شبکه های اجتماعی

آموزش بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۶۵۲ دیدگاه ارسال شده است

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

چگونه بکاپ واتساپ را برگردانیم؟ شاید این سوال شما نیز باشد، از این رو هدف این پست جواب دادن به سوال قبل و معرفی طریقه برگرداندن بکاپ واتساپ است. شما در واتساپ می توانید با روش های متنوعی اطلاعات خود را بازیابی کنید، از این رو در این پست به آموزش نحوه بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ در اندروید و آیفون و ریکاوری پیامهای واتساپ خواهیم پرداخت.

در این پست به موضوع ریکاوری پیام های واتساپ با وجود بکاپ و بازگرداندن بکاپ واتساپ خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است در این پست هدف آموزش بازیابی بکاپ واتساپ تحت دو سیستم عامل اندروید و iOS است، پس بدون اتلاف وقت آموزش ها را شروع می کنیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه واتساپ را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با راه حل های برطرف کردن مشکل تماس تصویری و صوتی واتساپ مبحث آموزش روش های حل مشکل تماس تصویری و صوتی در واتساپ در اندروید و آیفون را مطالعه نمایید.

 

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در اندروید با استفاده از Google Drive Backup

برای اجرای موفقیت آمیز ریستور بکاپ واتساپ در سیستم عامل اندروید، شما باید از همان حساب Google و شماره تلفنی که قبلاً برای ایجاد بکاپ استفاده کرده اید، استفاده کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا واتساپ خود را حذف کنید. پس از حذف واتساپ، به سادگی آن را بر روی موبایل خود مجدداً نصب کنید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

پس از نصب مجدد، باید واتس آپ را باز کرده و جزئیاتی مانند شماره تماس و غیره را تأیید کنید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

به صورت خودکار، یک صفحه که در آن شما باید روی دکمه Restore کلیک کنید باز می شود. سپس ریکاوری بکاپ واتساپ که شامل چت ها و فایل ها از Google Drive شروع می شود.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

روند بازیابی فایل ها ظرف چند دقیقه کامل خواهد شد. پس از آن، باید روی گزینه Next ضربه بزنید. پس از تکمیل مراحل اولیه، چت ها  نمایش داده می شوند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

پس از اتمام مراحل فوق، WhatsApp به طور خودکار بازیابی بکاپ شما از Google Drive را آغاز می کند. پس از تهیه بکاپ از سابقه چت، تمام فایل ها نیز بازیابی می شوند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

 

بازگردانی بکاپ واتساپ در اندروید با استفاده از Local Backup

برای استفاده از Local Backup برای بازیابی فایل ها و چت ها در واتساپ، باید فایل ها را از کامپیوتر یا کارت SD به یک دستگاه جدید منتقل کنید. در این روش بازیابی فایل ها و سابقه چت ها به شرح زیر بسیار ساده است.

برای تهیه بکاپ یا همان نسخه پشتیبان از WhatsApp در حافظه Local و با نصب برنامه File Manager یا File Explorer در موبایل خود می توانید نسخه پشتیان تهیه کنید. به حافظه موبایل خود بروید و روی WhatsApp را کلیک کنید. سپس به  بخش Databases در حافظه واتس آپ در کارت SD بروید. این مکانی است که از Backup شما آنجا ذخیره شده است.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

اکنون، برای دسترسی آسان باید این فایل پشتیبان را تغییر نام دهید. انجام این کار اختیاری است. شما می توانید اسم فایل را از msgstore.db.crypt12 به msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 تغییر دهید. پسوند فایل یا فرمت فایل را تغییر ندهید.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

اگر واتس اپ از قبل نصب کرده اید، به سادگی آن را حذف و دوباره از طریق Google Play نصب کنید. پس از پایان نصب مجدد WhatsApp، به سادگی جزئیات مخاطبان خود را تأیید کنید، همانطور که در روند پشتیبان گیری Google Drive این روش وجود داشت، این کار فقط چند ثانیه طول می کشد تا مشخص شود که آیا نسخه پشتیبان موجود است یا خیر.

روی دکمه Restore کلیک کنید و مدتی صبر کنید تا همه دیتاها بازیابی شده از فایل های ذخیره شده بازگردند.

