اینترنتموبایل

آموزش روش های فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

آموزش فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

امروزه اکثر تراکنش های مالی از طریق اینترنت و با استفاده از رمز دوم پویا صورت می گیرند، همچنین، حفاظت از اطلاعات رمز دوم کارت جهت مقابله با سرقت های احتمالی بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل بانک ها با استفاده از رمز دوم یکبار مصرف را جایگزین رمز دوم ایستا شده است از این سرقت ها جلوگیری نموده اند. با ما همراه باشید تا نحوه فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی را به شما آموزش دهیم.

شما می توانید برای آشنایی با روش های دریافت رمز دوم بانک تجارت مبحث آموزش فعالسازی رمز دوم پویا بانک تجارت را مطالعه نمایید.

 

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

برای فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی ابتدا باید برنامه ۶۰ که از سوی بانک ملی جهت انجام کارهای روزمره و اصلی، معرفی شده است را نصب کنید. همچنین، از این برنامه می توانید جهت درخواست صدور کارت هدیه، خرید بلیت اتوبوس و هواپیما، رزرو هتل، کنسرت، خرید شارژ، کارت به کارت و… نیز استفاده کنید.

۱. ابتدا برنامه ۶۰ را با توجه به سیستم عامل گوشی خود دانلود و نصب نمایید.

۲. پس از نصب برنامه،آن را اجرا کنید و شماره تلفن خود را  وارد نموده و سپس بر روی گزینه تایید کلیک کنید.
فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

۳. در این مرحله باید منتظر دریافت رمز ورود که به صورت یکبار مصرف است باشید. پس از دریافت کد فعالسازی، آن را در کادر مشخص شده وارد نموده و گزینه تایید را انتخاب نمایید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

۴. پس از ورود به صفحه اصلی برنامه،برای فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی، بر روی گزینه رمز یکبار مصرف کلیک نمایید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

۵. در این مرحله، برنامه جدیدی در گوشی شما نصب می شود که پس از نصب باید با چند کلیک ساده، مراحل آموزش را سپری کنید و در نهایت به صفحه زیر برسید. شماره تلفن خود را وارد کنید و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

۶. تا اینجا مراجل ثبت نام در سامانه را طی نمودید اما با استفاده از یکی از ۳ روش زیر که به شما خواهیم گفت، می توانید اقدام به دریافت و فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک ملی کنید.

– دستگاه خودپرداز

– اینترنت بانک ملی یا سامانه بام بانک ملی

– دستگاه خودپرداز غیر نقدی بانک ملی

 

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی با استفاده از دستگاه خودپرداز

پس از مراجعه به یکی از نزدیک ترین شعب بانک ملی مراحل زیر را طی کنید.

۱. کارت عابر بانک خود را وارد دستگاه کرده و از منوی اصلی گزینه عملیات رمز را انتخاب نمایید.

۲. سپس در صفحه ی جدید که باز می شود گزینه فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم را انتخاب کنید.

۳. در این مرحله باید شماره تلفن همراهی که در زمان افتتاح حساب در بانک ملی ثبت نموده اید را در دستگاه خودپرداز وارد کنید و بر روی گزینه تائید کلیک نمایید.

۴. پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه خود، اطلاعات خود را مشاهده می کنید که در صورت صحیح بودن اطلاعات نمایان شده بر گزینه بلی کلیک کنید تا یک کد هشت رقمی را دریافت نمائید. همچنین بصورت آنی یک کد ۱۱۴ کارکتری به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد.

۵. در مرحله بعدی کافیست وارد نرم افزار دومی که نصب کردید بشوید و از بین گزینه ها، گزینه اتصال کارت را انتخاب نمایید. حالا باید کد ۸ رقمی که از دستگاه خودپرداز و همچنین در بخش دوم متن پیامک دریافت نمودید را کپی و وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه وارد کردن توکن کلیک نمائید.

۶. شما با موفقیت توانستید سامانه دریافت رمز یکبار مصرف بانک ملی را فعال سازی کنید و از آن می توانید برای تراکنش های اینترنتی خود استفاده نمائید.

 

 فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی با اینترنت بانک ملی یا سامانه بام

توجه داشته باشید که این روش مناسب کاربرانی است که در سامانه بام عضو هستند. بنابراین توجه داشته باشید اگر شما در این سامانه عضو نیستید، باید به وبسایت بانک ملی مراجعه کنید و اقدام به ثبت نام در سامانه بام بانک ملی نمائید. برای فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی از طریق سامانه باید مراحل زیر را طی کنید.

۱. پس از ثبت نام و وارد شدن به سامانه بام بانک ملی، در انتهای صفحه گزینه فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت را انتخاب کنید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

۲. در صفحه جدید که برای شما نمایان می شود لازم است شماره کارت، رمز دوم کارت، CVV2، تاریخ انقضا و همچنین رمز اول یا دوم را انتخاب کنید و در نهایت بر روی گزینه دریافت کد کلیک کنید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

۳. در این مرحله در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده، یک کد برای شما نمایان می شود و رمز یکبار مصرف بانک ملی از طریق پیامک به شماره تلفن شما پیامک خواهد شد. هر دو کد را باید در بخش اتصال کارت برنامه ۶۰ وارد کنید تا امکان دریافت رمز اول/دوم برای شما مقدور شود.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

 

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی از طریق کد USSD

۱. کد دستوری #۴*۶۰*۷۳۷ *را شماره‌گیری کنید.

۲. سپس عدد ۴ را جهت تولید رمز دوم وارد نمایید.

۳. در مرحاه بعد، کارت مورد نظر خود را جهت تولید رمز دوم پویا از لیست کارت هایی که قبلا وارد کرده اید، انتخاب نمایید.

فعالسازی رمز دوم پویا بانک ملی

۴. رمز چهار رقمی خود را که در مراحل فعال‌سازی تعیین کردید را وارد و تأیید کنید.

۵. رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.

۶. توجه داشته باشید که اعتبار این رمز ۶۰ ثانیه بوده و پس از آن باطل می‌شود.