کامپیوترورد(Word)

آموزش تبدیل خط‌کش ورد (Word) به سانتی متر

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

تبدیل خط‌کش ورد(Word) به سانتی متر

چگونه می توانم در نرم افزار ورد واحد اندازه گیری خط کش را از اینچ به سانتی متر تبدیل کنم؟

نرم افزار ورد (Word) در کامپیوتر یا لپ تاپ برای تایپ کردن پروژه های متعددی کاربرد دارد که هر شخص با توجه به نیاز خود از آن استفاده می کند. به عنوان مثال برخی از افراد جهت تایپ کردن مقالات درسی مربوط به دانشگاه یا مدارس خود از آن استفاده می کنند و یا برخی دیگر از افراد از این برنامه جهت انجام برنامه ریزی و امور مربوط به کار و حرفه خود استفاده می کنند. یکی از قابلیت هایی که نرم افزار ورد دارد، امکان استفاده از خط کش یا Ruler می باشد که برای بسیاری از افراد هنگام کار در محیط این برنامه کاربرد دارد. اما به طور پیش فرض واحد اندازه گیزی این خط کش اینچ (Inch) می باشد. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه ی تبدیل خط‌کش ورد (Word) به سانتی متر را به شما آموزش دهیم. در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با روش های تبدیل فایل ورد به عکس بها معرفی سایت های آنلاین و یا استفاده از برنامه های خود ویندوز، مبحث آموزش روش های تبدیل فایل ورد به عکس را مطالعه نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ایجاد و استفاده از فرمول در جدول ورد (Word) ، مبحث آموزش ایجاد و استفاده از فرمول در جدول ورد (Word) – تازه کار را مطالعه نمایید.

 

چگونگی تبدیل خط‌کش ورد (Word) به سانتی متر

همان طور که گفتیم، نرم افزار ورد (Word) در کامپیوتر کاربرد ها و عملکرد های گوناگونی دارد که افراد مختلف باتوجه به نیاز های خود از آن استفاده می کنند. برخی از افراد، هنگام نوشتن مطالب مورد نظر خود در محیط این نرم افزار، نیاز دارند تا خطوط خود را با استفاده از یک خط کش در این برنامه مرتب و منم مشاهده نمایند.

خوشبختانه باید بگوییم نرم افزار محبوب ورد در ویندوز به این مسئله نیز توجه کرده است و این مشکل را برای کاربران خود حل نموده است. افزودن Ruler یا حط کش به این برنامه کار بسیار آسانی است که می توانید تنها با گذراندن چند مرحله ی ساده آن را انجام دهید.

اما پس از آوردن خط کش در برنامه ی ورد متوجه می شوید که واحد اندازه گیری آن اینچ است و کار با آن کمی مشکل می باشد. اما جای نگرانی نیست شما می توانید واحد اندازه گیری آن را به هرچیزی که می خواهید تغییر دهید.

بنابر این اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری نحوه ی انجام این کار هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم نیازی به نگرانی نیست، تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در مطلب زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید یک فایل ورد جیدید یا از پیش نوشته شده را باز کنید.

۲. پس از اعمال نمودن تمامی تغییرات مد نظرتان، بر روی گزینه File که در گوشه سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

تبدیل خط‌کش ورد(Word) به سانتی متر

۳. در منوی جدیدی که برایتان نمایش داده می شود، باید گزینه ی Options که در انتهای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.

مرحله 3

۴. در صفحه جدید ظاهر شده، به پایین اسکرول کنید و به دنیال زیر شاخه Display بگردید.

۵. در این مرحله باید به دنبال گزینه ی Show measurements in units of بگردید و در پنجره کشویی که مقابل آن قرار دارد،واحد اندازه گیری را از اینچ (Inch) به سانتی متر (Centimeters) یا هر واحد اندازه گیری که می خواهید تغییر دهید.

۶. در نهایت باید گزینه Ok که در گوشه پایین صفحه قرار دارد (مطابق تصویر زیر) را انتخاب کنید.

۷.اگر مجددا به محیط برنامه باز گردید مشاهده می کنید خط کش شما به سانتی متر می باشد.

مرحله 7

بدین ترتیب، همان طور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی و تنها با گذراندن چند مرحله ی ساده در منوی نرم افزار ورد (Word) ، واحد اندازه گیری خط کش ورد را به هر واحدی که می خواهید تبدیل نمایید.