اینترنت

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | ۱ دیدگاه ارسال شده است

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم

حتما همه شما حداقل یکبار نام این مرورگر به گوشتان خورده است. این مرورگر یکی از بهترین و بزرگترین مرورگر های حال حاضر است و دلیل محبوبیت بیش از حد آن امکانات منحصر به فردی است که در اختیار کاربران قرار می دهد. اما ممکن است همه ی افراد به طور کامل با این مرورگر آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل در این مقاله مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ترجمه صفحات هر سایت به زبان دلخواه از جمله فارسی، مبحث آموزش فعال سازی مترجم گوگل کروم در ویندوز و اندروید را مطالعه نمایید.

 

همه چیز درباره مرورگر کروم

اگر بخواهیم همه چیز را از پایه برایتان توضیح دهیم باید بگوییم که درواقع سازنده مرورگر کروم شرکت گوگل می باشد که امکان استفاده از این مرورگر را بر دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل به صورت رایگان امکان پذیر می کند. اما باید به شما بگوییم که در این مطلب ما قصد داریم تا به صورت تخصصی درباره مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در نسخه دسکتاپ آن به شما معرفی کنیم.

در واقع نام کروم برگرفته از نام نرم‌افزار سیستم‌ عامل گوگل می باشد که این سیستم‌ عامل بر روی لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک گوگل نصب شده است و البته می‌توان آن را بر روی هر رایانه دیگری نیز نصب نمود. اما باید بدانید که سیستم‌ عامل کروم‌ او‌ اس با مرورگر کروم متفاوت است.

یکی از موضوعاتی که ممکن است کاربران گوگل کروم را به اشتباه بیندازد این است که تصور می کنند کد سورس مرورگر کروم باز است و دلیل این اشتباه آنها این است که گوگل، کد سورس نرم‌افزاری دیگری که کروم را بر پایه آن ساخته است را به صورت متن‌باز منتشر کرده است و آن کرومیوم است. اما باید گفت کد سورس مرورگر کروم باز نیست.

 

تفاوت بین کروم و کرومیوم

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

کرومیوم در واقع کد اوپن‌ سورسی می باشد که مرورگر کروم بر پایه آن ساخته شده است و مرورگر کروم مرورگر محصوص گوگل می باشد که یک محصول نهایی شده است و با ابزارها و خدمات گوگل کار می کند. اگر بخواهیم به زبان ساده تری برای شما توضیح دهیم باید بگوییم شرکت گوگل با انتخاب کرومیوم و افزودن برخی امکانات و خدمات به آن، کروم را ساخته است. برخی از این امکانات و خدمات اضافه نمودن کدک‌های غیر اوپن‌سورسی مانند MP3، H.264 و Flash به کرومیوم، امکان ترجمه و قابلیت نمایش PDF در مرورگر کروم می باشد.

نکته: درصورت تمایل به استفاده از کرومیوم باید تمامی امکانات گفته شده را با استفاده از پلاگین‌هایی به نرم‌افزار اضافه کنید.

 

مزیت‌های گوگل کروم

شاید برای شما هم سوال شده باشد که دلیل محبوبیت بیش از حد مرورگر کروم چیست و دوست داشته باشید تفاوت آن با سایر مرورگر ها را بدانید در ادامه تمامی این ها را به شما خواهیم گفت.

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

۱. امنیت

اول از همه امنیت بالای این مرورگر باعث شده تا یک فضای ایزوله برای کاربر ایجاد شود که امکان ارتباط با دنیای خارج وجود نداشته باشد. مرورگر کروم به صورت جداگانه با هر صفحه ای که باز می کنید برخورد می کند و همین موضوع باعث می شود که درصورت توقف یک صفحه، کل مرورگر دچار مشکل نخواهد شد.  همچنین به دلیل اجرای این مرورگر در یک  sandbox، نرم‌افزارهای مخرب نمی‌توانند بر روی رایانه شما تأثیر داشته باشند، مگر اینکه مستقیماً روی آن‌ها کلیک کنید.

 

 

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

۲. سرعت و عملکرد

بر اساس مقایسه های انجام شده سرعت عمل این مرورگر در بین سایر مرورگر های حال حاضر بالاتر می باشد کروم همچنین برخی از جدیدترین فناوری‌های وب مانند HTML5 را ارائه می‌کند.

 

 

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

۳. اکستنشن‌ها

همانطور که گفتیم کروم یکی از بزرگترین مرورگر های دنیاست و روزانه افراد زیادی از آن استفاده می کنند،به همین دلیل توسعه‌دهندگان آن تمایل دارند تا اکستنشن‌هایی را برای کروم بسازند که همین موضوع موجب تبدیل شدن گوگل به بزرگ‌ترین کتابخانه اکستنشن دنیا شده است که در آن تقریباً هر ویژگی را که به دنبالش باشید، می‌توانید بیابید.

 

۴. شروع به کار سریع

یکی از موضوعاتی که دلیل محبوبیت زیاد این مرورگر در بین کاربران شده است اجرای سریع آن به محض کلیک کردن بر روی آیکون آن می باشد اما در سایر مرورگر ها باید چند ثانیه منتظر بمانید.

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

۵. کروم کست

در صورت داشتن کروم کَست حتما می دانید که گوگل کروم تنها مرورگری است که از آن پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید ویدیو، کل پنجره مرورگر یا کل صفحه رایانه را بر روی نمایشگر تلویزیون خود انتقال دهید.

 

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

۶. ترجمه

از دیگر ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد گوگل کروم امکان ترجمه متون خارجی می باشد که درواقع یکی از بهترین ها در زمینه ترجمه می باشد. همچنین شما میتوانید به عنوان بخشی از یک مرورگر امکان ترجمه صفحه های مختلفی را داشته باشید که متن آن به زبان دیگری است.

 

معایب گوگل کروم

درکنار تمام خوبی ها و امکانات منحصر به فردی که کروم در اختیار کاربران قرار می دهد باید به شما بگوییم که این مرورگر دارای یکسری معایب و مشکل نیز است که در ادامه آن ها را برای شما بازگو می کنیم.

 

۱. خالی کردن باتری

مرورگر کروم در بین سایر مرورگر های دسکتاپ بالاترین میزان مصرف باتری را دارد و به سرعت باتری سیستم شما را خالی می کند. اگر به جای مرورگرهای اِج، سافاری یا فایرفاکس از کروم استفاده کنید، باتری لپ‌تاپتان زودتر خالی می‌شود.

 

۲. استفاده زیاد از حافظه و سی پی یو

یکی ار مشکلاتی که در آپدیت های کروم هم حل نشده است استفاده زیاد از حافظه می باشد که همچنان یکی از مشکلات کاربران است. استفاده بالای این مرورگز از منابع حافظه و پردازشی باعث می شود که سرعت عمل سیستم کاربارن را کم کند.

 

 

معرفی مزایا و معایب مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبا

۳. حریم خصوصی

کروم بارها در اطلاعیه های خود اعلام نموده است که داده‌های استفاده کاربران از مرورگر کروم را به سرورهای گوگل ارسال می‌کند که در این حین ممکن است برخی از داده‌های شخصی  کاربران نیز برای گوگل ارسال شود. همین موضوع موجب ناراحتی کاربرانی شود که نگران اطلاعات شخصی خود هستند.

۰ دیدگاه را شما می توانید ببینید