برنامه کامپیوترکامپیوتر

آموزش فعال سازی قابلیت Hey Cortana در ویندوز ۱۰ – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعال سازی قابلیت Hey Cortana در ویندوز 10

در ویندوز ۱۰ نیز Cortana می تواند برنامه های مختلفی را به دستور شما باز کند، ایمیل های شما را بخواند و به آن ها پاسخ دهد و یا در فایل های شما به جستجو بپردازد. کاربران ویندوز می توانند از طریق تایپ کردن از کورتانا درخواست انجام کاری را داشته باشند و یا از طریق روشن کردن میکروفون خود، با کورتانا به صحبت و گفتگو بپردازند.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد و فوق العاده کورتانا، امکان استفاده و دسترسی سریع به آن است که تنها با گفتن “هِی کورتانا” می توانید به آن دسترسی پیدا کرده و کورتانا را بر روی صفحه نمایش گوشی خود ظاهر کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا به شما نحوه فعال سازی Hey Cortana در ویندوز ۱۰ را اموزش دهیم با ما همراه باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی شخصی سازی و پین کردن کورتانا روی نوار ابزار در ویندوز ۱۰ برای دسترسی سریع تر به برنامه کورتانا مبحث آموزش پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز ۱۰ را مطالعه نمایید.

 

نحوه فعالسازی Hey Cortana

یکی از قابلیت های جالب کورتانا امکان فعال سازی و به کارگیری سریع آن با استفاده از صدا زدن و گفتن جمله Hey cortana می باشد که برای استفاده از این قابلیت کورتانا باید آن را فعال کنید تا از این پس با گفتن عبارت Hey cortana و بعد از آن پرسیدن سؤال خود، تمام کارهای خود از جمله وب گردی را انجام دهید. جهت فعالسازی این قابلیت کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

۱. ابتدا باید از طریق فشردن دکمه ویندوز و S بر روی کیبود، ابزار کورتانا را اجرا کنید.

۲. سپس بر روی  آیکون NoteBook مطابق تصویر زیر کلیک نمایید.

آموزش فعال سازی قابلیت Hey Cortana در ویندوز 10

۳. اکنون آیکون به شکل چرخ دنده را انتخاب نمایید تا وارد بخش تنظیمات شوید.

آموزش فعال سازی قابلیت Hey Cortana در ویندوز 10

۴. و در نهایت گزینه Hey cortana را در حالت فعال قرار دهید.

آموزش فعال سازی قابلیت Hey Cortana در ویندوز 10

بدین ترتیب از این پس شما می توانید تنها با صدا زدن کورتانا و گفتن عبارت Hey cortana، کورتانا در صفحه نمایش خود ظاهر کنید و به راحتی درخواست خود را به او بگویید و یا در باکس جستجوی کورتانا تایپ کنید تا کورتانا درخواست های شما را به سرعت انجام دهد.