بازیابی و برگرداندن بکاپ واتساپ

 

بازگرداندن آرشیو پیام های واتس اپ در آیفون با استفاده از iCloud Backup

اول از همه، شما باید با تهیه بکاپ، از نسخه پشتیبان iCloud استفاده کنید. عملکرد آخرین نسخه پشتیبان را بررسی کنید. سپس واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید. پس از تأیید شماره تماس، کافی است پیام های روی صفحه را دنبال کنید. با این روش می توانید سابقه چت را ریستور کنید.

اول از همه، با Apple ID وارد سیستم شوید تا به iCloud دسترسی داشته باشید و iCloud Drive را روشن کنید. سپس، شما باید فضای کافی در آیفون و iCloud خود داشته باشید. برای بازیابی یا پشتیبان گیری باید از همان شماره تلفن اصلی خود استفاده کنید زیرا نمی توانید از یک حساب WhatsApp و یک حساب دیگر برای ریستور کردن بکاپ استفاده کنید.

 

منبع

۶۵۲ دیدگاه را شما می توانید ببینید
1 4 5 6 10
  1. محمد گفت:
    خدا خیرتون بده برگشت پیامام 🙂
  2. فرشاد گفت:
    سلام من گوشیم رو ریست فکتوری کردم و الان به اطلاعات رد و بدل شده با یکی از مخاطبینم نیاز دارم میتونین راهنمایی کنید. با سپاس فراوان
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      بعدداز ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی از جمله پوشه واتساپ پاک میشه. مگر اینکه شما واتساپ رو پاک کنید و دوباره نصب کنید تا وقتی پیام گوگل درایو براتون فرستاده شد پیام ها رو بازیابی کنید.
  3. الی گفت:
    روش دوم خیلی مبهمه من بکاپ را دارم ولی برنمیگرده میشه راهنمایی کنید؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      بله یکم گیج کننده هستش، متن اصلی از سایت رسمی واتساپ فارسی رو براتون میذارم مطالعه کنید:

      اگر می‌خواهید نسخه محلی پشتیبان را که قدیمی‌تر است بازیابی کنید، باید کارهای زیر را انجام دهید:

      یک برنامه مدیر فایل دانلود کنید.
      در برنامه مدیر فایل به مسیر sdcard/WhatsApp/Databases بروید. اگر اطلاعات شما در کارت حافظه ذخیره نشده باشد، ممکن است «حافظه ذخیره‌سازی داخلی» یا «حافظه ذخیره‌سازی اصلی» را به جای sdcard ببینید.
      اسم فایل پشتیبانی را که می‌خواهید بازیابی کنید از msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 به msgstore.db.crypt12 تغییر دهید. امکان دارد نسخه پشتیبان قبلی روی پروتکل قدیمی‌تری مانند crypt9 یا crypt10 باشد. مقادیر نسخه رمزگذاری را تغییر ندهید.
      واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید.
      وقتی پرسیده شد، بازیابی را بزنید.

