شبکه های اجتماعی

آموزش بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۶۵۲ دیدگاه ارسال شده است

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

چگونه بکاپ واتساپ را برگردانیم؟ شاید این سوال شما نیز باشد، از این رو هدف این پست جواب دادن به سوال قبل و معرفی طریقه برگرداندن بکاپ واتساپ است. شما در واتساپ می توانید با روش های متنوعی اطلاعات خود را بازیابی کنید، از این رو در این پست به آموزش نحوه بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون و ریکاوری پیامهای واتساپ خواهیم پرداخت.

در این پست به موضوع ریکاوری پیام های واتساپ با وجود بکاپ و بازگرداندن بکاپ واتساپ خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در این پست هدف آموزش بازیابی بکاپ واتساپ تحت دو سیستم عامل اندروید و iOS است، پس بدون اتلاف وقت آموزش ها را شروع می کنیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با راه حل های برطرف کردن مشکل تماس تصویری و صوتی واتساپ مبحث آموزش روش های حل مشکل تماس تصویری و صوتی در واتساپ در اندروید و آیفون را مطالعه نمایید.

 

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در اندروید با استفاده از Google Drive Backup

برای اجرای موفقیت آمیز ریستور بکاپ واتساپ در سیستم عامل اندروید، شما باید از همان حساب Google و شماره تلفنی که قبلاً برای ایجاد بکاپ استفاده کرده اید، استفاده کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا واتساپ خود را حذف کنید. پس از حذف واتساپ، به سادگی آن را بر روی موبایل خود مجدداً نصب کنید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

پس از نصب مجدد، باید واتس آپ را باز کرده و جزئیاتی مانند شماره تماس و غیره را تأیید کنید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

به صورت خودکار، یک صفحه که در آن شما باید روی دکمه Restore کلیک کنید باز می شود. سپس ریکاوری بکاپ واتساپ که شامل چت ها و فایل ها از Google Drive شروع می شود.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

روند بازیابی فایل ها ظرف چند دقیقه کامل خواهد شد. پس از آن، باید روی گزینه Next ضربه بزنید. پس از تکمیل مراحل اولیه، چت ها  نمایش داده می شوند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

پس از اتمام مراحل فوق، WhatsApp به طور خودکار بازیابی بکاپ شما از Google Drive را آغاز می کند. پس از تهیه بکاپ از سابقه چت، تمام فایل ها نیز بازیابی می شوند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

 

بازگردانی بکاپ واتساپ در اندروید با استفاده از Local Backup

برای استفاده از Local Backup برای بازیابی فایل ها و چت ها در واتساپ، باید فایل ها را از کامپیوتر یا کارت SD به یک دستگاه جدید منتقل کنید. در این روش بازیابی فایل ها و سابقه چت ها به شرح زیر بسیار ساده است.

برای تهیه بکاپ یا همان نسخه پشتیبان از WhatsApp در حافظه Local و با نصب برنامه File Manager یا File Explorer در موبایل خود می توانید نسخه پشتیان تهیه کنید. به حافظه موبایل خود بروید و روی WhatsApp را کلیک کنید. سپس به  بخش Databases در حافظه واتس آپ در کارت SD بروید. این مکانی است که از Backup شما آنجا ذخیره شده است.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

اکنون، برای دسترسی آسان باید این فایل پشتیبان را تغییر نام دهید. انجام این کار اختیاری است. شما می توانید اسم فایل را از msgstore.db.crypt12 به msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 تغییر دهید. پسوند فایل یا فرمت فایل را تغییر ندهید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

اگر واتس اپ از قبل نصب کرده اید، به سادگی آن را حذف و دوباره از طریق Google Play نصب کنید. پس از پایان نصب مجدد WhatsApp، به سادگی جزئیات مخاطبان خود را تأیید کنید، همانطور که در روند پشتیبان گیری Google Drive این روش وجود داشت، این کار فقط چند ثانیه طول می کشد تا مشخص شود که آیا نسخه پشتیبان موجود است یا خیر.

