اینترنتشبکه های اجتماعی

معرفی نرم افزار پنتل

نوشته شده در ۱ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

معرفی نرم افزار پنتل

آشنایی با نرم افزار پنتل (Pantel) و چگونگی کار با آن

نرم افزار پنتل یک نرم افزار تازه وارد می باشد که افراد به کمک این پیام رسان، می توانند با دوستان و آشنایان خود به برقراری ارتباط بپردازند و با یکدیگر معاشرت کنند. در واقع این برنامه چیزی از باقی پیام رسان ها که امروزه افراد از آن استفاده می کنند ندارد و در برابر آن ها حرفی برای گفتن دارد. پنتل در قالب یک اپ چند منظوره اجتماعی طراحی شده، یک به اصطلاح سوپر اپلیکیشن که بتوانید بسیاری از نیازهایتان در فضای آنلاین مثل تعاملات اجتماعی، پیام‌ رسانی، سرگرمی و … را برطرف کنید. این اپ برای پلتفرم‌ های آی او اس، اندروید، ویندوز، مک و لینوکس و بر مبنای فضای ابری عرضه شده ضمن این که می‌ت وانید از طریق اپ تحت وب هم به حساب کاربری‌ تان دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی نرم افزار پنتل بپردازیم، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

معرفی نرم افزار پنتل

تیم توسعه دهندگان نرم افزار پنتل تمایل دارد تا این برنامه به معنای واقعی کلمه همه چیز باشد.  با توجه به همین موضوع هم امکانات مختلفی را در پنتل مشاهده می‌ کنید که در راستای همین هدف حرکت می‌ کنند.

در مورد رابط کاربری این نرم افزار باید بگوییم که با ورود به پنتل متوجه شباهت ظاهری اپ به تلگرام و نمونه‌ های مشابه آن خواهید شد. البته این شباهت در حد کپی‌ برداری نیست و می‌ توان گفت که پنتل هویت بصری مختص به خودش را داراست که نکته بسیار مثبتی به شمار می‌ رود.

به همین دلیل در هنگام ورود اولیه به محیط این نرم افزار، فضای آن برایتان غریبه نیست و کم و بیش با آن آشنایی دارید. گرچه ممکن است کند بودن رابط کاربری آن را به طور محسوس حس کنید اما با این وجود این مسئله چیزی نیست که با آپدیت‌ های بعدی قابل برطرف شدن نباشد.

معرفی نرم افزار پنتل

 

قابلیت ها و امکانات نرم افزار پنتل

– امکان ساخت گروه ها و کانال های آیدی دار در این برنامه

– امکان نگهداری پیام ها و فایل های مورد علاقه کاربران در بخش Saved Messages

– امکان ارسال فیلم، عکس، نقاشی و لوکیشن به افراد دیگر

– خواندن پیم های افراد بدون متوجه شدن آن ها

– پاک کردن پیام ها به صورت دو طرفه از سرور ها پنتل

– امکان بکاپ گیری از اطلاعات در پنتل

– استفاده از قابلیت Migration برای مهاجرت از پیام‌رسان‌های دیگر به پنتل

– استفاده از تم های مختلف در محیط این نرم افزار

– وجود تب ویژه جهت استفاده کاربران از ربات های این برنامه

– امکان ساخت نظرسنجی اطلاع از قیمت ارز و طلا و پیشنهاد فیلم از طریق ربات های پنتل

– استفاده از ربات های مخصوص سرگرمی نقاشی کارتونی و ترکیب چهره و ربات کاریکاتور

قابلیت ها و امکانات نرم افزار پنتل

ربات های نرم افزار پنتل

نقاط قوت پیام‌ رسانی پنتل به نقاط ضعفش سنگینی می‌ کنند، ولی یک سری مشکلات هم در این قسمت شاهد هستید. به طور مثال کمی طول می‌ کشد که به ساختار بندی متفاوت پنتل برای گروه و کانال‌ ها عادت کنید. پنتل محیط کاربری را طوری طراحی کرده که کانال و گروه یک شخص یا یک نهاد از هم تفکیک کامل نشوند و از یک صفحه (به شکل دو تب) قابل دسترسی باشند. حتی امکان نه چندان مرسوم تبدیل گروه به کانال هم در اپلیکیشن قرار داده شده. این موارد کمی گشت و گذار و کار در این بخش‌ها را گیج‌ کننده کرده‌اند.

ربات های نرم افزار پنتل

اما یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های پنتل، و برگ برنده اپ مکالمات صوتی و ویدیویی آن هستند، دو ویژگی که هم برای مکالمات دو نفره و هم کنفرانس‌ ها طراحی شده‌اند که در این روز های کرونایی و دورکاری برای بسیاری‌ کاربرد دارند. پنتل در اقدامی جالب مکالمات گروهی را به دو شکل کنفرانس و Classroom ارائه کرده که در حالت اول همه می‌ توانند به امکانات دسترسی آزادانه داشته باشند و در حالت دوم (که برای معلمان و اساتید طراحی شده) مشابه ادوبی کانکت، فقط ادمین است که به امکاناتی مثل آپلود فایل و نوشتن دسترسی دارد و بقیه در صورتی که اجازه برایشان صادر نشود صرفا می‌ توانند شنونده یا بیننده باشند.

 

بدین ترتیب، همان طور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به معرفی نرم افزار پنتل پرداخیتم که نرم افزار تازه وارد پنتل چه قابلیت ها و امکاناتی دارد و نحوه ی استفاده از این نرم افزار چگونه است. همچنین باید به شما بگوییم که این برنامه در تلاش است تا تمام قابلیت های شبکه های اجتماعی دیگر را در خود داشته باشد تا بتواند رضایت تمام کاربران را جلب کند.

 

منبع