برنامه کامپیوترکامپیوتر

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

چرخاندن فیلم در کامپیوتر

فرض کنید انرژی زیادی را صرف فیلمبرداری یک ویدئوی طولانی کرده اید، که یکدفعه متوجه می شوید ویدئو در حالت عمودی ضبط شده است. حتما ناراحت می شوید. اما باید بدانید که بسیاری از کاربران این وضعیت وحشتناک را تجربه می کنند و شما تنها نیستید. برای کمک به شما این مقاله که شامل ۶ روش ساده برای چرخاندن فیلم در ویندوز ۱۰ و ۸ و ۷ است را آماده کرده ایم.

با استفاده از هر کدام از این روش ها، می توانید جهت ویدیو را تصحیح کرده و بدون دردسر از آن لذت ببرید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی و دانلود بهترین برنامه های چسباندن چند ویدئو روی گوشی و ویندوز به همراه معرفی روش ادغام و ترکیب چند ویدئو بدون نیاز به نصب برنامه مبحث آموزش روش های چسباندن چند ویدئو روی گوشی اندروید، آیفون و کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 

۱- چرخاندن ویدئو در ویندوز ۱۰ یا ۸ با استفاده از Movie Maker

همانطور که می دانیم، مایکروسافت از ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷ به طور رسمی نرم افزار ویرایش ویدئو خود – Windows Movie Maker را متوقف کرده است. در نتیجه اگر جز کسانی هستید که تازه با این برنامه آشنا شده اید، دیگر نمی توانید آن را بارگیری کرده و برای چرخاندن ویدئوها استفاده کنید. به همین دلیل است که اکثر کاربران می خواهند بدانند که چگونه می توان یک ویدئو را در ویندوز ۱۰ بدون Movie Maker چرخاند. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید مطالب زیر را بررسی کنید.

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

مرحله ۱: Windows Live Essentials را دانلود کنید. برنامه هایی را که می خواهید نصب کنید را انتخاب کنید- Photo Gallery and Movie Maker را برای نصب علامت بزنید.

مرحله ۲: ویدئوی مورد نظر خود را مستقیما به Movie Maker بکشید.

مرحله ۳: در نوار ابزار Home ، Editing> Rotate left یا Rotate right را پیدا کنید؛

مرحله ۴: روی File> Save movie کلیک کنید تا ویدئو پخش شود.

 

۲- چرخاندن ویدئو در ویندوز ۱۰ با نرم افزار پیش فرض مشاهده تصاویر یعنی Photos

آنچه می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم برنامه پیش فرض Photos در ویندوز ۱۰ است. این برنامه دارای یک ویژگی مفید است که به شما کمک می کند تا ویدئوها را بچرخانید. اما همه کاربران ویندوز ۱۰ با نحوه کار آن آشنایی ندارند. بنابراین اجازه دهید در ادامه به آن بپردازیم.

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

مرحله ۱: روی نماد Windows در گوشه سمت چپ پایین صفحه کامپیوتر خود کلیک کنید و Photos را برای پیدا کردن و راه اندازی وارد کنید.

مرحله ۲: روی New video در گوشه بالا سمت راست یا New video project در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا به Start new video project برسید.

مرحله ۳: می توانید دکمه +(Add) را برای مرور و وارد کردن ویدیو به صورت محلی با استفاده از From this PC فشار دهید یا به سادگی فیلم مورد نظر خود را به صفحه خالی پروژه جدید بکشید.

مرحله ۴: پس از اینکه ویدئو را از project library بهtimeline زیر کشیدید، پنجره پیش نمایش و ابزارهای ویرایش ظاهر می شوند.

مرحله ۵: اکنون، لطفاً دکمه Rotate را در نوار ابزار بیابید و روی آن کلیک کنید. به این ترتیب می توانید ویدئو مورد نظر را در ویندوز به دلخواه بچرخانید. همچنین می توانید مستقیماً از میانبر Ctrl+R کلیک کنید.

مرحله ۶: پس از اینکه به نتیجه دلخواه خود رسیدید روی گزینه Finish video کلیک کرده و کیفیت را تنظیم کنید تا بتوانید فیلم های خود را به راحتی ذخیره کنید.

