کامپیوترورد(Word)

آموزش افزودن خط‌کش به ورد(Word)

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

 افزودن خط‌کش به ورد(Word)

چگونه می توانم قابلیت خط کش را در نرم افزار ورد (Word) فعال کنم؟

نرم افزار ورد (Word) در کامپیوتر یا لپ تاپ برای تایپ کردن پروژه های متعددی کاربرد دارد که هر شخص با توجه به نیاز خود از آن استفاده می کند. به عنوان مثال برخی از افراد جهت تایپ کردن مقالات درسی مربوط به دانشگاه یا مدارس خود از آن استفاده می کنند و یا برخی دیگر از افراد از این برنامه جهت انجام برنامه ریزی و امور مربوط به کار و حرفه خود استفاده می کنند. یکی از قابلیت هایی که نرم افزار ورد دارد، امکان استفاده از خط کش یا Ruler می باشد که برای بسیاری از افراد هنگام کار در محیط این برنامه کاربرد دارد. اما به طور پیش فرض این قابلیت فعال نمی باشد. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه ی افزودن خط‌کش به ورد(Word) را به شما آموزش دهیم. در ادامه ی این مطلب همراه ما باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی ایجاد و استفاده از فرمول در جدول ورد (Word) ، مبحث آموزش ایجاد و استفاده از فرمول در جدول ورد (Word) – تازه کار را مطالعه نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی  تبدیل فایل ورد (Word) به پی‌دی‌اف (PDF) ، مبحث آموزش تبدیل فایل ورد(Word) به پی‌دی‌اف(PDF) را مطالعه نمایید.

 

چگونگی افزودن خط‌کش به ورد(Word)

همان طور که گفتیم، نرم افزار ورد (Word) در کامپیوتر کاربرد ها و عملکرد های گوناگونی دارد که افراد مختلف باتوجه به نیاز های خود از آن استفاده می کنند. برخی از افراد، هنگام نوشتن مطالب مورد نظر خود در محیط این نرم افزار، نیاز دارند تا خطوط خود را با استفاده از یک خط کش در این برنامه مرتب و منم مشاهده نمایند.

خوشبختانه باید بگوییم نرم افزار محبوب ورد در ویندوز به این مسئله نیز توجه کرده است و این مشکل را برای کاربران خود حل نموده است. افزودن Ruler یا حط کش به این برنامه کار بسیار آسانی است که می توانید تنها با گذراندن چند مرحله ی ساده آن را انجام دهید.

بنابر این اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یادگیری نحوه ی انجام این کار هستید اما نمی دانید چگونه؟ باید به شما بگوییم نیازی به نگرانی نیست، تنها کافیست به ترتیب و طبق مراحل ارائه شده در مطلب زیر پیش بروید:

۱. در اولین و ابتدایی ترین مرحله باید یک فایل ورد جیدید یا از پیش نوشته شده را باز کنید.

۲. پس از اعمال نمودن تمامی تغییرات مد نظرتان، بر روی گزینه View  که در نوار بالایی صفحه قرار دارد کلیک کنید.

۳. سپس در این مرحله باید به دنبال گزینه ی Ruler مطابق شکل زیر بگردید و آن را انتخاب کنید.

مرحله 3

۴. بدین ترتیب مشاهده می کنید که خط کش برای شما فعال خواهد شد.

بدین ترتیب، همان طور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به شما آموختیم که چگونه می توانید به راحتی و تنها با گذراندن چند مرحله ی ساده در منوی نرم افزار ورد (Word) ، قابلیت خط کش را در محیط این نرم افزار فعال نمایید.