  4. Sogand گفت:
    سلام وقتتون بخیر جناب من گوشیم یهو خراب شد تمام اطلاعات گوشیم و چتام تو واتساپم پاک شد بعد اینک گوشیو تعمیر کردم واتو وصل کردمو بگم پیامی برام‌از گوگل پلی نیومد و امشب پیامام برای چندماه اخیر اومد ولی کامل چتام نیومد و روی عکسا و کلیپ ها خطا میزد و قابل باز شدن نبودن یجا نوشته بود از واتساپتون یبار پشتیبان‌بگیرید و پاک‌کنید دوباره نصب کنید همش میاد اینکارو کردم بدتر شد چتای قبلمم کلا رفت من چتام و اطلاعاتم خیلی برام مهم بودن لازمشون دارم راهی هست برگردونم؟??
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      ببینید تو پوشه Database ، در پوشه واتساپ شما فایل موجوده اگه باشه که میتونید با روش دوم معرفی شده تو آموزش بازیابی کنید. اگه نیست باید به تعمیرکار نرم افزار گوشی مراجعه کنید.
  5. ناهید گفت:
    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من از اطلاعات گوشیم بک آپ گرفتم و ریست فکتوری کردم. حالا که واتس اپم رو نصب کردم آکبنده هیچی نداره. کاری نمیشه کرد؟تمام درسام و جزوه هام از دست رفته.توروخدا میشه کمکم کنید؟
  6. راضیه گفت:
    سلام وقتتون بخیر، ممنون بابت مطلبتون، من گوشیم خاموش شد و مجبور شدم تعمیرش کنم، همه چیزای گوشی هم پاک شدن، واتس اپ رو که نصب کردم پیام از طرف گوگل اومد منم ری استور زدم نصب تموم شد و بکاپ هم کامل شد ولی هیچ کدوم از پیامام برنگشتن، الان داخل فایلام عکسا و پی دی افای واتس اپ هم اومدن ولی هیچ کدوم از چتام برنگشتن، میشه کمکم کنید؟ چتام برام مهم بود چه کار کنم برگردن؟
    • کارشناس گفت:
      سلام، وقت شما هم بخیر
      اول از تمام عکسها و پی دی اف ها یه کپی جداگانه تهیه کنید، اگه مطمئن هستین که با گوگل درایو اطلاعات چت شما برنمیگرده، از روش دوم که استفاده از پوشه واتساپ هستش و تو آموزش توضیح داده شده استفاده کنید.
  7. Zohre گفت:
    سلام خسته نباشید
    واتساپم پاک شد الان می‌خوام برگردونم و پیام های و اطلاعات قبلیش هم میخوام
    میشه بگین چیکار کنم دوباره همون واتساپم بیاد رو گوشیم ؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اول از پوشه واتساپ یه کپی تهیه کنید، بعد برنامه واتساپ رو دوباره نصب کنید، از طرف گوگل درایو براتون پیام میاد اون رو اوکی کنید.
      اگه پیام نیومد دوباره برنامه رو نصب کنید، اگه موفق نشدین از روش دوم که تو آموزش گذاشتیم استفاده کنید.
  8. میثم گفت:
    سلام وقتتون بخیر
    من گوشی آیفون گرفتم و میخوام واتس آپم که روی اندروید بوده رو بندازم رو آیفون
    چکار کنم که وانس آپم سیو بمونه و روی آیفون بیان بالا؟
    ممنونم راهنماییم کنید
  9. زهرا گفت:
    سلام من واتساپم رو آپدیت کردم اصلا برام ری استور نیومد بعدش دیدم همه پیامها حتی فیلم و عکسهای قبلا رو هم همش پاک کرده چکار کنم؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      یکبار دیگه واتساپ رو نصب کنید، اگه باز هم همون اتفاق افتاد از روش دوم معرفی شده در آموزش استفاده کنید.
  10. رضا گفت:
    سلام وقت بخیر
    چطوری میتونم متوجه بشم که کس دیگه از واتساپ من روی آیکلود خودش بکاپ گرفته؟
    البته وقتی شک کردم دلیت اکانت کردم آیا این کمکی میکنه؟
  11. Siavash گفت:
    سلام .وقت بخیر من از واتساپم ۲ بار بکاپ گرفتم بعد واتساپم رو حذف کردم و گوشیم رو هم فلش کردم. الان که جیمیلم رو وارد میکنم میگه نسخه پشتیبان وجود نداره چیکارش کنم؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      واتساپ شما نسخه رسمی بود؟
        • کارشناس گفت:
