رپورتاژ

تفاوت کلاس ترمیک و خصوصی آیلتس

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

کلاس‌های ترمیک یا خصوصی؟ این یکی از پرسش‌های بسیاری از زبان‌آموزان هنگام آغاز فراگیری زبان انگلیسی است. در این مقاله کوتاه می‌کوشیم تفاوت این دو کلاس را مورد بررسی قرار داده و مزیت‌ها و معایب هر یک را برشماریم. باید بدانیم به طور معمول دوره‌های عادی یا ترمیک طی جلساتی سه ساعته و به شکل منظم یک تا سه جلسه در هفته برگزار می‌گردد. اما کلاس‌های خصوصی معمولاً جلسات با هماهنگی استاد و زبان‌آموز برگزار می‌شود و می‌تواند بسته به نیاز زبان‌آموز بیشتر یا کمتر باشد.

 همچنین باید توجه داشت کلاس‌ها و دوره‌های خصوصی زبان انگلیسی برای افرادی که خواهان آموختن زبان در دوره‌ای کوتاه‌تر هستند یا به دلایل شغلی با تنگناها و گرفتاری‌های زمانی دست به گریبانند مناسب‌‌تر است. همچنین این دوره‌ها می‌تواند برای داوطلبانی که به دلیل سکونت در شهرهای مجاور یا دورتر نمی‌توانند از دوره‌های ترمیک آموزشگاه‌ موردنظرشان بهره‌مند شوند، گزینه مطلوبی باشد. یکی از دلایل برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های فشرده در آخر هفته‌ها و یا تعطیلات نیز همین است.

تفاوت بین کلاس‌های آموزش انگلیسی به صورت خصوصی و گروهی

یکی از نکات مثبت شرکت در کلاس‌های گروهی تعامل سازنده و هر چه بیشتر با همکلاسی‌هاست که در افزایش مهارت شما در زبان انگلیسی بسیار مؤثر است. در اینگونه کلاس‌ها زبان آموزان با کمک به هم مهارت‌های زبانی یکدیگر را ارتقا می‌بخشند. همچنین کلاس‌های گروهی انگیزه بیشتری به شما برای حضور در دوره‌های آموزشی می‌بخشد. چون آموزش دیدن در یک گروه می‌تواند فشار آموزش را از ما دور کند و همچنین ارتباطات انسانی و زبانی شما را توسعه دهد. از دیگر مزایای کلاس‌های ترمیک می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • می‌خواهید هزینه کمتری پرداخت کنید؛
  • به کار تیمی علاقه‌مندید و از دیگران الهام ‌می‌گیرید؛
  • فردی اجتماعی هستید و صحبت کردن با دیگران برای‌تان لذت‌بخش است. 

همچنین کلاس‌های خصوصی برای کسانی مناسب است که:

  • قدرت تمرکزتان پایین است
  • به برنامه انعطاف‌پذیرتری  نیاز دارید؛
  • زمان کمتری و شتاب برای آمادگی آزمونی خاص دارید؛
  • با کار گروهی راحت نیستید و به توجه کامل مدرس نیازمندید.
تفاوت بین کلاس‌های آموزش انگلیسی به صورت خصوصی و گروهی
در اینگونه کلاس‌ها زبان آموزان با کمک به هم مهارت‌های زبانی یکدیگر را ارتقا می‌بخشند.

مزایای دوره‌های آموزش بصورت خصوصی

از مزیت‌های کلاس‌های خصوصی می‌توان این موارد را برشمرد:

  • زمان برگزاری انعطاف‌پذیر: برای افرادی با شغل تمام وقت یا مسئولیت‌های زیاد
  • آموزش متمرکزتر: توجه کامل معلم به شماست و کمک می‌کند خیلی زودتر پیشرفت کنید.
  • تنظیم دروس و تکالیف متناسب با زمان و توانایی زبان‌آموز: برنامه کاملاً شخصی و طبق سبک یادگیری شماست.
  • زمان کوتاه‌تر یادگیری: اگر برای یادگیری یا بهبود زبان انگلیسی خود شتاب داشته یا نیاز به مرور سریع  پیش از آزمون دارید، این کلاس‌ها برای‌تان بهتر است.
  • مناسب بودن برای داوطلبان خجالتی: برای افرادی که در جمع احساس ترس، غریبگی و اضطراب دارند کمک می‌کند احساس راحتی بیشتری داشته باشند و مهارت صحبت کردن‌شان را هم بهتر کنند.
  • تنظیم سرعت پیشروی مطالب درسی با سرعت یادگیری شما: تمرکز استاد بر اصلاح ایرادات و اشتباهات شما بیشتر بوده و شناسایی زمینه‌هایی که در آن به تلاش بیشتری نیاز دارید راحت‌تر می‌شود.

مزایای کلاس‌های انگلیسی ترمیک

هر کدام از کلاس‌های عادی و ترمیک زبان معایب و مزایای خود را دارند. برای مثال در دوره‌های ترمیک،

  • فرصت و زمان بیشتر برای تمرین و مطالعه دروس دارید.

