برنامه iOS

معرفی مرورگر سافاری (Safari) شرکت اپل – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

معرفی مرورگر سافاری (Safari)

مرورگر سافاری (Safari) چیست؟

مرورگر سافاری مرورگر طراحی شده توسط شرکت اپل می باشد و بر روی تمامی گوشی های آیفون به صورت پیش فرض نصب می باشد تا افراد به راحتی بتوانند از آن ها استفاده کنند. اولین نسخه مرورگر سافاری در سال ۲۰۰۳  برای سیستم عامل OS X عرضه شد. نسخه‌ی همراه این مرورگر نیز برای تلفن های همراه دارای سیستم عامل iOS عرضه شده است همچنین در حال حاضر به عنوان مرورگر پیش فرض مک، آیفون، آیپد و آیپاد تاچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت در سال ۲۰۰۷  شرکت اپل اعلام نمود که نسخه ویندوز مرورگر سافاری را طراحی کرده تا علاقه مندان به این مرورگر بتوانند در فضای ویندوز نیز از آن استفاده کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مرورگر سافاری از موتور رندرینگ منبع باز WebKit استفاده می‌کند و دارای ظاهر ساده و امکانات منحصر به فردی می باشد.

سافاری برنامه ی پیش فرض وب گردی در iPhone است که با اجرا کردن آن می توانید در  وب گشت و گذار کنید، صفحات دلخواه وب را به فهرست خواندنی های خود اضافه کنید تا بعدا و سر فرصت به آنها سر بزنید و محتویات آنها را بخوانید، آیکون صفحات دلخواه وب را برای دسترسی سریع به آنها بر روی صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید و کارهایی از این دست را شکل دهید. چنانچه با استفاده از همین اپل آی دی که روی آیفونتان تنظیم شده است وارد حساب کاربردی iCloud تان شوید، می توانید صفحه هایی از وب را که آنها را در دستگاه های دیگر باز کرده اید، بر روی دستگاه های دیگر اپل مشاهده کنید و بوک مارک ها، تاریخچه ی وب گردی و فهرست خواندنی های خود را در تمام دستگاه های اپلتان به روز نگه دارید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی اولیه با امکانات و ساختار مرورگر سافاری برای وبگردی بهتر مبحث معرفی امکانات و چگونگی وب گردی با مرورگر سافاری را مطالعه نمایید.

 

امکانات مرورگر سافاری (Safari)

۱-  امنیت بالا: امنیت بالا در حین استفاده و ظاهر جذاب این مرورگر باعث شده تا افراد زیادی تمایل به استفاده از آن را داشته باشند.

۲- نمایش صفحات وب به صورت زبانه های جدا: با استفاده از این ویژگی این مرورگر می توان تب های جدید را به صورت جداگانه و بدون ایجاد مزاحمت باز کرد.

۳- اضافه کردن لینک های پر استفاده به لیست بوکمارک ها برای دسترسی سریع و آسان: این ویژگی سافاری باعث می شود تا سایت هایی که بیشتر جست و جو شده اند، در صفحه ی اول مرورگر نمایش داده شود.

۴- سازگاری با ویندوز: سازگاری بالای سافاری با ویندوز باعث ایجاد امنیت و در نتیجه محبوبیت بیشتر این مرورگر شده است.

۵. سرعت بالا نسبت به سایر مرورگر ها

۶- اجرای جاوا اسکریپت در این مرورگر با سرعت بالا

۷- همگام‌سازی کلمه‌های عبور، بوکمارک‌ها، تاریخچه و لیست مطالعه با استفاده از سرویس iCloud

۸- امکان ساکت کردن (Mute) یک تب

۹- استفاده از گزینه به اشتراک گذاری برای به اشتراک گذارای لینک های مورد علاقه با دوستان و آشنایان

۱۰- امکان مسدودسازی کوکی وبسایت‌های شخص ثالث

۱۱- Private Browsing: با استفاده از این قابلیت مرورگر سافاری، افراد می توانند به صورت خصوصی و شخصی وبگردی کنند.

 

نحوه استفاده از Private Browsing یا جستجوی خصوصی

این قابلیت در حال حاضر در تمامي مرورگرهاي مطرح ويندوزي وجود دارد. کاربران این مرورگر با استفاده از این قابلیت می توانند بدون اینکه ردی از خود به جا بگذارند در اینترنت جستجو کنند. اين قابليت اكنون در مرورگرsafari سيستم عامل ios 7 وجود دارد.

معرفی مرورگر سافاری (Safari)

برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

۱. ابتدا مرورگر سافاری را اجرا نمایید.

۲. سپس گزینه show pages که در سمت راست نوار پايين صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

۳. و در نهایت بر روی گزینه private کلیک نمایید.

۴. در این مرحله برای شما پیغامی حاوی این متن که آيا مايليد اين پنجره هاي باز بسته شوند؟ در صورت تمایل به بسته شدن پنجره ها گزینه close all و در غیر این صورت گزینه keepall را انتخاب کنید.

معرفی مرورگر سافاری (Safari)

۵. پس از انجام مراحل بالا مشاهده خواهید نمود که مرورگر حالت تيره را به خود گرفته و آماده كار است.