روی دکمه Restore کلیک کنید و مدتی صبر کنید تا همه دیتاها بازیابی شده از فایل های ذخیره شده بازگردند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

 

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در آیفون با استفاده از iCloud Backup

اول از همه، شما باید با تهیه بکاپ، از نسخه پشتیبان iCloud استفاده کنید. عملکرد آخرین نسخه پشتیبان را بررسی کنید. سپس واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید. پس از تأیید شماره تماس، کافی است پیام های روی صفحه را دنبال کنید. با این روش می توانید سابقه چت را ریستور کنید.

اول از همه، با Apple ID وارد سیستم شوید تا به iCloud دسترسی داشته باشید و iCloud Drive را روشن کنید. سپس، شما باید فضای کافی در آیفون و iCloud خود داشته باشید. برای بازیابی یا پشتیبان گیری باید از همان شماره تلفن اصلی خود استفاده کنید زیرا نمی توانید از یک حساب WhatsApp و یک حساب دیگر برای ریستور کردن بکاپ استفاده کنید.

 

منبع

۶۵۲ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. sara گفت:
    سلام خسته نباشيد من ميخوام واتساپم رو از ايفون پاك كنم و روي اندرويد نصب كنم وقتي روي اندرويد نصب كنم باز هم امكان برگرداندن چت ها هست؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      قبل از انتقال به گوشی جدید با روش های ارائه شده در مطلب زیر کار انتقال بکاپ رو انجام بدین:

