اینترنت

آموزش گرفتن استعلام از اصالت فرآورده های سلامت (دارو و لوازم بهداشتی و…)

نوشته شده در ۴ سال پیش | ۶ دیدگاه ارسال شده است

استعلام اصالت فرآورده های سلامت
گرفتن استعلام از اصالت فرآورده های سلامت

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو، روش های استعلام اصالت فرآورده های سلامت را تببین كرد و افزود: طرح كنترل اصالت، رهگیری و ردیابی (TTAC )، كارآمدترین ابزار ممكن به منظور پاسخگویی موثر به نیازهای مصرف كنندگان است.

افراد می توانند با استفاده از روش های مختلفی، از اصالت فرآورده های سلامت محور از جمله تجهیزات و ملزومات پزشكی، دارو، فرآورده های غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی را مطمئن شوند.

برای کنترل اصالت فرآورده های سلامت، ابتدا برچسب اصالت را کنترل کنید تا آسیبی ندیده باشد، سپس با به دقت قسمت قابل خراش را با ناخن یا لبه سكه خراشید تا عدد ۱۶ رقمی كد اصالت كه زیر بچسب قرار دارد، نمایان شود. با استفاده از این کد اصالت ۱۶ رقمی می توانید از طریق تلفن، پیام كوتاه، سایت و نرم افزار موبایل، اصالت فرآورده های سلامت را استعلام بگیرید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با روش های تشخیص درگاه های تقلبی و جلوگیری از هک شدن حساب بانکی خود مبحث آموزش تشخیص درگاه پرداخت جعلی در خریدهای اینترنتی را مطالعه نمایید.

 

استعلام اصالت از طریق پیام كوتاه

برای استعلام فرآورده های سلامت از طریق پیام كوتاه، باید کد ۱۶ رقمی را به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کنید و پس از گذشت چند لحظه پیام مربوط به آن كد به تلفن همراه فرد ارسال می شود.

نکته: اگر پس از گذشت مدت ۱۰ دقیقه پاسخی دریافت نکردید، باید كد اصالت مربوطه را مجددا ارسال کنید.

 

استعلام اصالت از طریق سایت

روش دیگر برای استعلام اصالت فرآورده های سلامت از طریق سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو به نشانی TTAC.IR می باشد. پس از ورود به این سایت بر روی لینك استعلام كد رهگیری كلیك كرده و كد اصالت ۱۶ رقمی یا UID مورد نظر را به طور كامل و با دقت وارد كرد. آنگاه پیام مربوط به كنترل اصالت فرآورده قابل رویت است.

 

استعلام اصالت از طریق نرم افزار موبایل

همچنین شما می توانید با استفاده از نرم افزاری كه برای موبایل طراحی شده (دانلود از همان سایت اینترنتی سامانه غذا و دارو) اصالت فرآورده های سلامت را استعلام بگیرید.

برچسب اصالت موجود بر روی پکیج محصولات، با هدف تشخیص كالای واقعی از كالای قاچاق روی محصولات سلامت محور با آرم سازمان غذا و دارو نصب شد اما خریداران محصولات سلامت محور باید اصالت كالا را از طریق این برچسب با استفاده از سامانه مدیریت و نظارت بر محصولات سلامت استعلام كنند.
در صورت استعلام برچسب اعلام شده، همه اطلاعات نشان دهنده اصالت یك محصول مانند نام كالا، تاریخ تولید، انقضا، نام تولیدكننده، واردكننده و اصل یا تقلبی بودن محصول، مشخص خواهد شد.

۶ دیدگاه را شما می توانید ببینید
  1. نجمه گفت:
    سلام من با اسکنر موبایل و ارسال کد و از طریق سایت کد ۱۶رقمی برنجهای تایلندی دولتی رو وارد کردم ولی هیچ کدوم تایید نشد .یکی دراین باره توضیح بده اگر این برنجها سالمند ،چرا کد درج شده روی کیسه ها تایید نمیشه.هیچ‌اصالتی ندارند
    • کیان گفت:
      با سلام، پست زیر را مطالعه نمایید و از طریق روش های دیگر مجددا استعلام بگیرید.
      <a href="https://tazehkar.com/%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b5%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%a2%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa/" rel="ugc">https://tazehkar.com/%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b5%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%a2%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa/</a>
  2. ندا گفت:
    سلام مال من زیر اون خطای کشیده شده فقط ۱۳رقم داشت پس اون ۳ رقمش چی شد
  3. سحر گفت:
    سلام اگر محصولی شماره وزارت بهداشتش به این حالت نوشته شده باشه
    س-۹۴-۰۳۹۱
    از کجا باید استعلامشو بگیرم؟
    • کارشناس گفت:
      سلام و وقت بخیر
      کالا مورد نظر شما غذا یا دارو هستش؟ چون کد ۱۶ رقمی سلامت رو نداره. سایت زیر هم برای استعلام پروانه بهداشت هستش، فقط اینکه شکل اعداد فرق داره و منطبق با شماره محصول شما نیست:

      fdacrm.ir

      اگه باز هم به نتیجه نرسیدین با سازمان غذا و دارو به شماره تلفن ۰۲۱ &#8211; ۶۱۹۲۷۰۰۰ یا با روابط عمومی با شماره ۰۲۱ &#8211; ۶۶۴۰۵۵۶۹ تماس بگیرین تا شما رو راهنمایی کنند.