 

۳- چرخاندن ویدئو در ویندوز با نرم افزار Joyoshare Video Cutter

Joyoshare (لینک دانلود) یک مجموعه ابزار قدرتمند ویرایش ویدئو برای Windows 10/8/7/Vista/XP و همچنین کاربران Mac OSX است. این مجموعه از انواع فرمت های ویدئویی و دستگاه های قابل حمل مانند HD MP4 ، MPEG ، WMV ، FLV ، MOV ، AVI ، Android ، iPhone ، Windows Phone ، تلویزیون های هوشمند، کنسول های بازی و موارد دیگر پشتیبانی می کند. می توانید بدون زحمت ویدئوهای خود را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت ۹۰ درجه، ۱۸۰ درجه، ۲۷۰ درجه و ۳۶۰ درجه بچرخانید.

همچنین این امکان را به شما می دهد تا هرگونه ویدیویی را با سرعت فوق العاده ای بدون ایجاد افت کیفیت، کوتاه کنید. علاوه بر این می توانید از آن برای تنظیم کنتراست، روشنایی، رنگ و اشباع فیلم استفاده کنید، از جلوه های ویژه صوتی و تصویری روی کلیپ ویدیویی خود استفاده کنید، با توجه به نیاز خود، زیرنویس، متن و واترمارک اضافه کنید. یا آن را به صورت افقی یا عمودی بچرخانید.

امکانات:

  • امکان چرخاندن MP4 ، MOV ،AVI و سایر فایل های ویدئویی
  • چرخاندن ویدئو به چپ و راست
  • برش، تغییر نسبت تصویر و موارد دیگر برای ویرایش ویدئو
  • پیش نمایش تغییرات در زمان واقعی
  • تنظیم وضوح، رنگ، کدک، بیت ریت و غیره

 

مرحله ۱: فایل ویدئویی مورد نظر خود را وارد کنید

مطمئن شوید که آخرین نسخه Joyoshare VidiKit را روی رایانه خود نصب کرده اید. Video Cutter را اجرا کنید. سپس روی دکمه ​​Open کلیک کنید تا ویدیویی که می خواهید بچرخانید را پیدا کنید، همچنین می توانید آن را بکشید و سپس در مرکز این برنامه رها کنید.

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

 

مرحله ۲: در قسمت Encoding mode فرمت دلخواه را انتخاب کنید

ویدئو پس از بارگیری به طور خودکار پخش می شود. سپس، می توانید برای ورود به پنل Format کلیک کنید. برای چرخاندن ویدئویی که وارد کرده اید، Encoding mode را انتخاب کنید، که به شما اجازه می دهد فرمت فایل، کدک ها و کیفیت فیلم را سفارشی کنید. تعداد زیادی از فرمت های محبوب در این برنامه موجود هستند، گزینه مورد نظر خود را انتخاب و پارامترهای آن را در چرخ دنده سمت راست پیکربندی کنید.

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

 

مرحله ۳: شروع به چرخاندن ویدئو کنید

به رابط اصلی بازگردید، روی نماد Show segment list segment list icon کلیک کنید تا همه کلیپ های ویدیویی شما ظاهر شوند. سپس روی نمادedit edit icon کلیک کنید. به زودی، پنجره جدیدی ظاهر می شود که گزینه های زیادی برای ویرایش ویدیو دارد. تب Adjust را فشار دهید. ویژگی چرخاندن فیلم را در گوشه سمت چپ پایین مشاهده خواهید کرد. اکنون می توانید ویدئو را ۹۰ درجه به راست یا چپ یا بر اساس نیاز خود در جهت عمودی یا افقی بچرخانید.

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

 

مرحله ۴: ویدئوی حاصل را صادر کنید

چرخشی که روی ویدئوی شما انجام می شود را می توانید در پنجره تصویری سمت راست مشاهده کنید. زمانی که به نتیجه دلخواه رسیدید، می توانید روی دکمه Start کلیک کنید تا ویدئو خارج و ذخیره شود. مدتی صبر کنید تا فرآیند به پایان برسد.

