اینترنتاینستاگرامشبکه های اجتماعی

آموزش استفاده از قابلیت زمانبندی پست‌های اینستاگرام

نوشته شده در ۱۲ ماه پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

قابلیت زمانبندی پست‌های اینستاگرام

چگونه می توانم از قابلیت زمانبندی پست های اینستاگرام (Scheduled post) استفاده کنم؟

امروزه کسی نیست که با نرم افزار اینستاگرام آشنایی نداشته باشد و در محیط آن فعالیت نکند زیرا این نرم افزار توانسته به راحتی در بین کاربران به خصوص کاربران ایرانی محبوبیت پیدا کند. محبوبیت روز افزون این نرم افزار به این دلیل است که در نسخه های جدید خود به قابلیت ها و امکانات بخش های مختلف افزوده می شود و کاربران آن همواره به دنبال یادگیری چگونگی استفاده از قابلیت های جدید آن می باشند. قابلیت Scheduled post برای زمان‌ بندی انتشار پست‌ ها در آینده می باشد که همچنان بسیاری از افراد با این قابلیت و نحوه ی کار با آن آشنایی ندارند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه ی استفاده از قابلیت زمانبندی پست‌های اینستاگرام (Scheduled post) را به شما آموزش دهیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آگاهی از چگونگی حذف پیج دوم از پست مشترک اینستاگرام ، مبحث آموش حذف پیج دوم از پست مشترک اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

چگونگی استفاده از قابلیت زمانبندی پست‌های اینستاگرام

قابلیت زمان‌ بندی عکس‌ ها و ویدیو ها در اینستاگرام پدیده چندان جدیدی نیست و در گذشته سرویس‌ های مدیریت اکانت، چنین قابلیتی را برای کاربران خود ارائه می‌ کردند. اکنون به لطف انتشار آپدیت جدید برای اپلیکیشن موبایل اینستاگرام و اضافه‌ شدن ویژگی زمان‌ بندی پست‌ ها به‌صورت داخلی در آن، دیگر نیازی به استفاده از سرویس‌ ها و برنامه‌ های جانبی نخواهد بود و کاربران قادرند به شکل مستقیم تاریخ انتشار پست‌ های خود را تعریف کنند.

بنابراین اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری چگونگی انجام این کار هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم که پروسه سختی را پیش رو ندارید و تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در مطلب زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید نرم افزار اینستاگرام خود را از طریق مارکت های موجود و با توجه به سیستم عامل خود به روز رسانی نمایید.

۲. سپس از بین برنامه های موجود در تلفن همراه خود، نرم افزار اینستاگرام را انتخاب و اجرا کنید.

۳. در این مرحله باید با کلیک بر روی آیکون Home که در نوار پایین صفحه قرار دارد، وارد بخش اولیه اینستاگرام شوید.

۴. بر روی آیکون به شکل + در پایین صفحه کلیک کنید تا وارد مراحل انتشار پست جدید شوید.

۵. سپس پست خود را انتخاب و ویرایش های لازم را بر روی آن اعمال نمایید.

۶. با رسیدن به صفحه New Post، گزینه Advanced Settings  را انتخاب کنید.

۷. بعد از ورود به صفحه Advanced Settings، گزینه Schedule this post را در پایین عنوان Schedule پیدا کرده و آن را در حالت فعال قرار دهید.

۸. پس از فعال‌کردن گزینه گفته‌ شده، صفحه ی جدید تحت عنوان Schedule در پایین صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد که در آن می‌ توانید تاریخ و زمان مورد نظر برای انتشار پست را تعریف کنید.

۹. در‌نهایت برای اتمام کار، روی کلید Done بزنید تا پست مورد نظر برای تاریخ و زمان انتخاب‌شده، زمان‌ بندی شود.

نکته: همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که جهت دسترسی به پست‌ ها و ریلز های زمان‌ بندی شده، می‌ توانید روی تصویر پروفایل خود بزنید و سپس از منوی همبرگری گوشه بالایی صفحه، گزینه Scheduled Content را انتخاب کنید.

مرحله 9

بدین ترتیب، همان طور که مشاهده نمودید، در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی و تنها با گذارندن چند مرحله ی ساده در محیط نرم افزار محبوب اینستاگرام، در  هنگام انتشار پست هایتان و با استفاده از قابیلت زمانیبندی پست ها، زمان مورد نظر خود را مشخص نموده تا پست شما در همان رمان منتشر شود.

 

منبع