آموزش iOS

آموزش تنظیمات حریم خصوصی و امنیت در مرورگر سافاری – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش تنظیمات حریم خصوصی و امنیت در مرورگر سافاری

آشنایی با تنظیمات امنیت در مرورگر سافاری

حتما تا به حال نام مرورگر سافاری به گوشتان خورده است، سافاری یک مرورگر قدرتمند و قابل اعتماد می باشد که قابل استفاده بر روی سیستم عامل های IOS و مک می باشد.  شرکت اپل جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی این مرورگر همیشه در تلاش است و همواره با ارائه به‌‌ روزرسانی‌ های مستمر سعی می‌کند که تجربه کار با آن را ارتقاء بدهد. سافاری برنامه ی پیش فرض وب گردی در iPhone است که با اجرا کردن آن می توانید کارهای مختلفی را با استفاده از آن در محیط وب و اینترنت انجام دهید، ما در این مطلب قصد داریم تا به آموزش تنظیمات امنیت در مرورگر سافاری بپردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با قابلیت Safari Reader برای تبدیل صفحات وب شلوغ و پر از تبلیغات به محیطی شبیه به صفحات کتاب مبحث معرفی قابلیت Safari Reader در مرورگر سافاری را مطالعه نمایید.

 

حریم خصوصی و امنیت مرورگر سافاری

کاربران سیستم عامل IOS و مک می توانند با استفاده از ایجاد تغییراتی در تنظیمات مرورگر سافاری، فعالیت های خود را به صورت کاملا امن نگهداری کنند و دستگاه های خود را از دسترسی و حملات وب سایت های مخرب محافظت کنند.

 

تنظیمات مربوط به امنیت مرورگر سافاری

کاربران این مرورگر جهت حفظ حریم و امنیت آن می توانند مراحل زیر را طی نمایند.

۱. ابتدا وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

۲. سپس از بین برنامه های موجود، مرورگر سافاری را انتخاب نمایید.

۳. در بخش Privacy & Security گزینه هایی وجود دارد که در ادامه آن ها را به شما خواهیم گفت تا در صورت تمایل آن ها را در حالت فعال یا غیرفعال قرار دهید.

Prevent Cross-Site Tracking (جلوگیری از پیگیری و رهگیری سایت) : مرورگر سافاری به صورت خودکار کوکی ها و ذخیره کننده های داده ای واسط را محدود می کند. حال شما با فعال و یا غیرفعال کردن این گزینه، به سایت ها اجازه دهید تا رفتار شما در اینترنت را مشاهده و پیگیری کنند.

آموزش تنظیمات حریم خصوصی و امنیت در مرورگر سافاری

Block All Cookies (مسدود کردن تمام کوکی ها) : به منظور حذف تمام کوکی های نصب شده بر روی آیفون کافیست از این گزینه استفاده کنید.

Ask Website Nopt To Track Me (عدم اجازه به سایت ها برای پیگیری فعالیت های شما در وب) : با استفاده از فعالسازی این گزینه کاربران مرورگر سافاری می توانند به وب سایت ها اجازه مشاهده و کنترل رفتار و فعالیت هایشان در وب را ندهند.

نکته: بسیاری از وب سایت ها قابلیت غیرفعال سازی رهگیری کاربران را ندارند.

Fraudulent Website Warning (هشدار استفاده از وب سایت های جعلی) : با فعالسازی این گزینه، در صورت بازدید و سر زدن به وبسایت های مشکوک، مرورگر سافاری هشداری را مبنی بر جعلی بودن سایت نمایش می دهد.

Camera And Microphone Access (اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون) :  با فعالسازی این گزینه به مرورگر سافاری این اجازه را می دهید که از در صورت نیاز از دوربین و میکروفون تلفن همراه شما استفاده کند.