برنامه کامپیوترکامپیوتر

آموزش پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز ۱۰ – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز 10

کورتانا یا دستیار دیجیتال مایکروسافت، یکی از امکاناتی بود که برای ویندوز فون ۸.۱ ساخته شده بود و برای مشاهده میزان موفقیت آن بر روی ویندوز ۱۰ هم موجود شد. اما باید به شما بگوییم که Cortana بر روی دسکتاپ نیز قابل دسترسی می باشد اما نسخه ی دسکتاپی آن هنوز نتوانسته به طور کامل رضایت کاربران را جلب کند. این دستیار شخصی امکانات بسیاری دارد و افراد زیادی در سراسر جهان از Cortana استفاده می کنند.

کورتانا می تواند در Taskbar کامپیوتر شما قرار بگیرد و آیکون آن به شکل دایره می باشد که با کلیک بر روی آن باکس جستجوی کورتانا ظاهر می شود و کاربران می توانند به صورت مستقیم درخواست خود را ارائه دهند. این کار به کابران کمک می کند تا درصورت نیاز بتوانند سریعا به ابزار کورتانا دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز ۱۰ را به شما اموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با راه اندازی دستیار صوتی مایکروسافت کورتانا در ویندوز ۱۰ برای بهره گیری کامل از توان مندی آن که به صورت پیش فرض در ویندوز فعال نیست مبحث آموزش فعال سازی کورتانا در ویندوز ۱۰ را مطالعه نمایید.

 

نحوه پین کردن کورتانا در Taskbar

همچنین کاربران ویندوز می توانند در صورت تمایل برای دسترسی سریع به کورتانا، آن را در Taskbar خود پین کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

۱. در بخش جستجوی کامپیوتر خود عبارت cortana را تایپ کنید.

آموزش پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز 10

۲. سپس بر روی آن کلیک راست کرده و در بین گزینه های نمایان شده گزینه Pin To Taskbar را انتخاب کنید.

آموزش پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز 10

۳. اکنون در منوی Taskbar خود مشاهده می کنید که آیکون کورتانا نمایان شده است.

آموزش پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز 10

۴. و در صورت تمایل به آنپین کردن و برداشتن آیکون کورتانا از منوی Taskbar کافیست بر روی آیکون کورتانا کلیک راست کنید و از بین گزینه های نمایان شده گزینه Unpin From Taskbar را انتخاب کنید.

آموزش پین کردن کورتانا در Taskbar ویندوز 10

۵. در نهایت مشاهده می کنید که آیکون کورتانا از منوی Taskbar حذف می شود.