کامپیوتر

آموزش تبدیل فایل ورد(Word) به پی‌دی‌اف(PDF)

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

تبدیل فایل ورد(Word) به پی‌دی‌اف(PDF)

چگونه می توانم فایل های ورد (Word) خود را به فرمت پی‌دی‌اف (PDF) تبدیل کنم؟

نرم افزار ورد (Word) در کامپیوتر یا لپتاپ برای تایپ کردن پروژه های متعددی کاربرد دارد که هر شخص با توجه به نیاز خود از ان استفاده می کند. به عنوان مثال برخی از افراد جهت تایپ کردن مقالات درسی مربوط به دانشگاه یا مدارس خود از آن استفاده می کنند و یا برخی دیگر از افراد از این برنامه جهت انجام برنامه ریزی و امور مربوط به کار و حرفه خود استفاده می کنند. گاهی اوقات پس از پرینت گرفتن مطالب تایپ شده در نرم افزار ورد، ممکن است ترتیب بندی، فونت، جدول بندی و … آن به هم بخورد و مطابق چیزی که تایپ کرده اید نباشد. جهت رفع این مشکل باید فایل ورد خود را به پی دی اف تبدیل نمایید تا هیچ گونه به هم ریختگی و بی نظمی در آن رخ ندهد. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه ی تبدیل فایل ورد(Word) به پی‌دی‌اف(PDF) را به شما آموزش دهم، همراه ما باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با روش های تبدیل فایل ورد به عکس بها معرفی سایت های آنلاین و یا استفاده از برنامه های خود ویندوز، مبحث آموزش روش های تبدیل فایل ورد به عکس را مطالعه نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ایجاد و استفاده از فرمول در جدول ورد (Word) ، مبحث آموزش ایجاد و استفاده از فرمول در جدول ورد (Word) – تازه کار را مطالعه نمایید.

 

چگونگی تبدیل فایل ورد(Word) به پی‌دی‌اف(PDF)

همان طور که گفتیم، نرم افزار ورد (Word) در کامپیوتر کاربرد ها و عملکرد های گوناگونی دارد که افراد مختلف باتوجه به نیاز های خود از آن استفاده می کنند. برخی از افراد، پس از نوشتن مطالب مورد نظر خود در محیط این نرم افزار، زمانی که اقدام به پرینت گرفتن می کنند متوجه می شوند که خروجی که گرفته اند با آن چیزی که تایپ کرده بودند مغایرت دارد.

این مشکل به طور معمول زمانی رخ می دهد که شما از دو سیستم مجزا برای تایپ کرده و پرینت گرفتن آن در محیط ورد استفاده می کنید و به همین دلیل ممکن است برخی از جدول بندی یا ترتیب بندی شما به هم بخورد و یا فونت مطلب نیز تغییر کند.

خوشبختانه باید به شما بگوییم تمامی این مشکلات با استفاده از تبدیل فایل ورد به پی دی اف قابل حل می باشد و هیچ یک از این مسائل دیگر برایتان اتفاق نخواهد افتاد.

بنابر این اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری نحوه ی انجام این کار هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم نیازی به نگرانی نیست، تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در مطلب زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید فایل ورد مورد نظر خود را که قصد تبدیل آن به پی دی اف را دارید باز کنید.

۲. پس از اعمال نمودن تمامی تغییرات مد نظرتان، بر روی گزینه File که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

تبدیل فایل ورد(Word) به پی‌دی‌اف(PDF)

۳. در منوی جدیدی که برایتان نمایش داده می شود، باید گزینه ی Save As را انتخاب کنید.

تبدیل فایل ورد(Word) به پی‌دی‌اف(PDF)

۴. در این مرحله از شما در خواست می شود تا محل ذخیره ی فایل را مشخص نمایید.

۵. همچنین می توانید نام فایل را نیز در بخش Name تغییر دهید.

۶. جهت تبدیل فایل ورد به پی دی اف، باید در زیر شاخه Save as type ، به دنبال گزینه ی PDF بگردید و آن را انتخاب نمایید.

مرحله 6

۷. در نهایت، پس از اعمال نمودن تغییرات مورد نظر خود، بر روی گزینه Save مانند تصویر زیر کلیک کنید تا فایل شما تبدیل و ذخیره شود.

مرحله 7

نکته: به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از ورد ۲۰۰۷،ممکن است در قسمت save as type گزینه PDF یا xps Document را مشاهده نکنید، در این صورت باید افزونه های تبدیل ورد به PDF را دانلود و نصب نمایید.

بدین نرتیب، همان طور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی و تنها با گذراندن چند مرحله ی ساده در منوی نرم افزار ورد (Word) ، فایل های خود را به فرمت پی دی اف (PDF) تبدیل نمایید.