اینستاگرامشبکه های اجتماعی

آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت برنامه اینستاگرام – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت برنامه اینستاگرام

بررسی روش های کاهش مصرف اینترنت برنامه اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌‌های اجتماعی است؛ اما با توجه به اینکه پلتفرمی مبتنی بر تصویر و ویدیو است، می‌تواند به سرعت حجم اینترنت را تمام کند. در این مطلب با ۴ ترفند ساده برای کاهش مصرف اینترنت برنامه اینستاگرام با ما همراه شوید.

در گزارش آماری ارائه شده توسط فیسبوک، در سال ۲۰۱۹ هر کاربر به صورت متوسط روزانه ۵۳ دقیقه در روز از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند. با این حساب هر کاربر با صرف چنین زمانی حدود ۳۰ تا ۱۰۰ مگابایت در روز و ۳ گیگابایت در ماه حجم اینترنت را مصرف می‌کند.

اگر در هر خانه سه کاربر با چنین شرایطی حضور داشته باشند، مصرف اینترنت آنها در یک ماه از اینستاگرام حدود ۱۰ گیگابایت می‌شود. در این مطلب قصد داریم ۴ راهکار ساده و کاربردی برای کمتر مصرف شدن حجم اینترنت با اینستاگرام ارائه بدهیم.

آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

شما می توانید برای آشنایی با ۸ راه حل برای رفع مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر بعد از آپلود در اینستاگرام مبحث روش های حل مشکل ناهماهنگی صدا و تصویر ویدیو را مطالعه نمایید.

 

تنظیمات را در حالت «محدودیت مصرف» یا «data saver» قرار دهید

حالت محدودیت مصرف، از دانلود شدن خودکار ویدیوها و تصاویر جلوگیری می‌کند و در نتیجه می‌تواند به کاهش مصرف حجم اینترنت در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کمک کند. برای فعال کردن حالت محدودیت مصرف مراحل ذیل را طی کنید:

۱- به قسمت پروفایل بروید و روی آیکون سه خط موازی ضربه بزنید.

۲- وارد قسمت تنظیمات یا Settings شوید.

۳- روی عبارت « Account» کلیک کرده و سپس با اسکرول به سمت پایین، گزینه « Cellular/Mobile Data Use» را انتخاب کنید.

۴- اگر از آیفون استفاده می‌کنید، باید روی گزینه « Use Less Data» و اگر با سیستم عامل اندروید کار می‌کنید،‌ روی « Data Saver» کلیک کنید.

آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت برنامه اینستاگرام
 

high resolution media را غیر فعال کنید

اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید در کنار فعال کردن محدودیت مصرف و انتخاب گزینه data saver، دانلود رسانه‌های با رزولوشن بالا را نیز غیرفعال کنید. برای انجام این کار «high resolution media» را روی وای‌فای و موبایل غیرفعال کنید.

آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت برنامه اینستاگرام
 

فعال کردن metered connection روی گوشی هوشمند

کاربران سیستم عامل اندروید می‌توانند در قسمت تنظیمات وای‌فای، گزینه metered connection را فعال کنند تا در مصرف حجم داده اینترنت حتی در زمان اتصال به وای فای صرفه جویی شود.

۱- به قسمت تنظیمات وارد شوید.

۲- روی گزینه Network & Internet کلیک کنید.

۳- سپس شبکه اینترنت وای فای که به آن متصل شده‌اید را انتخاب کنید.

۴- به قسمت تنظیمات شبکه وای فای وارد شوید.

۵- در بین گزینه‌های موجود باید Treat as metered را انتخاب کنید.

آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت برنامه اینستاگرام
 

از آپلود تصاویر در گالری جلوگیری کنید

هر زمان عکس می‌گیرید، اینستاگرام عکس‌ها را در رول دوربین ذخیره می‌کند و با همین کار، اینترنت مصرف می‌کند. برای جلوگیری از مصرف حجم داده اینترنت، به قسمت پروفایل بروید و گزینه « Save Original Photos» را غیر فعال کنید. وقتی بخواهید عکسی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید باید به صورت دستی به گالری بروید.

 

منبع