          اگه همون سیمکارت رو وارد میکنید که توی گوشی قبلی شما بود و جواب نمیگیرین، به احتمال زیاد فرآیند گرفتن فایل پشتیبان کامل انجام نشده. از پوشه واتساپ تو گوشی قدیمی کپی گرفتین؟
          • Siavash گفت:
            خیر. با توجه به این که من دوبار از واتساپ روی جیمیلم بک آپ گرفتم و هر دو بار هم بکاپ گیری تکمیل شد ؛ دیگه فکر نمیکردم لازم باشه پوشه پشتیبانی که توی گوشی ذخیره میشه رو جای دیگه منتقل کنم
          • کارشناس گفت:
            اگه امکانش رو دارین با روی گوشی قبلی واتساپ رو نصب کنید و ببینید اطلاعات برمیگرده تا پوشه بکاپ رو کپی کنید، در غیر این صورت رستور اطلاعات واتساپ رو گوشی جدید سخت میشه.
  12. Sahar گفت:
    سلام خسته نباشید.بنده فرایند بکاپ گیری واتس اپ اجرا کردم و پیامام برگشت ولی همه لیست تماس واتس اپم برنگشته.راه حلی وجود داره که بشه همه لیست تماس واتس اپ برگردوند؟
  13. رضا گفت:
    سلام من پیامهای یک نفر رو توی واتس اپ حذف کردم الان دوباره لازمم شده چطوری میتونم برگردونم.واتس اپ جیبی
  14. مصطفی گفت:
    سلام من میخام گوشیمو عوض کنم میشه راهنمایی کنید چجوری میتونم پیامهای کاتس آپ رو روی اون گوشی ببرم
  15. حانیه گفت:
    سلام. وقتتون بخیر. من سیستم ios دارم، از چت هام قبل از عوض کردن گوشی ام بکاپ گرفتم، اما توی گوشی جدید، بعد نصب واتساپ فقط تعداد کمی از پیام هارو دریافت کردم. دوباره روی گوشی قدیمی ام واتساپو نصب کردم و اونجا همه پیام هام هست، مجدد بکاپ جدید گرفتم و دوباره برگشتم روی گوشی جدید، اما همچنان فقط تعدادی از پیام هام رو نمایش میده. بنظرتون چکار کنم؟
  16. سحر گفت:
    سلام. من نمیدونم از پیامای واتساپ بکاپ گرفتمه شده یا نه. چون تو قسمت گرفتن بکاپ گزینه (روزانه) رو زده بودم ولی فهمیدم تو قسمت بکاپ گیری از طریق… فقط گزینه وای فای فعال بود ولی من اصلا به وای فای وصل نمیشم و از اینترنت گوشی استفاده میکنم.
    از طرفی امروز بدون اینکه واتساپم رو حذف کنم پیام سومین عکسی که تو روش اول گذاشتید (بالاش نوشته restore backup) برام اومد و من حواسم نبود و skip رو زدم و restore رو نزدم و دیدم تمام چتام حذف شده.
    الان نمیدونم چی کار کنم و واتساپو حذف کنم یا نه چون نمیدونم از چتام بکاپ گرفته شده یا نه. میشه لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم چتام برگرده.
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اگه پیام های شما بازیابی نشد، برنامه رو دوباره نصب کنید و اگه پیام گوگل اومد رستور کنید، اگه جواب نگرفتین از روش دوم معرفی شده استفاده کنید.
  17. امیر گفت:
    سلام ببخشید من واتساپم پاک شد وقتی نصب کردم همه ی چتا و گوروهام پاک شده چجوری باید اونارو برگردونم
  18. الینا گفت:
    سلام وقت بخیر
    تو برگردوندن پشتیبان داخلی که هرشب ساعت ۲ گرفته میشه مشکل دارم میزنه برگردانده نشد.متاسفانه رو گوگل درایو هم بک آپ ندارم.چت هام که پاک شده خیلی مهمه میشه لطفا کمکم کنید.تو آپدیت جی بی واتس اپ به این مشکل خوردم.فایل رو پیدا میکنه ولی نمیتونه برگردونه
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      روش دوم معرفی شده تو آموزش رو امتحان کنید.
      • ر. ق گفت:
        سلام وقتتونب خیر
        گوشی من هواوی هست و و تازه گرفتم
        خدمات گوگل رو پشتبانی نمیکنه
        برای نصب واتس اپ پیام میده پشتیبانی یپدا شد ولی وقتی بازبابی رو میزنم میگه اشکالی به وجود امده و بازیابی مقدور نیست
        ممنون میشم راهنمایی کنم که چه طور بازیابی رو انجام بدم
  19. پریسا افشانفر گفت:
    باسلام ووقت بخیر

