کامپیوتر

آموزش روش های تبدیل فایل ورد به عکس – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

روش های تبدیل فایل ورد به عکس

روش های تبدیل فایل ورد به عکس

ممکن است در بعضی مواقع بخواهید فایل ورد را برای فردی ارسال کنید که برنامه ورد را نصب نکرده است و یا حتی بخواهید فایل ورد را به صورتی به اشتراک بگذارید که کسی نتواند آن را ویرایش کند؛ در این مواقع ذخیره فایل ورد به صورت عکس انتخاب مناسبی است. در این مطلب با ما با آموزش روش های تبدیل فایل ورد به عکس همراه باشید. در ادامه برخی از روش های ذخیره فایل ورد به صورت عکس را بررسی کنیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با نحوه تبدیل یک صفحه وب به فایل PDF، مبحث آموزش روش های ذخیره یک صفحه وب به صورت PDF را مطالعه نمایید.

 

 از سند عکس بگیرید

اگر فقط به دنبال ذخیره یک صفحه به عنوان تصویر از سند Word خود هستید، استفاده از قابلیت اسکرین شات Word مناسب است.

از این ویژگی می توانید برای اسناد چند صفحه ای نیز استفاده کنید، اما این امر مستلزم گرفتن اسکرین شات برای هر یک از صفحات است. استفاده از یکی دیگر از روش های ذکر شده در زیر در این صورت راحت تر خواهد بود.

در اینجا نحوه روش های ذخیره فایل ورد به صورت عکس وجود دارد:

سند خود را با Microsoft Word باز کنید.

روی تب View در بالا کلیک کنید و از قسمت Zoom یک صفحه را انتخاب کنید.

۱. به صفحه ای که می خواهید به عنوان تصویر ذخیره کنید بروید. اطمینان حاصل کنید که صفحه نمای کامل سند در Word را به خود اختصاص داده است.

۲. Ctrl + N را فشار دهید تا یک سند جدید Word ایجاد کنید.

۳. در سند تازه ایجاد شده ، روی برگه Insert کلیک کرده و Screenshot را انتخاب کرده و سپس Screen Clipping را انتخاب کنید.

۴. اکنون می توانید بخشی از صفحه خود را که می خواهید ذخیره کنید به عنوان تصویر انتخاب کنید. بخشی از صفحه خود را که سند Word شما را دارد انتخاب کنید.

۵. Word یک عکس از صفحه را ضبط کرده و آن را به سند جدید شما اضافه می کند. بر روی این تصویر کلیک راست کرده و گزینه Save as Picture را انتخاب کنید.

۶. جعبه ذخیره استاندارد باز می شود و به شما امکان می دهد سند Word خود را به عنوان تصویر ذخیره کنید. نامی برای تصویر وارد کنید ، یک نوع پرونده را از فهرست کشویی انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید.

 

۲. از Snip & Sketch برای ذخیره فایل ورد به صورت عکس

Snip & Sketch یک برنامه داخلی برای گرفتن عکس از صفحه در ویندوز ۱۰ است. از آنجا که می توانید از آن برای کارهای اسکرین شات استفاده کنید ، از این رو برنامه می تواند اسناد Word را نیز به عنوان یک فایل تصویری ذخیره کند.این ابزار به شما امکان انتخاب منطقه سفارشی را می دهد، به شما این امکان را می دهد تا ناحیه ای را که سند Word خود نشان می دهد دقیقاً انتخاب کنید و از آن اسکرین شات بگیرید. نحوه انجام این کار در اینجا است:

۱. سند خود را با Microsoft Word راه اندازی کنید.

۲. به صفحه ای که می خواهید به عنوان تصویر ذخیره کنید بروید.

۳. در گوشه پایین سمت راست صفحه، یک نوار لغزنده پیدا می کنید که به شما امکان می دهد سطح زوم سند خود را تغییر دهید. با استفاده از لغزنده صفحه خود را کاملاً نمایان کنید، زیرا فقط می توانید تصویری از آنچه می توانید مشاهده کنید ذخیره کنید.

