تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش رفع مشکل وصل نشدن تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش رفع مشکل وصل نشدن تلگرام

چطور مشکل کانکت نشدن تلگرام را حل کنم؟

تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب نزد کابران اینترنت بوده که به کارهای روزانه افراد سرعت بخشیده است. اما با فیلتر شدن این اپلیکیشن در ایران بسیاری از افراد در استفاده از آن دچار یکسری مشکلاتی شدند. اگر شما هم از کاربران تلگرام هستید، احتمالا با مشکل وصل نشدن تلگرام یا مشکل connecting آن مواجه شده اید. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی مانند عدم اتصال به اینترنت پر سرعت اتفاق بیفتد. در ادامه با آموزش رفع مشکل وصل نشدن تلگرام با ما همراه باشید.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی آموزش ساخت Gif در تلگرام، مبحث آموزش ساخت Gif در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

دلایل وصل نشدن تلگرام

ابتدا به دلایلی که موجب وصل نشدن تلگرام می شود می پردازیم و در پایان مقاله به نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت. آشنایی با این دلایل شما را برای مقابله و حل مشکل یاری خواهد نمود. دلایل بروز این خطا یا همان علت وصل نشدن تلگرام را می توان در موارد ذیل جستجو نمود :

– مشکل موقت در سرور های تلگرام

– اتصال ناموفق به اینترنت

– سرویس دهی نامناسب اینترنت

– مشکل فیلترینگ تلگرام

– محدودیت در دسترسی به اپلیکیشن تلگرام

– مشکل در حافظه کش و دیتا

موارد عنوان شده را می توان از دلایل عمده کانکت ۲نشدن تلگرام دانست. این موارد را می توان با ترفندهایی برطرف کرد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

 

اتصال ناموفق به اینترنت

قبل از هر گونه اقدام دیگر ابتدا از اتصال موفق به اینترنت اطمینان حاصل نمایید . در برخی موارد، بعضی از کاربران تلگرام خود را اجرا می کنند و از اتصال نبودن اینترنت خود بی اطلاع هستند، که در این شرایط با عبارت Connecting و مشکل وصل نشدن تلگرام به سرور برخورد می کنند. پس اولین کاری که باید انجام داد، این است که وصل بودن دستگاه خود را به شبکه اینترنت Wi-Fi یا دیتای موبایل خود را بررسی نموده و از متصل بودن آن مطمئن شوید.

 

رفع مشکل سرویس دهی نامناسب اینترنت

درصورتی که پس از اطمینان از اتصال اینترنت به تلفن همراه همچنان تلگرام شما وصل نشد وقت آن رسیده تا سرویس دهی شبکه اینترنت خود را بررسی کنید. برای انجام این کار مرورگر گوشی را اجرا و سایتی را باز کنید. اگر سایت های دیگر اجرا شدند، پس مشکل از شبکه اینترنت شما نیست، اما اگر باز شدن سایت های دیگر هم با مشکل همراه بود، مطمئنا مشکل ایجاد شده در تلگرام هم با این مسئله و اختلال در سرویس‌دهی شبکه اینترنتی که به آن وصل هستید ارتباط دارد. پس شبکه اینترنت خود را تغییر دهید یا منتظر بمانید تا اختلال‌های آن برطرف شود.

 

 رفع محدودیت در دسترسی به اپلیکیشن تلگرام

گاهی ممکن است به صورت ناخودآگاه و یا به اشتباه، دسترسی تلگرام را محدود کرده باشید. به عنوان مثال با نصب فایروال و برخی از فیلترشکن ها، دسترسی این برنامه را محدود می سازید. برای حل مشکل وصل نشدن تلگرام می بایست این موارد را چک کرده و از عدم محدودیت عنوان شده اطمینان حاصل نمایید.

 

 اطمینان از صحت عملکرد سرورهای تلگرام

در صورتی که سرور های برنامه مشغول کار باشند و از سوی افراد زیادی در حال استفاده قرار بگیرند، ممکن است در کانکت شدن ان دچار مشکل شوید. بنابراین ابتدا از صحت عملکرد سرورهای تلگرام اطمینان حاصل نمایید زیرا  این احتمال وجود دارد که برنامه با خرابی مواجه باشد.می توانید از طریق وب سایت یا دستگاه اندرویدی خود به عنوان یک برنامه از آن استفاده کنید. به این ترتیب که به www.downdetector.com رفته و عبارت Telegram را تایپ کنید. همچنین می توانید با کلیک کردن بر روی گوشه سمت راست بالای صفحه ، مکان را تغییر دهید.وضعیت برنامه را بررسی کنید. براساس نتایج ، اگر سیستم عامل با مشکلات خرابی مواجه است ، دیگر نیازی به نگرانی نیست. می توانید مدتی صبر کنید و سپس دوباره بررسی کنید. هنگامی که سرورها آزاد شدند ، شما می توانید از تلگرام ، استفاده کنید.

 

 رفع مشکل فیلترینگ تلگرام

همانطور که می دانید مدت زمان طولانیست که با فیلترینگ تلگرام مواجه هستیم ، قاعدتا بدون نرم افزار های تغییر آی پی امکان اتصال به سرور تلگرام برای شما مهیا نمی باشد ، بنابراین در صورت اصرار بر استفاده از تلگرام می بایست از نرم افزار های تغییر آی پی استفاده نمایید.

 

 رفع مشکل در حافظه کش و دیتا

در بعضی موارد پاک کردن حافظه کش (Cache) و دیتای (Data) برنامه تلگرام باعث برطرف شدن مشکل Connecting یا وصل نشدن تلگرام خواهد شد. برای انجام این کار مراحل ذیل را طی کنید :

۱. ابتدا تلگرام را اجرا کنید و وارد بخش Settings یا تنظیمات آن شوید.

۲. در منوی تنظیمات، گزینه گزینه Data and Storage  را انتخاب کنید.

۳. در این بخش کافیست گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

۴. در نهایت برای حذف حافظه پنهان تلگرام بر روی گزینه Clear Cache کلیک کنید.

 رفع مشکل در حافظه کش و دیتا 

همانطور که مشاهده نمودید در آموزش بالا روش های رفع مشکل وصل نشدن تلگرام را به شما آموزش دادیم و به شما اموختیم که در هنگام عدم کانکت به تلگرام چه اقداماتی را باید انجام دهید.

 

منبع