    گوشی من مدام هنگ میکرد گزینه یی میومد که فضای گوشی تمام شده مجبور شدم یه تعدادی فایل رو پاک کنم که متاسفانه فایلهای واتسابم هم که کلی فایل pdf و ویسهای کلاسی بودن رفتن چطوری میتونم‌برگردونم
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      متاسفانه واتساپ سیستم بکاپ قوی نداره، با پاک شدن اطلاعات احتمال کمی برای بازگشتشون هست، به متخصص نرم افزار موبایل برای بازیابی اطلاعات با برنامه‌های پیشرفته رستور اطلاعات مراجعه کنید.
  20. مجتبی تقوی گفت:
    سلام برای من هیچ مشکلی نیست فقط ریستور نمیشه و میزنه couldn’t restore chat history
    باید چیکار کنم
  21. فریفیری گفت:
    سلام مهندس. اون فولدر بکاپ ( در بخش بازگردانی بکاپ واتساپ در اندروید با استفاده از Local Backup ) نشان دادین . . اگر دیتاهای اونجا رو بریزیم توی یه گوشی دیگه میشه خوندشون . یا نشون میده دستگاه بعدی . موبایل بعدی ؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      بله نشون میده ولی احتمال داره همه اطلاعات شما رو بالا نیاره، بهتره اول از گوگل بکاپ، فایل پشتیبانی تهیه کنید و بعد برای اطمینان پوشه whatsapp رو هم در گوشی جدید کپی کنید.
  22. لیلا سروی گفت:
    من اول بدون برگردوندن بکاپ نصب کردم و یه سری پیام دریافت کردم و بکاپ گرفتم،بعد دوباره پاک کردم و بکاپ ۳ روز قبل برگردوندم و خب پیام های جدید نداشت،حالا اگر دوباره بخوام پیام های امروز صبح برگردونم باید چی کار کرد،میشه بکاپ امروز صبح برگردوند بدون اینکه قبلی پاک بشه؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      تنها راه باقیمونده اینه که شما الان یه بکاپ تهیه کنید تا چت های امروز و این چند روز اخیر رو داشته باشین، گرچه سیستم بکاپ واتساپ به هیچ وجه به کارآمدی تلگرام و.. نیستش.
  23. کلارا علیا گفت:
    سلام خسته نباشید من الان واتساپ پاک کردم و نصبش کردم فکردم چتایی که دارم رو بهم برمیگردونه ولی اصلا سوال نشده از من پیامایی که داشتید رو میخواهید یا نه الانم رفتم تو بک چت وقتی میزنم روش میره توی خود تنظیمات واتساپ داخل سیتینگ چکار کنم چتام برگرده؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      شما قبل از پاک کردن واتساپ میبایست بکاپ میگرفتین، الان میتونید از روش دوم معرفی شده تو همین آموزش استفاده کنید و مقداری از چت ها تون رو برگردونید.
  24. سما گفت:
    سلام اگر برای شخصی پیام بدیم و بعد دیلیت برای هردو بزنیم ایا میشه از طریق بکاب اون پیام ها رو برگردوند
  25. علی گفت:
    با سلام .
    داخل جی بی وات ساپ اگه دو طرف حذف اکانت زده باشن دادگاه و یا مخابرات میتونه پیام ها رو بیاره بالا؟؟؟؟
  26. اتنا لک گفت:
    سلام وقت بخیر
    متاسفانه من چند تا فیلم و پی دی اف داشتم که الان که میخوام باز کنم زده متاسفانه این فایل از بین رفته است درخواست مجدد کنید ا دوباره بفرستند و اون شخص هم ندارشون الان من چطور میتونم فایل های از بین رفته رو برگردونم? لطفا کمکم کنید تا بفهمم
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      در این موارد به خاطر مشکلات برنامه واتساپ راهی برای بازگشت اطلاعات جز ارسال توسط فرستنده نیست.
  27. یاسمین گفت:
    سلام.
    ببخشید من دیروز واتساپمو نصب کردم، یه سری پیام جدید برام اومده بود. اون پیاما و سین نزدم. بعد اون واتساپمو پاک کردم. الان میخوام دوباره نصبش کنم. اون پیامایی که دریافت کرده بودم ولی سین نزده بودم برام میاد؟؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      اگه خودتون قبل از پاک کردن بکاپ گرفته باشین مشکلی نیست ولی اگه بکاپ نگرفتین و گوگل هم از اطلاعات شما فایل پشتیبانی رو نگرفته باشه، احتمال پاک شدن مقدار زیادی از اطلاعات شما وجود داره.
  28. علی گفت:
    با سلام اگه حذف اکانت زده باشم میشه از طریق پوشه بکاپ پیام ها بازیابی بشه ؟
  29. آیدا گفت:
    سلام من گوشیم را فرمت کردم ولی پیام های قبلا واتساپم نمیاد چیکار باید کنم؟؟؟
  30. sana گفت:
    سلام وقت به خیر من گوشیم رو عوض کردم ولی از گوشی قبل از اینکه واتساپ رو از گوشی قبلی پاک کنم بک آپ نگرفتم الان تمام پیام ها و فایل هایی که مهم بودن رو ندارم میشه کمک کنید
    ممنون میشم
1 4 5 6 10