کامپیوتر

آموزش تغییر فرمت تصاویر با مرورگر کروم (Chrome)

نوشته شده در ۱۲ ماه پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

تغییر فرمت تصاویر با مرورگر کروم (Chrome)

چگونه می توانم با استفاده از مرورگر کروم (Chrome) فرمت تصاویر را تغییر دهم؟

تبدیل فرمت تصاویر یکی از آن دسته کارهایی می باشد که برخی از افراد در تلاش هستند تا آن را انجام دهند اما نمی دانند چگونه و با استفاده از چه نرم افزاری می توانند این کار را انجام دهند؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از همین نرم افزار ها بپردازیم. یکی از برنامه هایی که به راحتی می توانید با استفاده از آن فرمت تصاویر خود را به هر آنچه که می خواهید تغییر دهید، مرورگر کروم در ویندوز می باشد. در واقع به وسیله این مرورگر کاربران می توانند تصاویر خود را به هر فرمتی که می خواهند تبدیل کنند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا نحوه ی تغییر فرمت تصاویر با مرورگر کروم (Chrome) را به شما آموزش دهیم. در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint در ویندوز، مبحث آموزش کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint را مطالعه نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی خارج‌ کردن دستگاه‌ های متصل به گوگل، مبحث آموزش خارج‌ کردن دستگاه‌ های متصل به گوگل را مطالعه نمایید.

 

چگونگی تغییر فرمت تصاویر با مرورگر کروم (Chrome)

چندین افزونه تبدیل PNG به JPG‌ برای مرورگر گوگل کروم وجود دارد که می‌ توانید به سراغ آن‌ه ا بروید. برخی از آن‌ ها مبتنی بر ابزار های تبدیل آنلاین هستند، با این حال تعدادی از آن‌ ها عملکرد های بیشتری را در اختیارتان قرار می‌ دهند. یکی از این افزونه‌ های کاربردی، Quality Save image as نام دارد.

بنابر این اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری چگونگی انجام این کار هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم که پروسه سختی را پیش رو ندارید و تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در مطلب زیر پیش بروید:

۱. قبل از هرچیزی باید افزونه Save image as Type را برای مرورگر کروم خود دانلود و نصب نمایید.

Save image as Type

۲. سپس با مراجعه به صفحه، روی گزینه Add to Chrome کلیک کرده تا یک پیام برای تایید افزودن به کروم ظاهر شود.

۳. در این بخش باید بر روی گزینه Add Extension کلیک کنید.

تغییر فرمت تصاویر با مرورگر کروم (Chrome)

۴. پس از نصب افزونه در گوگل کروم، حالا روی هر عکسی کلیک راست کنید.

۵. در صفحه باز شده، گزینه Save image as Type که به تازگی افزوده شده است را انتخاب کنید.

مرحله 5

۶.  این افزونه اگر در دنیای آنلاین به دانلود یک عکس PNG به صورت JPG باشید، می‌ توانید با این افزونه، آن را به صورت JPG در فولدر مدن ظرتان ذخیره کنید.

بدین ترتیب، همان طور که در آموزش بالا مشاهده نمودید، به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی و تنها با گذراندن چند مرحله ی ساده در مرورگر کروم (Chrome) و با استفاده از نصب یک افزونه در این برنامه، تصاویر خود را که با فرمت PNG ذخیره شده اند، به فرمت JPG تبدیل نموده و به راحتی از آن استفاده نمایید.

 

منبع