۴. کلید Win را فشار دهید ، Snip & Sketch را جستجو کنید و برنامه را باز کنید. همچنین می توانید Win + Shift + S را به عنوان میانبر فشار دهید.

۵. برای گرفتن عکس جدید از صفحه ، روی گزینه new در برنامه کلیک کنید.

۶. نشانگر خود را بکشید تا کل منطقه موجود در صفحه خود را که می خواهید به عنوان تصویر ذخیره کنید ، انتخاب کنید.

۷. نسخه تصویری صفحه شما در Snip & Sketch باز می شود. با استفاده از ابزار Crop در صورت لزوم هر چیزی را برش دهید ، سپس روی نماد ذخیره در نوار ابزار کلیک کنید تا فایل تصویر در رایانه ذخیره شود.

 

استفاده از Paste special برای ذخیره فایل ورد به صورت عکس

Paste special گزینه ای در Microsoft Word است که به شما امکان می دهد نحوه چسباندن محتوای کپی شده خود را انتخاب کنید. در این ویژگی گزینه ای وجود دارد که به شما کمک می کند محتوای کپی شده خود را به عنوان تصویر در سند Word فعلی خود جای گذاری کنید.

برای استفاده از این قابلیت، به سادگی مطالب را از سند Word خود کپی کنید، سند جدیدی ایجاد کنید و محتوای کپی شده را به عنوان تصویر جایگذاری کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را مرحله به مرحله انجام می دهید:

۱. سند Word خود را باز کنید و محتوایی را که می خواهید به عنوان تصویر ذخیره کنید انتخاب کنید.

۲. اگر می خواهید کل سند را ذخیره کنید ، Ctrl + A را فشار دهید تا همه موارد انتخاب شود.

۳. بر روی محتوای انتخابی خود کلیک راست کرده و برای کپی کردن محتوا ، کپی (یا استفاده از Ctrl + C) را انتخاب کنید.

۴. با فشار دادن میانبر صفحه کلید Ctrl + N یک سند جدید Word ایجاد کنید.

۵. در سند جدید ، به برگه Home بروید و روی Paste و سپس Paste Special کلیک کنید.

۶. جعبه ای روی صفحه شما باز می شود و به شما امکان می دهد نحوه قرار دادن محتوای خود را مشخص کنید. دکمه رادیویی Paste را انتخاب کنید و سپس (Picture (Enhanced Metafile را انتخاب کنید. بر روی OK کلیک کنید تا محتوای شما به عنوان یک تصویر جایگذاری شود.

۷. محتوای کپی شده را بچسبانید. حال شما محتوای کپی شده خود را به عنوان تصویر در سند خود مشاهده خواهید کرد. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، بر روی تصویر خود کلیک راست کرده و گزینه Save as Picture را انتخاب کنید

۸. نامی را برای تصویر خود وارد کنید، نوع پرونده را انتخاب کنید و روی ذخیره کلیک کنید تا سند خود را به عنوان عکس ذخیره کنید.

 

اسناد Word را به صورت PDF ذخیره کرده و به عکس تبدیل کنید

Word به شما امکان می دهد، جدا از سند استاندارد Word، فایل های خود را در بسیاری از قالب های مختلف  ذخیره کنید. یکی از این قالب ها PDF است که در واقع به شما امکان می دهد سند خود را به تصویر تبدیل کنید زیرا تبدیل PDF به یک فایل تصویری آسان است.

این روش دو مرحله دارد: ابتدا سند را به PDF تبدیل کنید ، سپس PDF را به عنوان یک فایل تصویری ذخیره کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.

سند Word خود را به صورت PDF ذخیره کنید
برای ذخیره یک سند به صورت PDF در Word می توانید از گزینه داخلی استفاده کنید به شرح زیر:

در حالی که سند شما در Word باز است، روی منوی File در بالا کلیک کنید و گزینه Save As و سپس Browse.save word document را انتخاب کنید.
جعبه ذخیره آشنا روی صفحه شما باز می شود. PDF را از فهرست کشویی Save as انتخاب کنید ، یک نام در قسمت File name وارد کنید و Save را در پایین کلیک کنید. PDF را انتخاب کنید.
اطمینان حاصل کنید که می توانید PDF تازه ایجاد شده را در رایانه خود پیدا کنید.