      porelm.com/whatsapp-from-iphone-to-android

      • فرانک گفت:
        سلام وقت به خیر .
        من قبلا بکاپ می گرفتم مشکلی نبود . اما بین دو بکاپ که گرفته شده فاصله افتاده . یعنی مثلا در تاریخ یکم دی ماه یک بار بکاپ گرفته شده و دیگه بک آپ نگرفتم . عد از این یک بار واتساپ و بعضی از چت ها را پاک کردم . بعد از نصب مجددد . در تاریخ ۷ دی ماه یک بار دیگه بکاپ گرفتم . اما چت هایی که از تاریخ ۷ دی به بعد بکاپ گرفته شده بازیابی شده اند . میخواستم بدونم امکانش هست که چت های گذشته را بازیابی کرد ؟
        سرچ کردم و گفته بود که از طریق دیتابیس میتونم بکاپ قبلی رو بازیابی کنم . ولی نتونستم مسیر دیتا بیس را پیدا کنم . گوشی من اندورید هست / سامسونگ مدل A31
        ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
  2. Seti گفت:
    سلام خسته نباشید .من در my file نمیدونم کدوم فایل را پاک کردم که تمامی پیام های واتس اپ برام پاک شده است .ایا راهی هست برای بر گردان پیام هام؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر،
      اگه بعد از پاک شدن اون فایل، این اتفاق پیش اومد راهی جز استفاده از بکاپ گوگل نیست.
      اگه از تنظیمات واتساپ خودتون تا حالا بکاپ گرفتین میتونید با انتخاب گزینه رستور اونا رو برگردونید. اگه بکاپ نگرفتین واتساپ رو پاک کنید و دوباره نصب کنید تا پیام گوگل برای رستور براتون بیاد.
  3. Fateme گفت:
    سلام خسته نباشید ببخشید من واتساپ معمولی دادشمو پاک گردم براش جیبی نصب کردم بعد کل پیاماش پاک شده،خواستم بپرسم راهی هست که برشون گردونم براش؟؟؟ چون خیلی مهمن
  4. Delara گفت:
    سلام
    من گوشیمو عوض کردم و روش واتساپ ریختم ولی پیام های قبلیم به طور کامل بازگردانی نشده
    یعنی الان من باید واتساپم رو پاک کنم بعد سیمکارتمو وارد گوشی قبلیم کنم از چتای قبلیم بکاپ بگیرم بعد دوباره واتساپ رو بریزم ؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      امتحان کنید که روی گوشی قبلی واتساپ رو نصب کنید، تمام پیام های شما بالا میاد؟ اگه کامل نمایش داده شدند بکاپ بگیرین و سیم کارت رو روی گوشی جدید قرار بدین و رستور کنید.
      • F گفت:
        سلام
        اگه من بکاپ یا Google briveاستفاده نکرده باشم میتونم چت های قبل رو بازیابی کنم
        ؟
        چطور میشه بک آپ کرد؟
      • جمال گفت:
        سلام من واتساپم یهو از صفحه اول اومد و دیدم بکاپی ک گرفته بود حدود پنج گیگ هستش و زدم ک بکاپ و واسم دان کنه ، بعد سه روز دیدم این بکاپ پنج گیگ کامل حذف شده و نیستش!!! باید چیکار کنم؟ کل چتام پریده
    • امیر گفت:
      سلام
      من میخوام گوشیمو ریست فکتوری کنم
      ولی میخوام بعدش ک واتساپو نصب کردم دوباره مثل قبل تمام عکسا و وویس های داخل چت ها پلی بشه چی‌کار کنم ؟؟!
      ی بار قبلا ریست فکتوری کردم پی ام ها همه برگشت ولی وویس ها دگ پلی نشد !!!!
      • امیر گفت:
        یا اگ فایل واتساپ رو کپی کنم تو کامپیوتر و بعد ک ریست کردم دوباره برگردونم تو گوشی کپیش کنم دوباره بعد نصب واتساپ وویس ها رو بزنم روشون پلی میشن ؟؟!
      • رز صورتی گفت:
        سلام و عرض ادب.
        من دو تا سیم کارت دارم.
        یکی در سال ۹۴ اخرین فعالیتش بود یکی در سال ۹۶ اخرین فعالیتش بود.
        من واتس اپ برای این سیم کارت ها را که داشتم اکانت واتس اپ را از خوده برنامه پاک کردم.در همان سال ۹۴ و ۹۶ پاک کردم.
        حالا می خواهم سیم کارت ها را از اسم خودم دربیاورم و به شرکت اپراتور آن واگذار کنم.آیا با وجود گذشت سه سال و پنج سال از اخرین استفاده ی من، شخص بعدی که صاحب خط می شود می تواند واتس اپ و تلگرام را نصب کند و پیام ها و از آن مهم تر عکس هایی که برای دیگران فرستادم بازیابی کند. با تشکر بسیار از پاسخ شما.
  5. Emjid گفت:
