برنامه کامپیوترکامپیوتر

معرفی بهترین ویدئو پلیر برای ویندوز با قدرت پخش کلیه فرمت های تصویری – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

معرفی بهترین ویدئو پلیر برای ویندوز

بهترین پلیر ویدئو برای ویندوز

با افزایش تعداد فرمت های رسانه ای انتخاب یک پخش کننده مناسب برای ویندوز که امکان پخش تمامی فرمت های ویدئویی را داشته باشد امری دشوار است. این موضوع مشکل اساسی خیلی از کاربران بوده که به موجب آن همواره به دنبال نرم افزار پخش‌کننده رسانه ای بوده اند که دارای امکانات بالایی باشد و استفاده از آن نیز آسان باشد. به همین دلیل ما در این مطلب به معرفی ویدئو پلیر برای ویندوز می پردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی تبدیل ویدئو و فیلم به آهنگ به صورت آفلاین و آنلاین با استفاده از گوشی و کامپیوتر مبحث آموزش ساده ترین روش های تبدیل فیلم و ویدئو به mp3 را مطالعه نمایید.

 

VLC Media Player

معرفی بهترین ویدئو پلیر برای ویندوز

درواقع نرم افزار VLC Media Player درواقع یکی از رایج ترین و محبوب ترین ویدئو پلیر برای ویندوز می باشد و ممکن است شما هم نام این پلیر محبوب به گوشتان خورده باشد. دلیل محبوبیت این نرم افزار رایگان و متن باز بودن آن می باشد و در اکثر سیستم عامل ها قابل نصب و استفاده است. از دیگر نکات مثبت و قابلیت های این نرم افزار محبوب الگوریتم ساده آن می باشد که استفاده از آن را بسیار آسان می کند همچنین این برنامه از فایل های فشرده سازی شده صوتی و تصویری اکثزیت فرمت های معروف پشتیبانی می کند. کاربران با استفاده از ایجاد تغیرات در تنظیمات این نرم افزار می توانند کیفیت پخش را بهبود بخشند و از استفاده از آن لذت ببرند. این پلیر عالی ویدیو روی سیستم عامل های ویندوز ۱۰، ۸٫۱، ۷، ویستا و ایکس پی قابل نصب است.

 

PotPlayer 

معرفی بهترین ویدئو پلیر برای ویندوز

این نرم افزار در زمان کوتاهی توانسته به شهرت برابری با نرم افزار VLC و KM برسد. این پلیر محبوب توسط شرکت اینترنتی کره ای به نام Kakao توسعه داده شده و برای سیستم عامل ویندوز طراحی شده که کاربران ویندوز می توانند آن را نصب و از آن استفاده کنند. نرم افزار PotPlayer از تکنیک های CUDA, QuickSync, و DXVA, استفاده می کند و این موضوع آن را به یک نرم افزار ساده و روان تبدیل کرده و تجربه کار با آن را برای کاربران لذت بخش می کند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار محبوب پشتیبانی از فرمت های MP4/FLV/AVI/MKV است که بسیار رایج هستند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار که آن را به دومین پلیر محبوب بعد از VLC تبدیل کرده است  امکان انتخاب بین کارت‌های صوتی، بوک مارک کردن صحنه‌های موردعلاقه، پیش‌نمایش آنها و … می باشد.  همچنین، این برنامه قابلیت استفاده از فیلترها برای کنتراست، روشنایی، کاهش نویز و… را نیز داراست.

 

KMPlayer

معرفی بهترین ویدئو پلیر برای ویندوز

یکی دیگر از نرم افزار های رایگان پخش ویدئو برای سیستم عامل ویندوز نرم افزار KMPlayer می باشد که می توان گفت تقریبا تمام فرمت های تصویری و صوتی را پشتیبانی می کند  که همین موضوع دلیل محبوبیت آن می باشد. از آنجا که این نرم‌افزار کدک های درونی برای ویندوز ۱۰ را دارد کاربران نیازی به دانلود کدک‌های مختلف ندارند، اما برای افزایش میزان سازگاری و تطبیق این نرم افزار می توانند کدک های خارجی را دانلود نمایند. از ویژگی های منحصر به فرد این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از فایل‌های سه‌بعدی، ۴k و UHD و امکان پخش ویدیوهای با کیفیت بالا می باشد. از دیگر ویژگی های این نرم افزار امکان تغییر و ویرایش زیرنویس در خود برنامه و امکان اضافه کردن بخشی از ویدئو به لیست مورد علاقه ها و تکرار پخش آن ها می باشد.

 

 Media Player Classic – Home Cinema

معرفی بهترین ویدئو پلیر برای ویندوز

اگر به اسم این نرم افزار توجه کنید متوجه عملکرد آن خواهید شد که یک پخش‌کننده رسانه‌ای کلاسیک است و در بین پلیر های موجود برای پخش رسانه های تصویری جزو بهترین ها می باشد. بعد از توسعه برنامه اصلی Media Player Classic نسخه Home Cinema ارائه شد که توسعه دهندگان آن نسخه قدیمی تر را توسعه و گسترش دادند و توانستند بوسیله آن یک نرم افزار سریع و آسان را بسازند. در مقایسه این دو نرم افزار می توان گفت نسخه Home cinema توانسته با توسعه و افزایش امکانات و ویژگی‌های خود، از رقیبش پیشی بگیرد و محبوبیت بیشتری را نزد کاربران کسب کند.

 

 GOM Media Player

معرفی بهترین ویدئو پلیر برای ویندوز

آخرین نرم افزاری که قصد معرفی آن به شما را داریم نرم افزار GOM Player یا Gretech Online Movie Player می باشد که جایگزین کاملاً رایگان برای پخش‌کننده رسانه‌ای ویندوز است. پشتیبانی از تمامی فرمت های ویدئویی رایج مانند AVI, MKV, MP4, FLV, MOV و… نیز دلیل شهرت و محبوبیت این نرم افزار در بین کابران ویندوز می باشد. این نرم افزار یکسری ویژگی های منحصر به فرد مانند امکان تکرار بخش خاصی از ویدیو، امکان کپچر کردن، کنترل سرعت جلوه‌های صوتی و تصویری، تهیه تصویر از صفحه و موارد دیگر را دارد که موجب شده تا این نرم افزار در لیست بهترین پلیر های سیستم عامل ویندوز قرار گیرد. در این نرم افزار کاربران می توانند با استفاده از تنظیمات آن و رفتن به کتابخانه آن، بسیاری از زیرنویس‌ها را دانلود کرده و از فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در هر زمانی استفاده نمایند.