 

۴- چرخاندن ویدئو در ویندور با نرم افزار VLC Media Player

شما می توانید ویدیوهای خود را با VLC (لینک دانلود) بچرخانید. VLC علاوه بر اینکه پخش کننده رسانه است، همچنین به عنوان یک ابزار ویرایش ویدئو رایگان با کاربری آسان و در عین حال قدرتمند بکار می رود. این ابزار به شما کمک می کند تا هر فایل ویدیویی را تنها با چند کلیک ویرایش کنید و بچرخانید. برای چرخاندن ویدئو در Windows 10 با استفاده از VLC media player ، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

۱- VLC را در رایانه خود راه اندازی کنید سپس برای وارد کردن ویدئو مورد نظر روی Media> Open File کلیک کنید.

۲- Tools> Effects and Filters را فشار دهید.

۳- روی Video Effects > Geometry کلیک کنید و درجه های چرخش مورد نظر خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که قبل از بستن این پنجره ، کادر Transform را علامت بزنید.

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

 

۵- چرخاندن ویدئو در ویندوز ۱۰ با نرم افزار Wondershare Filmora

یکی دیگر از روش های چرخاندن ویدئو در ویندوز استفاده از Filmora Video Editor (لینک دانلود) است. این نرم افزار ساده ویرایش ویدئو می تواند برای ویرایش و چرخاندن سریع و آسان فیلم ها استفاده شود. همچنین می توانید فیلم چرخانده شده خود را در انواع فرمت ها، دستگاه ها و وب سایت ها ذخیره و صادر کنید. چرخاندن فیلم با Filmora در ۳ مرحله انجام می شود:

۱- روی Full Feature Mode کلیک کنید سپس با ضربه زدن روی Import Media Files Here ویدئو را به نرم افزار اضافه کنید.

۲- کلیپ ویدیویی را از media library به timeline بکشید و رها کنید- روی ویدیو دوبار کلیک کنید. یکی از گزینه های چرخش را انتخاب کرده و سپس روی دکمه OK کلیک کنید.

۳- فرمت خروجی را انتخاب کرده و تنظیمات را تنظیم کنید سپس روی دکمه Export کلیک کنید.

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

 

۶- چرخاندن ویدئو در ویندوز ۱۰ با کمک سایت رایگان Ezgif.com

شما همچنین می توانید ویدئوهای خود را در ویندوز با یک ابزار آنلاین رایگان مانند Ezgif.com بچرخانید. این یکی از ساده ترین راه حل ها برای چرخاندن ویدئوها است، بدون نیاز به نصب و ثبت نام. در ادامه، به شما می گوییم که چگونه می توانید یک ویدئو را تنها با چند کلیک بچرخانید.

 

مرحله ۱: فایل ویدئویی را بارگذاری کنید

مرورگر خود را باز کرده و به وب سایت Ezgif.com بروید. روی گزینه Video to GIF در منوی بالا کلیک کرده و تبRotate video را فشار دهید. اکنون فیلم خود را از پوشه محلی رایانه بارگذاری کنید. همچنین می توانید آدرس URL ویدیو را مستقیما در کادر جستجو جایگذاری کنید. این سایت از بسیاری از فرمت های ویدئویی مانند MP4 ، AVI ، MPEG ، WebM ، FLV ، ۳GP و بسیاری دیگر را پشتیبانی می کند. مطمئن شوید حجم فایل ویدئویی شما کمتر از ۱۲۰ مگابایت باشد.

 

مرحله ۲: ویدئو را بچرخانید

آموزش روش های چرخاندن فیلم در کامپیوتر

پس از بارگذاری ویدیو اطلاعات اولیه به طور کامل در زیر فایل ویدئویی ارائه می شوند. شما اجازه دارید فیلم را به صورت عمودی یا افقی یا ۹۰ درجه، ۱۸۰ درجه و ۲۷۰ درجه بچرخانید. سپس بر اساس نیاز خود یک نوع چرخش را انتخاب کنید. علاوه بر این، می توانید فرمت خروجی و رمزگذاری را در نسخه اصلی یا MP4 (H264/AAC) انتخاب کنید. سپس روی دکمه Rotate video کلیک کنید.

 

مرحله ۳: فیلم بارگیری شده را بارگیری و ذخیره کنید

چند دقیقه صبر کنید تا کار تمام شود. هرچه اندازه بزرگتر باشد، زمان بیشتری طول می کشد. اکنون روی نماد بارگیری در گوشه سمت راست پایین فیلم کلیک کنید تا در رایانه Windows 10 شما ذخیره شود.

 

منبع