    س.حدود چند ماهه از واتس آپ استفاده نکردم قبلش از همه چت و…ام پشتیبان گرفتم بعد از حسابم خارج شدم رفتم رو ی حساب دیگ و نگا کردم پرو و بیوگرافیمم بودش بعد خارج شدن گفتم دفعه بعد برگردم چت و… ام هم هستش الان اومدم تو وات مینویسه حجم پشتیبان گیری شده ۱۰۰ مگابایت اما هر کاری میکنم چیزی از چت و…رو بالا نمیاره چیکار کنم؟؟؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      این مقدار از بکاپ رو گوگل باید بالا بیاره، شما وقتی برنامه رو پاک کنید و دوباره نصب میکنید باید از طرف گوگل پیام رستور بیاد، این پیام برای شما اومده؟
  6. ثمین گفت:
    سلام امروز برای من یک error اومد و یک دفعه واتساپم بسته شدو همه ی پیام هام پاک شد و یه باردیه در همه گروه هاعضوم کرد اما پیام ها نیست لطفا بگید چیکار کنم
  7. علی گفت:
    سلام یلداتون مبارک.
    تو آیفون همه کارها رو برای بازیابی انجام دادم وقتی دوباره نصب میکنم تو پیغامش میگه هیچ بک آپی وجود نداره وقتی میرم داخل تنظیمات گوشی قیمت iCloud وارد میشم بک آپ واتساپ داره اما چطور باید به واتساپ منتقل بشه
  8. سما گفت:
    سلام تمام این مراحلی که گفتین انجام دادم اما چت ها بازگردانی نشدن لطفا راهنمای کنید
  9. اذر گفت:
    سلام من الان واتساپ رو پاک کردم و دوباره نصب کردم اما گزینه restoreنیومده فقط گزینه agree and continueهستش میشه بگید چیکار کنم لطفا
  10. مینا گفت:
    سلام همیشه تو پیامای واتساپ پشتیبان گیری رو تایید میکردم ولی دیروز وقتی داشتم فضای ذخیره شده واتساپ رو مثل همیشه پاک میکردم کلا واتساپچ حذف شد و با نصب دوبارش هیچ چیزی از گروهها و پیامام نموند. همون ابتدا هم که گزینه ی بازیابی رو زدم گفت بکاپ گرفته نشده -آخه دلیلش چیه؟؟؟”؟ خیلی مهمه برام
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      به احتمال زیاد موقع پاک کردن کش برنامه، پوشه واتساپ هم پاک شده باشه، موقعی که دوباره برنامه رو نصب کردین از طرف گوگل برای رستور اطلاعات، پیامی براتون اومد؟
  11. اذر گفت:
    سلام خسته نباشید من کامنت گذاشتم جواب ندادین میشه لطفا جواب بدید
    تو واتساپ برام یه پیغامی اومد منم گزینه skip restore زدم و بعدش همه چت هام پاک شده میشه برای بازگردانی چت هام راهنمایی کنید
  12. مهدی گفت:
    سلام
    خسته نباشید
    من واتساپ جی بی داشتم برای یک سری مشکلات حذف کردم و واتساپ عادی نصب کردم
    قبل از اینکه حذف کنم بکاپ گرفتم ولی وقتی واتساپ عادی نصب کردم مراحل کار رو انجام دادم ولی پیام هام همه حذف شده بود
    باید چیکار کنم؟
  13. محمد امیر قبادی گفت:
    سلام
    واتساپ‌ خودمو بعد از ۲۰ روز نصب کردم همه چیز پریده فقط کسایی ک تو این مدت پیام دادن پیویشون مونده پیاماشونم مشخص نیس
    تروخدا بهم‌بگین پیوی قبلیا رو چجوری برگردونم
    خیلی کارع ضروری دارم
    اها اینم‌بگم اکانت پاک نکردم فقط ب روش معمولی از رو صفحه گوشیم پاکش کردم ینی حذف و نصب
  14. گلشن گفت:
    سلام وقت بخیر من یه مدت از اکانت واتساپم استفاده نکردم و دوباره نصبش کردم همه پیام هاو چت ها حدف شده امکان بازگردانی وجود دارد؟
  15. آذر گفت:
    سلام واتساپ من بطور خودکار شروع به بک اپ کرد بعدش تمامی چت های من پاک شد لطفا راهنمایی میکنید چجوری میتونم چت های قبل رو برگردونم 🙁
  16. sarvin گفت:
    سلام لطفا میشه بگین
    تو واتساپم یه جیزایی اومد بعدش زدم skip restore بعد همه چی رف چت ها رف ولی عکس و فیلم هایی که بارگیری کردم نرفته تو گالریم هست میخوام چت های پیوی و گروه ها رو بر گردونم میشه بگین چجوری جواب بدین ممنون میشم
  17. مهدیه گفت:
    سلام ببخشید من یه سری عکس خیلی مهم برای استادم فرستادم وچون اطلاع نداشتم از حافظه گوشیم پاک کردم بک آپم اصلا نگرفتم هیچی راهی نیست یعنی ؟ خیلی خیلی واجبه :(((((((