ولی در کلاس‌های فشرده ارائه سرفصل‌ها و درس‌ها به دلیل ساعات آموزشی پیوسته و حضور مداوم زبان‌آموز با منظم‌تر بوده و درک بهتر نیز صورت می‌پذیرد. یک راه حل مناسب جهت بهبود فرآیند یادگیری در کلاس‌های فشرده، ضبط صدای استاد به همراه جزوه‌برداری هنگام آموزش است.  

ولی در کلاس‌های فشرده ارائه سرفصل‌ها و درس‌ها به دلیل ساعات آموزشی پیوسته و حضور مداوم زبان‌آموز با منظم‌تر بوده و درک بهتر نیز صورت می‌پذیرد.

کدام یک برای شما موثر است؟

پیش از انتخاب کلاس خصوصی یا گروهی نخست باید از نیاز و انگیزه کافی خود برای یادگیری زبان انگلیسی مطمئن شوید و سطح تمرکز و سبک یادگیری خود را بشناسید. کلاس‌تان را متناسب با بودجه خود انتخاب کرده و همچنین نیازها، سبک تدریس و نقاط قوت مربی خود را شناسایی کنید. بکوشید در محیطی قرار گیرید که الهام‌بخش و ایمن بوده و در آن احساس راحتی و اعتماد به نفس ‌می‌کنید. همچنین، دروه خصوصی آنلاین در خانه، روشی الهام بخش است و شاید انگیزه یادگیری‌تان را افزایش ‌دهد. به‌علاوه، باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی است.

هزینه کلاس خصوصی آیلتس در مقایسه با کلاس گروهی

روشن است هزینه کلاس‌ها در کلانشهرها و به طور خاص شهر تهران نسبت به شهرهای کوچک‌تر بیشتر است. البته درست است که هزینه کلاس مانند کیفیت آموزشی و شیوه تدریس استاد شما، در میزان یادگیری تأثیرگذار است ولی ارزان‌تر بودن و یا گران‌تر بودن کلاس الزاماً نشانگر کیفیت استاد شما نیست! برای گزینش استاد مجرب و خوب افزون بر توجه به فاکتور هزینه، به دانش و تجربه او نیز بنگرید تا نتیجه مطلوبی به دست آورید. 

میانگین هزینه‌ها با توجه به قیمت‌های آموزشگاه‌های مختلف:

  کلاس‌ گروهی کلاس‌ خصوصی
دوره‌ فشرده دوره‌ نیمه فشرده
تعداد روزهای برگزاری در هفته ۵ ۲ یا ۳ متغیر با توجه به نیاز زبان‌آموز
شمار جلسات دوره ۱۵ تا ۲۰ ۱۵ تا ۱۶ متناسب با سطح دانش زبان‌آموز
زمان هر جلسه ۳ ساعت ۹۰ دقیقه ۹۰ دقیقه
طول ترم ۳ تا ۴ هفته ۵ یا ۷ هفته مطابق شرایط و سطح زبان‌آموز
هزینه ترم یک میلیون تومان ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان به طور میانگین و تقریبی، ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تومان
روشن است هزینه کلاس‌ها در کلانشهرها و به طور خاص شهر تهران نسبت به شهرهای کوچک‌تر بیشتر است.

چرا آکادمی زبانمهر؟

یکی از معتبرترین، بزرگترین و با سابقه‌ترین مراکز آموزشی زبان در تهران آکادمی زبانمهر است. این موسسه برگزارکننده دوره‌های تست‌زنی، تکنیک و آمادگی برای آزمون آیلتس است. بهره‌گیری از تجربه و دانش اساتید مجرب به شکل حضوری، آنلاین و اعزام به محل با هدف پیشرفت داوطلب در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی و آمادگی کامل وی جهت شرکت در آزمون بین‌المللی آیلتس، به دوره‌های آموزشی آکادمی اعتباری افزون بخشیده است.

همچنین آکادمی زبانمهر خدمات آموزش زبان انگلیسی را به زبان آموزان سراسر ایران به‌ طور تعاملی و زنده و دوره‌های مجازی زبان را ارائه می‌دهد. همچنین خدماتی به‌ طور ویژه و تخصصی برای تست و تکنیک آزمون آیلتس در محل موسسه زبانمهر و یا به ‌صورت آنلاین و اعزام استاد به محل انجام می‌شود.

  • شهریه بسیار مقرون به صرفه
  • آموزش کاربردی و تخصصی آزمون‌ آیلتس
  • اساتید متخصص و توانمند و دوره دیده خارج از ایران
  • برگزاری کلاس‌ها بطور روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب در سانس‌های مختلف
  • مشاوره، هماهنگی و برنامه‌ریزی منحصر و ویژه بر اساس نیاز و سن (بصورت رایگان)
  • کلاس‌های خصوصی تک نفره و یا حداکثر ۳ نفره در صورت تمایل و درخواست زبان‌آموز.