آموزش اندرویدبرنامه اندرویدموبایل

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید – تازه کار

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید

نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید

اگر بخواهید از اطلاعات گوشی‌ اندرویدی‌تان محفاظت کنید، اولین راه استفاده از رمز عبور یا سیستم‌های احراز هویت بیومتریک مانند سنسور اثر انگشت است. با این حال شاید به دنبال راه دیگری برای حفظ حریم خصوصی‌تان باشید که این راه می‌تواند مخفی‌سازی برنامه در اندروید باشد. در این مطلب می‌خواهیم نحوه مخفی کردن برنامه در گوشی اندرویدی مانند سامسونگ را به شما آموزش دهیم.

شاید بخواهید یک اپ بانکی را در گوشی‌تان مخفی کنید تا در صورتی که دستگاه قفل نبود، فرد دیگری نتواند به اطلاعات بانکی‌تان دست پیدا کند. یا اینکه نمی‌خواهید دیگران از برنامه‌ای که استفاده می‌کنید یا بازی که انجام می‌دهید، مطلع شوند.

در حقیقت فرقی نمی‌کند برای اینکار چه دلیلی دارید، در هر صورت می‌توانید برنامه‌ها را در اندروید مخفی کنید. در ادامه به شما نحوه مخفی کردن برنامه در گوشی اندرویدی را آموزش می‌دهیم، تا پایان همراه ما باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با ۵ روش بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی های اندروید بدون روت یا روت شده به همراه معرفی و لینک دانلود برنامه های برتر بکاپ گیری از گوشی، مبحث آموزش روش های بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

دلایل مخفی کردن برنامه‌ها

با مخفی کردن یک برنامه در گوشی اندرویدی، دیگر آن را در اپ دراور (App Drawer) نمی‌بینید. در برخی مواقع باید برای باز کردن برنامه‌های مخفی شده به یک اپ دراور اپ‌های مخفی دسترسی پیدا کنید.

برخی گوشی‌های هوشمند تنها امکان مخفی‌سازی برنامه‌ها را به شما می‌دهند و گزینه دیگری پیش رویتان قرار نمی‌دهند. با این حال تعدادی از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که برنامه‌های مخفی را قفل کنید تا به سادگی نتوان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

در کنار اینکه بخواهید برنامه‌هایتان را از دید بقیه مخفی نگه دارید، می‌توانید چنین رویکردی را برای اپ‌های پیش فرض هم در پیش بگیرد. گوشی‌های هوشمند اپلیکیشن‌های پیش فرضی دارند که بعضا نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد، بنابراین با مخفی‌سازی آن‌ها دیگر در اپ دراور ظاهر نمی‌شوند و ظاهر مرتب‌تری پیدا می‌کنند.

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید

برخی گوشی‌های اندرویدی امکان مخفی‌سازی برنامه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند، اما تعدادی از تولیدکنندگان علاقه‌ای به این کار ندارند. در شرایط دوم می‌توانید به سراغ لانچر شخص ثالث مانند نوا یا مایکروسافت لانچر بروید. این لانچرها در کنار قابلیت مخفی کردن برنامه، امکانات دیگری هم در اختیارتان قرار می‌دهند که اکثر آن‌ها مربوط به شخصی‌سازی دستگاه می‌شوند.

 

مخفی کردن برنامه در گوشی سامسونگ

تمام گوشی‌های سامسونگ از قابلیت مخفی‌سازی برنامه‌ها از اپ دراور بهره می‌برند و چنین کاری فرایند ساده‌ای هم دارد. برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی سامسونگ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. انگشت خود را روی فضای خالی هوم اسکرین نگه دارید تا یک منو در زیر نمایشگر ظاهر شود. در این منو روی گزینه تنظیمات ضربه بزنید.

۲. در تنظیمات به سمت پایین اسکرین کنید تا گزینه مخفی‌سازی برنامه‌ها را ببینید. حالا می‌توانید برنامه‌های مدنظرتان را انتخاب کنید.

۳. پس از انتخاب برنامه‌ها، روی گزینه Done ضربه بزنید تا کار به پایان برسد.

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید

با همین چند قدم ساده تمام برنامه‌های مدنظرتان از اپ دراور مخفی می‌شوند. با اینکار حتی در هنگام جستجوهای برنامه‌ها در اپ دراور، نمی‌توانید آن‌ها را ببینید. با این وجود، در اپ‌های جستجوی شخص ثالث و همچنین تنظیمات می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

سامسونگ یک اپ دراور مخفی برای دسترسی به اپ‌های مخفی شده در اختیارتان قرار نمی‌دهد، بنابراین دسترسی به آن‌ها چندان ساده نیست. البته می‌توانید از جستجوی گوگل یا اپ‌های مشابه برای دسترسی به آن‌ها استفاده کنید.

