کامپیوتر

آموزش افزودن موضوع به گروه‌های تلگرام

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

افزودن موضوع به گروه‌های تلگرام

چگونه می توانم قابلیت ایجاد موضوع یا تاپیک (Topics) را برای گروه های نرم افزار تلگرام فعال کنم؟

همه ی شما با نرم افزار محبوب تلگرام و قابلیت ها و امکانات بی شمار این شبکه اجتماعی آشنایی دارید و می دانید که این برنامه در سراسر جهان به خصوص ایران، طرافداران زیادی دارد و بسیاری از افراد روزانه کارها و امورد خود را از طریق این پیام رسان انجام می دهند. نرم افزار تلگرام در به روز رسانی های اخیر ،قابلیت جدیدی را به الگوریتم خود افزوده است که بوسیله ی آن ادمین گروه ها می توانند یک یا چندین موضوع برای بحث و گفتگو در خود گروه ها مشخص نمایند تا افراد بتوانند در آن محیط با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا به نحوه ی فعالسازی قابلیت تاپیک و افزودن موضوع به گروه‌های تلگرام را به شما آموزش دهیم. در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.

آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی رفع مشکل عضو نشدن در کانال ها و گروه‌ های تلگرام، مبحث آموزش رفع مشکل عضو نشدن در کانال ها و گروه‌های تلگرام را مطالعه نمایید.

 

آشنایی با قابلیت Topics در گروه های تلگرام

همان طور که پیش تر گفتیم نرم افزار محبوب تلگرام در هر به روز رسانی که برای کاربرانش ارائه می دهد در تلاش است تا به قابلیت ها و امکانات خود بیافزاید. در تحقق همین هدف، قابلیت افزودن تاپیک به گروه های این شبکه اجتماعی می باشد که به وسیله ی آن اعضای گروه می توانند در صفحه چت مخصوص به هر موضوعی که ادمین گروه برای کاربران انتخاب می کند، به بحث و گفتگو بپردازند و یا تنها نظاره گر باشند.

به وسیله این قابلیت، ادمین می تواند موضوعات مورد نظر جهت گفتگوی کاربران را به صورت جداگانه و در دسته های مختلف مرتب کند تا هر یک از اعضا در صفحه ی مربوط به هر موضوعی که به آن علاقه دارند به گفتگو با سایر اعضا بپردازند.

موضوع‌ها، مانند گفتگوهای مجزایی درون گروه عمل کرده و هرکدام از آن‌ها، رسانه‌های اشتراکی و تنظیمات اعلان مخصوص به خود را خواهند داشت. کاربران می‌توانند در موضوع‌های مختلف شرکت کرده و از همه‌ی قابلیت‌های تلگرام مانند نظرسنجی، پیام‌های سنجاق شده و ربات‌ها استفاده کنند.

 

چگونگی فعالسازی قابلیت Topics و افزودن موضوع به گروه‌های تلگرام

بنابر این اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری چگونگی فعالسازی قابلیت تاپیک و افزودن موضوع به گروه های تلگرام  هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم که پروسه سختی را پیش رو ندارید و تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در مطلب زیر پیش بروید:

۱. در مرحله ی اول شما باید نرم افزار تلگرام خود را به آخرین نسخه ی موجود به روز رسانی نمایید تا تمامی قابلیت های موجود در این برنامه برایتان نمایان شود.

۲. پس از دانلود برنامه تلگرام، اقدام به نصب آن کنید.

۳. اکنون نرم افزار آپدیت شده تلگرام را اجرا کنید.

۴. در مرحله ی بعدی، در بین چت های موجود در صفحه ی اولیه ی نرم افزار تلگرام، گروه مورد نظر خود را که قصد افزودن موضوع (Topics) به آن را دارید انتخاب کنید.

افزودن موضوع به گروه‌های تلگرام

۵. در این مرحله باید بر روی نام گروه که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا تنظیمات آن برایتان نمایان شود.

۶. در منوی تنظیمات گروه، بر روی آیکون به شکل مداد که در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

افزودن موضوع به گروه‌های تلگرام

۷. در این بخش، آیکون غلطکی Topics را در حالت فعال قرار دهید.

مرحله 7

۸. سپس به منوی چت های تلگرام برگردید و بر روی نام جدید گروه مورد نظر خود کلیک کنیئ.

۹. مشاهده می کنید که در حال حاضر این بخش خالی است زیرا هنوز موضوعی را ایجاد ننمودید.

۱۰. جهت ایجاد یک موضوع، بر روی آیکون به شکل + که در گوشه سمت راست و پایین صفحه قرار دارد (مطابق تصویر زیر) کلیک کنید.

مرحله 10

۱۱. سپس در بخش Choose a topic name and icon ، می توانید نام موضوع مورد نظر خود را وارد نموده و برای آن ایموجی نیز بگذارید.

مرحله 11

۱۲. در نهایت بر روی آیکون به شکل تیک که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

۱۳ به همین راحتی شما می توانید در گروه های خود که ادمین آن ها هستید موضوعات مختلف جهت بحث و گفتگوی اعضا را ایجاد نمایید.