شبکه های اجتماعیکلاب هاوس

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می کند؟ – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می کند؟

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس شبکه اجتماعی جدیدی است که اساس آن صدا و صوت می باشد و به کاربرانش این اجازه را می دهد تا آزادانه در مورد هر موضوعی صحبت کنند. در واقع افراد در این اپلیکیشن تنها بوسیله صوت با هم دیگر ارتباط برقرار می کنند و از سراسر جهان با یکدیگر آشنا می شوند. اما چیزی که این برنامه را از سایر برنامه ها جدا میکند روم های مختلف آن است که در آن مدیریت اجتماعات و برگزاری رویدادهای مختلف رخ می دهد.

این برنامه از سال ۲۰۲۰ شروع به فعالیت کرده و تا کنون بدلیل استفاده افراد معروف از آن بسیار مورد توجه دیگران قرار گرفته است. در کلاب هاوس افراد می توانند به صورت آنلاین با دیگران گفتگو کنند و نظرات خود را بیان کنند.

استفاده از کلاب هاوس بسار ساده می باشد اما باید این نکته را به شما بگوییم که برای ورود و استفاده از این برنامه نیاز به یک دعوت نامه از طرف شخص دیگری دارید و یا می توانید برای دریافت دعوت نامه نام خود را رزرو کنید. بعد از دریافت دعوت نامه تنها کاری که باید انجام دهید در «اتاق‌ها» (Rooms) عضو شوید یا روم جدیدی را با میزبانی خودتان ایجاد کنید. همچنین می توانید یکسری افراد را دنبال کنید و می توانید افرادی که فالو کرده اید را در بخش Feed  مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید که یکی از ویژگی های اپلیکیشن کلاب هاوس این است که افراد در آن زنده و به صورت لایو گفتگو می کنند اما گفتگوی آنها ضبط نمی شود.

نکته مهم : نسخه رسمی کلاب هاوس هنوز برای مشترکین اندروید منتشر نشده است و نسخه های معرفی شده در آدرس زیر غیر رسمی بوده و مسئولیت استفاده از آن به عهده کاربر می باشد.

آخرین نسخه برنامه کلاب هاوس را برای اندروید و ios از لینک دانلود کلاب هاوس دانلود نمایید.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فرستادن دعوت نامه کلاب هاوس برای دیگران مبحث آموزش روش های دریافت و فرستادن دعوت نامه کلاب هاوس را مطالعه نمایید.

 

نحوه دریافت دعوت نامه کلاب هاوس

همانطور که قبلا گفتیم برای عضویت در این برنامه نیاز به دعوت نامه دارید. آسان ترین راهی که می توانیم به شما معرفی کنیم این است که در لیست انتطار دریافت دعوت نامه در اپلیکیشن با شماره همراه خودتان ثبت نام کنید. پس از ثبت نام در لیست انتظار، دوستانی که شماره شما را دارند و عضو کلاب هاوس نیز هستند، می توانند وضعیت لیست انتظار شمارا مشاهده نموده و پس از بررسی، اجازه ورود به کلاب هاوس را به شما بدهند.

در منوی اولیه مطابق تصویر زیر، می‌توانید افراد، نام‌ها و کلمات کلیدی را جستجو کنید. همچنین امکان ارسال دعوت‌نامه، مشاهده رویدادها و اعلان‌ها و دسترسی به پروفایل از طریق این بخش انجام می‌گیرد.

کلاب هاوس چیست و چگونه کار می کند؟

 

نحوه کار با کلاب هاوس چگونه است؟

پس از ورود به برنامه از شما خواسته می شود که نمایه Clubhouse مخصوص خود را ایجاد کنید. که در ادامه یکسری نکات برای ایجاد نمایه به شما خواهیم گفت:

-یک عکس با وضوح بالا برای نمایه خود انتخاب کنید.

-برای اینکه افراد دیگر آسان تر شمارا پیدا کنند کافیست کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک و با برنامه ریزی وارد کنید.

– برای بیوگرافی خود سعی کنید یک متن کوتاه با محتوای علاقه و ارزش های خودتان انتخاب کنید.

– با توجه به اینکه د راین اپلیکیشن این امکان وجود دارد که از طریق ایموجی و یا شکلک افراد را جستجو کنند، پس شما هم می توانید برای بیوگرافی خود از ایموجی ها و شکلک ها استفاده کنید.

-برای ارتباط بیشتر با افراد می توانید حساب Instagram و یا Twitter خود را در این بخش به صورت لینک قرار دهید.

 

کلاب هاوس برای IOS

اپلیکیشن کلاب هاوس در حال حاضر تنها بر روی سیستم عامل IOS در دسترس می باشد و برروی سیستم عامل اندروید ارائه نمی شود. بدین ترتیب هر کاربر گوشی آیفون به راحتی می تواند این اپلیکیشن را دانلود نموده و از آن استفاده کند.

مسوولان کلاب هاوس در رومی که هر هفته ایجاد می کنند و درباره توسعه و بروزرسانی های این اپلیکیشن توضیح می دهند، اعلام کرده اند که در حال کار بر روی نسخه اندروید این اپلیکیشن جذاب هستند تا کاربران اندروید نیز از استفاده از آن لذت ببرند.

 

Hallway یا تالار ورودی کلاب هاوس 

Hallway یا تالار ورودی در واقع نام صفحه خوراک کلاب هاوس است که در آن چت روم های آنلاین و فعال نمایان هستند. در ادامه ویژگی های این بخش را به شما خواهیم گفت:

– در این بخش تمام روم ها به صورت عمومی هستند و شما می توانید در صورت تمایل به هر یک از روم های فعال وارد شوید و در آن به گفتگو با سایر افراد در آن گروه بپردازید.

– در اینجا روم های آینده بر اساس باشگاه هایی که دنبال کردید یا اتاقهایی که برنامه ریزی کردید قابل مشاهده هستند.

– با ورود به تقویم، تمام گفتگو های آینده برای شما نمایان می شوند که به راحتی می توانید هریک از آن ها را به تقویم خود اضافه کنید.

– از گزینه Search می توانید برای جستجوی نام افراد استفاده کنید.

– با کلیک بر روی عکس خود می توانید وارد تنظیمات شده و آن را مدیریت کنید.

– با بررسی اعلان ها، می توانید مشاهده کنید که چه کسانی شما را دنبال کرده اند و یا چه کسی در اتاق در حال صحبت می باشد.