 

PDF خود را به قالب تصویر تبدیل کنید

وقت آن است که PDF خود را به یک عکس تبدیل کنید، که می توانید با استفاده از یک برنامه رایگان انجام دهید. در مورد نحوه انجام این کار با برنامه Windows 10 Store در زیر توضیح داده شده است، اما اگر نمی خواهید چیزی نصب کنید، می توانید از سرویس وب مانند PDF to Image نیز استفاده کنید.

Microsoft Store .1 را اجرا  کنید، PDF را به JPEG جستجو کنید و وقتی برنامه در نتایج جستجو ظاهر شد ، روی آن کلیک کنید.

۲. بر روی دکمه دریافت کلیک کنید تا برنامه را در رایانه بارگیری کنید.

۳. پس از بارگیری و نصب برنامه ، روی Launch کلیک کنید.

۴. در رابط برنامه اصلی، روی Select File کلیک کنید و PDF را که قبلاً تبدیل کرده اید انتخاب کنید.

۵. پیش نمایش صفحات را در فایل PDF خود مشاهده خواهید کرد. بر روی Select Folder در بالا کلیک کنید و پوشه ای را انتخاب کنید تا پرونده های تصویری شما ذخیره شود.

۶. در آخر، برای شروع تبدیل PDF خود به یک فایل تصویری ، روی تبدیل کلیک کنید. کلمه را به تصویر تبدیل کنید

۷. هنگامی که تبدیل به پایان رسید، برای هر صفحه یک تصویر در سند PDF خود پیدا خواهید کرد.

۸. اگر به اشتراک گذاشتن چند تصویر با گیرنده برای شما دشوار است، می توانید تصاویر خود را با هم ترکیب کرده و به صورت یک فایل واحد ارسال کنید.

 

۵. یک سند Word را به عنوان تصویر آنلاین ذخیره کنید

چند سرویس آنلاین وجود دارد که به شما امکان می دهد اسناد Word خود را به فایل های تصویری تبدیل کنید. می توانید از این خدمات بدون بارگیری یا نصب هر چیزی در رایانه خود استفاده کنید.

بیایید دو مورد از این سرویس ها را بررسی کنیم که می توانید برای ذخیره یک سند Word به عنوان یک فایل تصویری استفاده کنید.

 

۱. Zamzar

Zamzar یک سرویس محبوب تبدیل فایل آنلاین است که می توانید با استفاده از آن اسناد Word یا چند صفحه ای خود را به پرونده های تصویری تبدیل کنید. این از چندین قالب تصویر ، از جمله محبوب مانند JPG و PNG پشتیبانی می کند.

می توانید به صورت زیر استفاده کنید:

۱. به سایت Zamzar بروید و برای افزودن سند Word خود روی Add Files کلیک کنید.

۲. یک فرمت تصویر را از فهرست کشویی انتخاب کرده و روی تبدیل اکنون کلیک کنید.

۳. پس از تبدیل سند به قالب تصویر ، برای بارگیری تصاویر در رایانه خود، روی download کلیک کنید.

 

۲. Word To JPEG

Word به JPEG سرویس آنلاین دیگری است که به شما کمک می کند اسناد Word خود را به تصاویر با فرمت JPEG تبدیل کنید. نحوه استفاده از آن به شرح زیر است:

۱. سایت Word to JPEG را باز کنید و برای بارگذاری سند Word خود روی Upload Files کلیک کنید.

۲. پس از بارگذاری سند، به طور خودکار شروع به تبدیل آن می کند.

۳. برای بارگیری پرونده های تبدیل شده خود ، روی دکمه download all کلیک کنید.

برای مشاهده اسناد Word به Word نیازی ندارید
اگر گیرنده شما فقط باید سند شما را بخواند و آن را اصلاح نکند، می توانید سند Word خود را به عنوان یک فایل تصویری ذخیره کرده و برای آنها ارسال کنید. آنها بدون توجه به اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنند می توانند آن را مشاهده کنند.

 

منبع