اینستاگرامشبکه های اجتماعی

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

آشنایی با مدیریت زمان فعالیت در اینستاگرام

همانطور که در مطالب قبلی گفته شد، اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی مجبوب می باشد و کاربران زیادی نیز دارد که روزانه زمان زیادی را با آن سرگرم شده و از آن استفاده می کنند. اما ممکن است برای بسیاری از کاربران این برنامه جالب باشد که بدانند چه مدت زمانی را صرف گشتن در اینستاگرام کرده اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این قابلیت در اینستاگرام وجود دارد که شما بوسیله آن می توانید مدت زمان استفاده از اینستاگرام خود را مشاهده و یا حتی آن را کنترل کنید. در این مطلب قصد داریم تا نحوه کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

شما می توانید برای آشنایی با چگونگی حذف پست های نامربوط در بخش اکسپلور اینستاگرام مبحث آموزش حذف پست های نامناسب در اکسپلور اینستاگرام را مطالعه نمایید.

 

نحوه کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

همانطور که گفته شد، یکی از قابلیت های منحصر به فرد اینستاگرام نحوه کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام است. با استفاده از این قابلیت اینستاگرام شما می توانید زمان حضور خود در اینستاگرام را مدیریت نموده و برنامه ریزی بهتری در استفاده از این برنامه و سایر امور خود داشته باشید. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱. ابتدا برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.

۲. سپس از منوی پایین صفحه وارد بخش پروفایل خود شوید.

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

۳. سپس آیکون سه خط در گوشه سمت راست صفحه را انتخاب کنید.

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

۴. در  منوی جدید که برای شما نمایان می شود گزینه Your Activity را انتخاب کنید.

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

۵. در صفحه باز شده عدد قرمز رنگ موجود در وسط صفحه متوسط مدت زمان استفاده شما از اینستاگرام روی این دستگاه در طی هفته گذشته را نمایش می دهد.

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

همچنین نمودار موجود در این صفحه نمایانگر میزان استفاده شما از اینستاگرام در طول هفته می باشد. در قسمت پایین صفحه دو گزینه وجود دارد که آن هارا به ترتیب به شما خواهیم گفت:

Set Daily Reminder : با ایتفاده از این قابلیت اینستاگرام می توانید یک زمان مشخص نموده تا پس از گذشت مدت زمان تعیین شده، به شما هشدار خواهد داد. به این ترتیب شما می توانید با استفاده از این قابلیت اینستاگرام، زمان استفاده خود از این برنامه را کنترل نمایید.

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

۷. Notification Settings : با استفاده از این امکان اینستاگرام می توانید معین کنید که نوتیفیکشن را برای چه اتفاقاتی دریافت کنید به عنوان مثال نوتیفیکیشن Follow request ، Video chat ، Stories و … . همچنین با استفاده از این گزینه می توانید تمامی نوتیفیکیشن های خود را Mute کنید.

آموزش مدیریت و کنترل زمان فعالیت در اینستاگرام

بدین ترتیب شما می توانید مدت زمان استفاده خود از این برنامه را کنترل نموده تا وقت زیادی را صرف گشتن در اینستاگرام نکنید. همچنین می توانید تمامی نوتیفیکیشن های مربوط به اینستاگرام را قطع نموده تا مزاحمتی برای شما ایجاد نکنند.