تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش رفع مشکل تماس تصویری تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

رفع مشکل تماس تصویری تلگرام

آموزش رفع مشکل تماس تصویری تلگرام

تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب نزد کابران اینترنت بوده که به کارهای روزانه افراد سرعت بخشیده است. اما با فیلتر شدن این اپلیکیشن در ایران بسیاری از افراد در استفاده از آن دچار یکسری مشکلاتی شدند. اگر شما هم از کاربران تلگرام هستید، احتمالا با مشکل هنگام استفاده از قابلیت تماس تصویری تلگرام مواجه شده اید. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی مانند عدم اتصال به اینترنت پر سرعت اتفاق بیفتد. در ادامه با آموزش رفع مشکل  تماس تصویری تلگرام با ما همراه باشید.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی آموزش ساخت Gif در تلگرام، مبحث آموزش ساخت Gif در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

مشکل تماس تصویری تلگرام

ابتدا به دلایلی که موجب مشکلاتی در رابطه با تماس تصویری تلگرام می شود می پردازیم و در پایان مقاله به نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت. آشنایی با این دلایل شما را برای مقابله و حل مشکل یاری خواهد نمود. دلایل بروز این خطا  را می توان در موارد ذیل جستجو نمود :

همانطور که می دانید استفاده از تلگرام در ایران تنها با فیلترشکن قابل استفاده است بنابراین انتظار نداشته باشید بتوانید بدون آن تلگرام را حتی اجرا کنید.

– در صورتی که با اجرای تلگرام گزینه موجود تماس تصویری تلگرام در صفحه چت قرار نداشت ، یعنی نسخه تلگرام شما آپدیت به آخرین نسخه نشده است.

مانند همیشه کش برنامه ها ممکن است مشکل ساز شود. همه نرم افزارها دارای یک حافظه نهان یا کش می باشند، در صورتی که این حافظه پر شده باشد و پردازنده گوشی شما نیز ضعیف باشد این امر ممکن است باعث هنگ کردن تلگرام و عدم امکان تماس تصویری تلگرام شده باشد.

– کند بودن اینترنت گوشی نیز در هنگام تماس تصویری ممکن است برای شما ایجاد مشکل نماید ، چرا که در اکثر مواقع سرعت آپلود از دانلود کمتر بوده و تماس تصویری نیز علاوه بر دانلود ، شامل آپلود نیز می باشد.

 

رفع مشکل تماس تصویری تلگرام

حال که با انواع خطای تماس تصویری تلگرام و دلایل ایجاد آن ها در هنگام استفاده از این قابلیت جدید تلگرام آشنا شدیم ، لازم است با  نحوه رفع مشکل تماس تصویری تلگرام آشنا شویم که عبارتند از :

 

 به روز رسانی تلگرام به آخرین نسخه 

در صورتی که با اجرای تلگرام گزینه موجود در صفحه چت تلگرام که به شکل دوربین می باشد و در قسمت بالای چت ها قرار گرفته را مشاهده نمی کنید ، یعنی نسخه تلگرام شما آپدیت به آخرین نسخه نشده است و لازم است نسخه آخر تلگرام را نصب نمایید.

 

پاکسازی حافظه پنهان

حافظه پنهان اپلیکیشن ها در واقع بخشی است که اطلاعات دریافتی کاربران در آن نگهداری می شوند و تلگرام این اجازه را به کاربران خود می دهد تا پس از دریافت اطلاعاتی مانند عکس ، فیلم ، فایل و.. این اطلاعات در بخشی به نام کش ذخیره شود. به مرور زمان و با پر شدن حافظه پنهان، عملکرد تلگرام کند می شود و نیاز است تا شما حافظه این بخش را تخلیه کنید تا مشکل تماس تصویرری تلگرام حل شود. در ادامه نحوه پاکسازی حافظه پنهان تلگرام را به شما آموزش می دهیم.

۱. ابتدا تلگرام را اجرا کنید و وارد بخش Settings یا تنظیمات آن شوید.

۲. در منوی تنظیمات، گزینه گزینه Data and Storage  را انتخاب کنید.

۳. در این بخش کافیست گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

۴. در نهایت برای حذف حافظه پنهان تلگرام بر روی گزینه Clear Cache کلیک کنید.

رفع مشکل تماس تصویری تلگرام

 

اتصال اینترنت قوی

یکی از موضوعاتی که موجب مشکل در عملکرد تماس تصویری تلگرام می شود، عدم اتصال به اینترنت پر سرعت و عدم برقراری ارتباط با سرور می باشد. به همین جهت کاربران اولین اقدامی که قبل از استفاده از تلگرام و یا هنگامی که متوجه کند شدن تلگرام شدند باید انجام دهند، چک کردن اتصال اینترنت تلفن همراهشان می باشد که با ورود به بخش وای فای یا اینترنت همراه می توانند به راحتی این کار را انجام دهند.

 

منبع