 

مخفی‌سازی برنامه در گوشی وان پلاس

وان پلاس قابلیت فضای مخفی (Hidden Space) را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که امکان مخفی‌سازی برنامه‌های نصبی را فراهم می‌کند. برای افزایش امنیت می‌توان از این فضای مخفی به وسیله رمز عبور محافظت کرد. برای مخفی کردن برنامه ها در گوشی وان پلاس مراحل زیر را انجام دهید:

۱. روی هوم اسکرین یک Pinch-Out انجام دهید تا فضای مخفی در اختیارتان قرار بگیرد. البته بجای اینکار می‌توانید به اپ دراور بروید و به سمت راست سوایپ کنید.

۲. روی آیکون بعلاوه ضربه بزنید و برنامه‌های مدنظرتان را انتخاب کنید و آن‌ها را تایید کنید.

۳. فضای مخفی بطور پیش فرض به وسیله پسورد محافظت نمی‌شود. اگر می‌خواهید چنین کاری را انجام دهید، روی گزینه سه نقطه در گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید و گزینه Enable Password را انتخاب کنید.

۴. با اسکن اثر انگشت یا وارد کردن الگو، هویت خود را تایید کنید. با اینکار قابلیت قفل کردن برنامه‌ها با پسورد فعال می‌شود، با این حال نمی‌توانید پسورد جداگانه‌ای برای فضای مخفی درنظر بگیرید و رمز عبور آن تفاوتی با پسورد دستگاه یا الگو نخواهد داشت.

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید

حالا می‌توانید با یک Pinch-Out به این فضای مخفی دسترسی پیدا کنید یا اینکه در اپ دراور به سمت راست سوایپ کنید. اگر از پسورد برای فضای مخفی استفاده می‌کنید، باید از پسورد یا الگو استفاده کنید یا برای احراز هویت از سنسور اثر انگشت استفاده کنید.

 

مخفی کردن برنامه‌ها در لانچر نوا

اگر لانچر پیش فرض دستگاه‌تان از قابلیت مخفی‌سازی اپ‌ها بهره نمی‌برد، می‌توانید یک لانچر شخص ثالث مانند نوا را روی آن نصب کنید. پس از دانلود و نصب لانچر رایگان Nova Launcher، آن را به عنوان لانچر پیش فرض گوشی‌تان تنظیم کنید و برای مخفی‌سازی برنامه‌ها، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. در هوم اسکرین با دو انگشت به سمت بالا سوایپ کنید تا تنظیمات لانچر نوا باز شود. بجای اینکار می‌توانید انگشت خود را روی یک فضای خالی در هوم اسکرین نگه دارید و گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

۲. از منوی تنظیمات نوا، به منوی اپ دراور بروید. به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه مخفی‌سازی اپ‌ها را زیر بخش اپ‌ها ببینید و انتخابش کنید.

۳. لیستی از برنامه‌های نصب شده روی دستگاه‌تان ظاهر می‌شود و می‌توانید از این لیست، اپ‌های مدنظرتان را انتخاب کنید. در پایان تغییرات را ذخیره کنید.

آموزش روش های مخفی کردن برنامه ها در گوشی اندروید

حالا تمام برنامه‌های انتخابی از اپ دراور مخفی شده‌اند، اما این روش محدودیت‌هایی هم دارد. این اپ‌ها از طریق قابلیت جستجوی نوا و همچنین برنامه‌های جستجو شخص ثالث به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، می‌توانید از طریق تنظیمات هم به لیست این برنامه‌ها دست پیدا کنید.

 

مخفی‌سازی اپ‌ها در مایکروسافت لانچر

اگر یکی از کاربران لانچر مایکروسافت هستید، می‌توانید برای مخفی‌سازی برنامه‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. انگشت خود را روی فضای خالی نمایشگر نگه دارید و سپس از منویی که ظاهر می‌شود، به تنظیمات لانچر بروید.

۲. به مسیر هوم اسکرین و برنامه‌های مخفی شده بروید.

۳. روی گزینه مخفی‌سازی اپ‌ها ضربه بزنید و برنامه‌ها را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Done در گوشه سمت راست بالای صفحه را لمس کنید.

با روش‌های بالا با توجه به دستگاه یا لانچری که استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه‌ها را در گوشی‌های اندرویدی مخفی کنید. با اینکار می‌توانید حریم خصوصی‌تان را حفظ کنید و همچنین امنیت‌تان را بالا ببرید.

 

منبع