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اگه بکاپ نگرفتین امکان برگردوندن مدیا و عکس وجود نداره، گوگل بکاپ هم معمولا از چت ها بکاپ میگیره ولی برای امتحان یه بار برنامه رو پاک کنید و دوباره نصب کنید ببینید گوگل از چی برای شما بکاپ گرفته.
  18. Salar گفت:
    سلام من حسابم مسدود شد از طرف واتساپ و من شمارمو تغییر دادم بعد به خاطر اینکه ببینم سماره قبلیم از انسداد در اومده با شماره جدید دلت اکانت زدم و همه چتا پاک شد بعد چند روز ک شماره اصلیم از انسداد در اومد وارد واتساپ شدم و دیدم همه پیوی ها پاک شدن و گروه ها موندن فقط و در قسمت بک آپ ۱۴۹مگابایت فایل هستش لطفا کمک کمید تا پی وی هارو بازگردانی کنم ضروری هستش ممنون❤
  19. علی رضا گفت:
    سوال دارم…..آیا میتونم پیامهای قدیمیه واتس اپ هم برگرداند مسیجهایی که مثلا تو گوشی قبلی بوده و واتس اپ بستیم و مجددا رو گوشیه جدید بازکردیم
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اگه گوشی قبلی رو فرمت کرده باشین از طریق خود گوشی نمیشه. اگه از اکانت خودتون با گوگل بکاپ، فایل پشتیبان گرفته باشین به صورت خودکار روی گوشی جدید اطلاعات شما رو بالا میاره.
  20. Erfan گفت:
    سلام، ببخشید من واتساپ دارم
    و حجم کل عکس ها و فیلم ها و …. کلا ۴۰۰ مگ و با دیتابیست میشه ۹۰۰ مگ
    ولی در تنظیمات میرم در قسمت برنامه ها میبینم زده ۳/۶۰ گیگ!
    چرا
    اون ۳ گیگ کجاست و از کجا اومده
    یک راه حل بدید
    من بخاطر مدرسه واستاپ دارم
  21. مهسا گفت:
    بکاپ چیه
  22. Arezo گفت:
    سلام برای من ویس فرستاده بودن الان یک ماهی گذشته می خوام دانلوش کنم ولی دانلود نمی کنه راهی هست بتونم دانلودش کنم؟
  23. زریماه گفت:
    سلام
    من پیامهایی که یک اپ ازشون داشتم رو پاک کردم.ولی الان می‌خوام دوباره داشته باشمشون.امکان بازیابی ش هست؟
  24. فواد حقیقی گفت:
    سلام من اخرین بکاپ واتساپم مال سال ۲۰۱۸هست،پارسال یه چتی انجام دادم و بعدش پاکش کردم میخوام ببینم راهی وجود داره من اون چتو بتونم برگردونم؟باز تاکید میکنم اخرین بکاپم مال ۲۰۱۸هست
  25. SAS گفت:
    سلام واتس آپ رو حذف نصب کردم پشتیبان در داخل گوگل درایو هم داشتم اما نمیاره.پوشه واتس آپ رو هم دارم اما نمیدونم چجوری بر میگرده.خواهشا کمکم کنین.
  26. مطهره گفت:
    سلام یه سوال دارم
    من واتساپمو ک باز کردم ی پیغام مبنی بر اینکه درحال بکاپ هست رو دیدم این پیغام چی بوده؟
  27. .. گفت:
    ببخشید من گوشیم به مشکل بر خورده و می‌خوام فرمت کنم اگر فرمتش کنم میتونم پی ام های واتساپ رو برگردونم؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      بهتره سیم کارت خودتون رو توی یه گوشی دیگه بذارین و وارد حساب خودتون بشید و از تنظیمات گزینه Chats، و سپس Chat Setting رو انتخاب کنید و با فعال کردن گزینه های پایین صفحه گزینه سبز بکاپ رو بزنید و از کل پیام ها بکاپ بگیرین.
  28. ... گفت:
    سلام من قبلا در گوگل از همه رسانه هام پشتیبان گیری کردم اما فایل واتساپ رو از فایل منیجرم پاک کردم ایا میتونم دوباره برگردونم با روش بک اپ؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      تنها راهش اینه که پاتساپ رو پاک کنید و دوباره نصب کنید، موقع نصب دوباره ببینید پیام گوگل برای بازیابی میاد یا نه.
  29. ستیا گفت:
    سلام، شب بخیر
    من گوشی جدید گرفتم و واتساپ و از گوشی قدیمی پاک نکرده در گوشی جدید نصب کردم، بعد که واتساپ باز شد دیدم اطلاعاتم همه پاک شدن ، الانم میخوام اطلاعات قدیمی رو برگردنم به گوشی جدید، چکار باید بکنم؟ البته طبق نوشته ها بکاپ گیری و انجام دادم، اطلاعات هفت هشت ماه برگشت ولی من اطلاعات یکماه پیش و میخوام، ممنون میشم کمک کنید
  30. Zahra گفت:
    سلام وقتتون بخیر
    من گوشی جدید گرفتم ، از واتس اپم توی گوشی قدیمیم هم بک آپ گرفتم ، فقط نمیدونم برای نصب کردن واتس اپ رو گوشی جدیدم و برگردوندن چت ها ، لازم هست که واتس اپ رو از روی گوشی قبلیم پاک کنم یا نه ؟