کامپیوتر

آموزش کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint

کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint

کم کردن حجم تصاویر این روزها به یکی از دغدغه های اساسی کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. سرعت اینترنت و هزینه ای که کاربران برای هر کیلوبایت اینترنت مصرفی جهت آپلود کردن تصاویر متعدد در روز می پردازند، آن هارا به این فکر انداخته است که با کم کردن حجم تصاویر، از مصرف بیهوده اینترنت خود جلوگیری کنند. همچنین پایین آوردن حجم تصاویر می تواند به حفظ نمودن حافظه تلفن های همراه کمک کند. برای پایین آوردن حجم تصاویر روش های متعددی وجود دارد که ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint را به شما آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی قرار دادن دو عکس روی هم و ترکیب آنها با هم بدون برنامه خاص در ویندوز، مبحث آموزش ترکیب دو عکس با یکدیگر در پینت (Paint) را مطالعه نمایید.

 

نحوه کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint

نرم افزار Paint یکی از محبوب ترین نرم افزار های مایکروسافت می باشد که در واقع یک ویرایشگر تصویر قدیمی ویندوز است که کاربران زیادی روزانه از آن استفاده می کنند. باید به شما بگوییم که بسیاری از افراد برای کم کردن حجم تصاویر خود از این نرم افزار قدیمی ویندوز استفاده می کنند. Paint الگوریتم خاص یا مجزایی برای تغییر سایز عکس ندارد و با کم کردن پیکسل و یا کم کردن ابعاد، عکس را فشرده می‌کند. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

۱. ابتدا برای باز کردن تصویر مد نظرتان در نرم افزار Paint روی عکس مورد نظر راست کلیک کرده و در زبانه کنار گزینه Open with، برنامه پینت را انتخاب کنید تا تصویر انتخابی شما در این برنامه نمایان شود.

آموزش کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint

۲. سپس از نوار بالای صفحه منوی home را انتخاب کرده و وارد بخش Resize شوید.

آموزش کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint

۳. در این قسمت دو روش برای پایین آوردن حجم عکس برای شما وجود دارد که مطابق میلتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. یکی گزینه Percentage (درصد) و دیگری گزینه Pixels (پیکسل) که اجازه می‌دهد ابعاد تصویر را یا به پیکسل یا به درصد کم و زیاد کنید. این کار به طور مستقیم در حجم عکس اثر گذار خواهد بود.

آموزش کاهش حجم عکس ها با برنامه Paint

۴. در نهایت پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان و انتخاب حجم دلخواهتان، تصویر خود را Save کنید تا عکس شما با حجم مورد نظر ذخیره شود.