اینترنت

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif
آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

فایل هایی با فرمت Gif (عکس متحرک) روش محبوب اشتراک گذاری محتوا برای کاربران انیترنت می باشد،ساخت این تصاویر متحرک نیاز به مهارت دارد اما شما هم می توانید با استفاده از ویدئو های سایت های مختلف مانند یوتیوب تصاویر متحرک ایجاد نمایید. ما در این مطلب سعی داریم تا به آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif با استفاده از ابزارهای رایگان و آنلاین بپردازیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی تبدیل فایل های عکس به انیمیشن مبحث آموزش تبدیل انلاین عکس به فایل گیف و عکس متحرک را مطالعه نمایید.

 

بهره گیری از GIFs.com

۱. در مرحله ی اول ویدئوی یوتیوبی مورد نظرتان را پیدا کنید و آدرس آن را کپی کنید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۲. به سایت GIFs.com بروید و آدرس ویدئو را در کادر سفید رنگ سمت چپ صفحه وارد کنید،این سایت به طور خودکار آدرس را تشخیص می‌دهد ولی اگر به طور خودکار عمل نکرد گزینه Create را انتخاب کنید و یا با استفاده از گزینه Upload ویدئو های خودتان را در این سایت آپلود و به گیف تبدیل کنید.

نکته: در هنگام کپی کردن آدرس سایت مطمئن شوید که آدرس را کامل و به درستی کپی کرده اید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۳. اگر بر روی تصویرتان در سمت چپ و پایین صفحه تبلیغی دارد روی X کلیک کنید تا این تبلیغ حذف شود،در غیر این صورت این تبلیغ در گیف نهایی شما نمایش داده می شود. همچنین می توانید با کلیک بر روی خط زمانی پایین صفحه زمان شروع و پایان گیف‌تان را مشخص کنید.

نکته: می توانید گیفتان را در هر بازه زمانی که می خواهید تعیین کنید اما به یاد داشته باشید هرچه گیف طولانی تر باشد،حجم فایل آن نیز بیشتر می شود.

نکته: اگر مایلید می توانید بر روی گیفتان استیکر بیافزایید و یا افکت بر روی آن قرار دهید،آن را کراپ کنید و یا افکت هایی مانند تار شدن بر روی آن قرار دهید.

۴. پس اتمام کارهای مد نظرتان بر روی گزینه Create Gif در سمت راست کلیک کنید تا فایل گیف‌تان تولید شود.

نکته: آماده شدن فایل گیف کمی زمان ببرد، به خصوص اگر گیف‌تان طولانی باشد. بنابراین، باید کمی صبر کنید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۵. در صفحه جدیدی که برای شما بازخواهد شد، از شما می خواهد عنوان و تگ‌هایی را برای گیف‌تان انتخاب کنید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۶. در صفحه آخر  امکان دانلود،استفاده در سایت های دیگر و اشتراک گذاری گیفتان برای شما قرار داده شده است،همچنین پیش نمایش گیفتان در سمت چپ صفحه قرار دارد.

می‌توانید در ازای پرداخت ۲ دلار در ماه عضو سرویس پولی این وب‌سایت شوید و واترمارک سایت را از فایل‌های گیف‌تان حذف کنید، البته که برای ایجاد گیف‌های تفریحی نیازی به این کار نیست. نسخه‌ پولی این سرویس به مدت ۷ روز رایگان است و می‌توانید در این مدت امکانات آن را تست کنید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

سرعت بیشتر با استفاده از Giphy 

سرویس آنلاین Giphy.com یکی دیگر از وبسایت های محبوب و رایگان برای ساخت و ایجاد گیف ها می باشد که با استفاده از آن می توانید لینک های یوتیوب و ویمیو یا عکس‌های عادی را به گیف تبدیل کنید. همچنین با استفاده از ابزار های شخصی سازی آن می توانید عنوان و دیگر عناصر دلخواهتان را به فایل‌ها اضافه کنید.

۱. برای تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif ابتدا آدرس ویدئوی مورد نظرتان را کپی کنید و به صفحه‌ی ایجاد گیف در Giphy بروید.

۲. آدرس را در کادر مشخص شده وارد کنید،همچنین شما می توانید ویدئوها و گیف‌های خودتان را نیز آپلود کنید و تغییرشان دهید.

نکته: توجه داشته باشید که در این قسمت برای ایجاد گیف باید وارد حساب کاربری تان شوید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۳. زمان شروع و پایان گیف‌تان را انتخاب کنید و روی Continue to Decorate کلیک کنید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۴. در صفحه جدید که برای شما باز می شود می توانید تغییرات مد نظرتان را اعمال کنید، به عنوان مثال بر روی گیف نوشته و استیکر بیافزایید.پس از اتمام تغییرات گزینه Continue to Upload را انتخاب کنید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۵. در مرحله بعدی باید منتظر بمانید تا گیفتان ایجاد شود و پس از اتمام کار بر روی گزینه Upload to GIPHY کلیک کنید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

۶. حالا می‌توانید از لینک‌های موجود برای دانلود، کپی و استفاده از آن در سایت‌های دیگر بهره ببرید، و همچنین با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

بهره گیری از نرم افزار Gifit 

آموزش تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif

اگر برای تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif به دنبال روش سریع تری می گردید و اینکار را به طور مدام انجام می دهید افزونه Gifit را به شما توصیه می کنیم که پس از نصب آن در عرض چند ثانیه می توانید ویدئوی محبوبتان را به گیف تبدیل کنید. پس از نصب این افزونه دکمه‌ای در قسمت راست و بالای مرورگرتان ظاهر می‌شود که برای تبدیل ویدیوهای یوتیوب به Gif  کافیست ویدئوی یوتیوبی‌تان را باز کنید و سپس این دکمه را بزنید و پس از انتخاب بازه زمانی گیف، حجم و کیفیت فایل خروجی را تعیین کنید تا این ابزار بقیه‌ی کار را برایتان انجام دهد.

نکته: Gifit در حال حاضر تنها در مرورگر گوگل کروم در دسترس است و برای استفاده از آن باید این مرورگر را روی سیستم‌تان داشته باشید. بنا به توضیحات صفحه Gifit در وب استور کروم، این افزونه با ویدیوهایی که به طور اجباری از فلش پلیر بهره می‌برند کار نمی‌کند.