شبکه های اجتماعیکلاب هاوس

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

روم کلاب هاوس چیست؟

روم های کلاب هاوس اتاق هایی هستند که افراد می توانند وارد آن ها شوند و با کاربران دیگر در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند و از نظرات آن ها بهره بگیرند. در واقع این روم ها بخش اصلی کلاب هاوس هستند و برای پیدا کردن روم ها کافیست به قسمت Hallway یا همان صفحه اصلی کلاب هاوس مراجعه کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که روم هایی که در تالار اصلی کلاب هاوس میبینید تمام روم های این اپلیکیشن نیستند. در واقع الگوریتم کلاب هاوس مانند برنامه اینستاگرام است و روم هایی را به شما نشان می دهد که فکر می کنند ممکن است مورد علاقه شما باشند.

نکته مهم : نسخه رسمی کلاب هاوس هنوز برای مشترکین اندروید منتشر نشده است و نسخه های معرفی شده در آدرس زیر غیر رسمی بوده و مسئولیت استفاده از آن به عهده کاربر می باشد.

آخرین نسخه برنامه کلاب هاوس را برای اندروید و ios از لینک دانلود کلاب هاوس دانلود نمایید.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ساخت پروفایل و بیو در کلاب هاوس مبحث کلاب هاوس چیست و چگونه کار می کند؟ را مطالعه نمایید.

 

انواع روم های کلاب هاوس

روم های کلاب هاوس به دو دسته تقسیم می شوند:

۱. روم های خصوصی: همانطور که از اسم آن ها مشخص است، روم هایی هستند که به صورت شخصی ساخته می شوند و می توانید در آن ها با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید.

۲. روم های عمومی: در این روم ها افراد بیشتری می توانند عضو شوند و ظرفیت حضور افراد در آن ها بیشتر است. روم های عمومی دارای چند دسته از افراد در سطوح مختلف است که در زیر آنها را بررسی می کنیم:

۱. moderators (مدیرها) : در هر روم کسی که آن روم را ایجاد کرده مدیر روم شناخته می شود که وظیفه مدیریت روم را به عهده دارد و این امکان را دارد که هرکسی را که خواست مدیر کند. مدیران هر روم می توانند  افرادی را به روم دعوت کنند، به شنوندگان اجازه صحبت کردن بدهند، میکروفون سخنگویان را فعال یا غیر فعال کنند و یا کسی را از روم خارج کنند.

۲. speakers (سخنگویان) : سخنگویان آن هایی هستند که در هر روم صحبت می کنند تا شنوندگان از نظرات و صحبت های آنان بهره بگیرند. شنوندگان هر گروه برای شرکت در بحث ها و سخن گفتن باید گزینه مربوط به شرکت در بحث را بزنند و منتظر تایید مدیر روم بمانند تا پس از تایید مدیر به یک سخنگو تبدیل شوند.

۳. listeners (شنوندگان) : افرادی هستند که فقط می توانند گوش دهند. در واقع هر وقت که شما برای اولین بار وارد رومی می شوید یک شنونده هستید و بعدا به دستور مدیر می توانید سخنگو یا مدیر شوید.

 

ساخت روم در کلاب هاوس چگونه است؟

برای ساخت روم در کلاب هاوس دو روش وجود دارد:

۱. در روش اول شما می توانید همین الان اقدام به ساخت روم در کلاب هاوس کنید اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که در این صورت نمی‌توانید لینک روم Clubhouse را به اشتراک بگذارید.

۲. در روش دوم شما می توانید یک روم برنامه ریزی شده که با نام رویداد معروف است در تاریخی دیگر ایجاد کنید،در این صورت، امکان به اشتراک گذاری لینک روم برای شما وجود دارد.

 

 ساخت روم در کلاب هاوس به روش اول: 

۱. پس از ورود به صفحه اصلی اپلیکیشن کلاب هاوس آیکون سبز رنگ با نام Start a Room را در پایین صفحه انتخاب کنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

۲. در مرحله بعدی باید نوع روم خود را از بین انواع مختلف روم ها انتخاب کنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

Open: با انتخاب این گزینه می توانید یک روم عمومی ایجاد کنید و در این صورت تمام کاربران کلاب هاوس مجاز هستند وارد روم شما شوند.

Social: در صورت انتخاب این گزینه، فقط افرادی را که فالو دارید مجاز هستند وارد رومی که شما ایجاد کردید شوند. این روم ها مناسب گپ‌های صوتی کوچک‌تر است. در صورتی که قصد دارید تا افراد بیشتری را عضو روم خود کنید کافیست یک فرد دیگر را به عنوان مدیر انتخاب کنید تا دوستان وی نیز بتوانند به گپ اضافه شوند.

Closed: با انتخاب این گزینه افراد فقط با دعوت می توانند عضو روم شما شوند. در این مرحله پی از انتخاب این گزینه باید افرادی را که قصد دعوت آن ها به روم خود را دارید انتخاب کنید. با این‌حال، هر زمان که بخواهید می‌توانید حالت آن را به Social یا Open تغییر دهید.

۳. پس از انتخاب نوع روم خود می توانید برای تغییر نام روم، بر روی گزینه Add a Topic کلیک کنید. این گزینه اختیاری است ولی به شما پیشنهاد می کنیم با انتخاب یک یک تاپیک، موضوع بحث روم برای افراد مشخص کنید.

۴. در نهایت گزینه Let’s Go را انتخاب کرده تا روم شما ساخته شود.

 

نحوه ساخت اکانت کلاب هاوس به روش دوم : 

با استفاده از این روش ساخت روم در کلاب هاوس برای ساخت روم خود تایم‌ بندی کنید و یا تاریخ آن را تعیین کنید. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱. ابتدا بر روی آیکون تقویم یا همان calendar کلیک کنید تا رویدادهای پیش رو و گزینه ای که برای ایجاد برنامه ریزی وجود دارد را مشاهده کنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

۲. سپس بر روی آیکون تقویم و به علاوه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و نام رویداد خود را انتخاب کنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

۳. در این مرحله کافیست در بخش Add a Co-host or Guest مدیران و مهمانان خود را مشخص نمایید. در ادامه، بخش‌های تاریخ شروع date، زمان شروع time و توضیحات description را نیز پر کرده و  درنهایت گزینه‌ی Publish را انتخاب کنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

۴. برای به اشتراک گذاری لینک روم با دوستان خود در توییتر، اینستاگرام و … کافیست گزینه share را که در صفحه نمایش به شما نشان می‌دهد، انتخاب کنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

۵. برای اضافه کردن رویداد به تقویم، گزینه‌ی Add to Cal را انتخاب نموده و پس از آن از بین گزینه های  Google Calendar و Apple Calendar یکی را انتخاب کنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

۶. در انتها چند دقیقه قبل از شروع روم، کلاب هاوس خود  را باز کنید و گزینه‌ی Start a Room را انتخاب نمایید و برای ساخت روم خود، روی آن ضربه بزنید.

آموزش ساخت روم در کلاب هاوس

بدین ترتیب شما می توانید با استفاده از یکی از روش های بالا و مطابق میل و نیازتان یک را انتخاب نموده و از طریق آن یک روم در کلاب هاوس بسازید و مدیریت آن را به عهدی بگیرید.