شبکه های اجتماعیکامپیوترواتساپ

آموزش فعالسازی حالت شب در واتساپ (Dark Mode)

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

فعالسازی حالت شب در واتساپ (Dark Mode)

چگونه می توانم حالت شب را در محیط نرم افزار واتساپ فعال کنم؟

استفاده از برنامه هایی مانند واتساپ در حالت تیره مزایای زیادی از جمله کاهش مصرف شارژ باتری،خواندن و دیدن بهتر و ظاهر جذاب دارد. بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های مختلف در ماه های اخیر سعی کرده اند تا این قابلیت را به برنامه های خود اضافه کنند. نرم افزار واتساپ که یکی از برنامه های محبوب در سراسر جهان می باشد نیز این ویژگی را در نسخه های اخیر خود اضافه نموده است. ما در این مطلب قصد داریم نحوه فعالسازی حالت شب در واتساپ (Dark Mode) را به شما آموزش دهیم.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه آموزش ترکیب خط‌ دار و کج کردن متن در واتساپ، مبحث آموزش ترکیب خط‌دار و کج کردن متن در واتساپ را مطالعه نمایید.

 

چگونگی فعالسازی حالت شب در واتساپ (Dark Mode)

در طی سال های اخیر، سیستم عامل ها و اپلیکیشن های بسیاری سعی در اضافه کردن قابلیت حالت تیره پرداخته اند که این قابلیت برنامه ها زمینه ی برنامه ها را به رنگ سیاه تفییر می دهد و همچنین باعث می شود تا متن و نوشته های برنامه به رنگ سفید در آید. همچنین این ویژگی به کاهش مصرف شارژ باتری دستگاه شما کمک می کند زیرا صفحه نمایش در حالت تیره انرژی کمتری از گوشی مصرف می‌کند.

همان طور که گفتیم، نرم افزار واتساپ نیز از این قافله عقب نمانده و قابلیت تغییر تم محیط برنامه را برای کاربران خود فراهم نموده تا افراد با توجه به سلیقه ی خود ان را به حالت شب یا روز تغییر دهند.

بدین ترتیب اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری چگونگی انجام این کار هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم که پروسه سختی را پیش رو ندارید و تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در مطلب زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید نرم افزار خود را از طریق مارکت های موجود به روز رسانی نمایید.

۲. پس از دانلود و نصب نسخه ی جدید، آن را از منوی برنامه های خود انتخاب و اجرا کنید.

۳. در این مرحله باید بر روی آیکون به شکل سه نقطه عمودی که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

فعالسازی حالت شب در واتساپ (Dark Mode)

۴. در پنجره کوچک جدیدی که برای شما در بالای صفحه نمایش داده می شود، گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب کنید.

فعالسازی حالت شب در واتساپ (Dark Mode)

۵. در منوی ظاهر شده، به دنبال گزینه Chats یا چت ها بگردید و آن را انتخاب کنید.

فعالسازی حالت شب در واتساپ (Dark Mode)

۶. سپس در این بخش بر روی گزینه Theme کلیک کنید.

مرحله 6

۷. مشاهده می کنید که یک صفحه جدید برایتان نمایان خواهد شد که در آن می توانید تم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۸. در صورتی که تمایل دارید حالت شب یا تیره را برای نرم افزار خود برگزینید، گزینه ی Dark را انتخاب و پس از آن بر روی گزینه ی Ok کلیک کنید.

مرحله 8

۹. در نهایت، پس از گذراندن تمامی مراحل بالا و انتخاب حالت تیره، مشاهده می کنید که تمام صفحه ی نرم افزار واتساپ به رنگ تیره در خواهد آمد.

مرحله 9

بدین ترتیب، همان طور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی و تنها با گذراندن چند مرحله ی ساده در منوی تنظیمات نرم افزار واتساپ، تم مورد نظر خود را که می تواند حالت شب یا حالت روز باشد، برای واتساپ خود انتخاب کنید.

همجنین می توانید با انتخاب گزینه ی System Default، مشخص کنید که تم واتساپ شما با توجه به تم تلفن همراهتان که در تنظیمات آن مشخص می کنید، تعیین شود. این بدین معناست که اگر تم مشخص شده برای دستگاهتان در حالت روز باشد، تم واتساپ شما نیز به حالت روز در خواهد آمد و همین مسئله برای حالت شب در این برنامه صدق می کند.