوشی برادرم این مشکلو پیدا کرده باید چیکارش کنم تا درس بشه؟
  30. Ali گفت:
    سلام خسته نباشید.من وات ساپم را حذف و نصب کردم ولی اصلآ پیام گوگل پلی را نمیاد برام..باید چیکار کنم تا پیام هام برگرده