آموزش iOSموبایل

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه

نحوه استفاده از قابلیت های دستیار صوتی سیری (Siri)

سیری (Siri) برای اولین بار در آیفون ۴s به کار گرفته شد.با توسعه و قدرتمند شدن سیری، این دستیار شخصی به یکی از رقبای سر سخت دستیار های هوشمند گوگل، مایکروسافت و آمازون تبدیل شد. دستیار هوشمند سیری در حال حاضر در آیفون، آیپد، اپل واچ، مک بوک و آی مک ها قابل دسترسی و استفاده است. ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه بهره بردن از قابلیت های سیری (Siri) را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال کردن سیری، دستیار صوتی و هوشمند شرکت اپل هنگام کار با گوشی، روی ساعت اپل واچ و ابزار های بلوتوث و در هنگام رانندگی مبحث آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی را مطالعه نمایید.

 

دستیار صوتی آیفون و یا سیری چیست؟

اگر بگوییم سیری یکی از پر کاربرد ترین برنامه های محصولات اپل هست اغراق نکرده ایم. سیری دستیار شخصی و هوشمند سیستم عامل IOS می باشد که قابل استفاده در محصولات شرکت اپل می باشد و فقط کاربران آیفون ،آی پد ، اپل واچ ، مک بوک و آی مک می توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی سیری یک دستیار صوتی می باشد که از دستورات شما پیروی می کند و تلاش می کند که انجام کارها و درخواست های شما راحت تر و سریع تر باشد. کاربران اپل برای استفاده از سیری کافیست از طریق صوت و تنها با گفتن خواسته خود سیری را صدا کرده تا سیری از طریق دسترسی به برنامه های نصب شده بر روی دستگاه مانند  Messages، Maps، Safari و… ، کارها و درخواست های کاربران را انجام می دهد.

سیری قابلیت های بسیاری دارد که کاربران با استفاده از آن ها می توانند بسیاری از کارهای روزانه خود را بوسیله سیری انجام دهند، در ادامه قصد داریم تا شمارا با نحوه درخواست تعدادی از این کارها آشنا کنیم.

 

پخش موسیقی

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه

کاربران اپل با استفاده از این قابلیت سیری که به تازگی به آن اضافه شده است، می توانند از دستیاز شخصی اپل درخواست پخش موسیقی مورد علاقه خود را کنید. یکی از جالب ترین موضوعات درمورد پخش موسیقی بوسیله سیری این است که شما می توانید به سیری فرمان دهید تا موسیقی مورد علاقه تان را از برنامه ای پخش کند به طور مثال می توانید با گفتن عبارت Hey Siri Play Metallica on Spotify، موسیقی‌های گروه متالیکا را از اسپاتیفای گوش کنید.

 

دسترسی به ایمیل ها

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه

چک کردن ایمیل ها و پاسخ دادن به آن ها از دیگر کارهایی است که کاربران اپل می توانند از طریق سیری انجام دهند. برای اینکار تنها کافیست عبارت Check mail را به سیری بگویند تا سیری به سرعت وارد ایمیل آن ها شود و لیست ایمیل های خوانده نشده را برای کاربران نمایش دهد. همچنین برای پاسخ دادن به ایمیل هایتان می توانید با با گفتن عبارت  «نام شخص + Reply To»  ، از سیری بخواهید که به ایمیل فرد مورد نظرتان پاسخ دهد. برای شروع و ارسال یک ایمیل جدید نیز می توانید با گفتن عبارت « نام شخص+ Send email to» یک ایمیل جدید را ارسال نمایید.

 

ارسال پیامک

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه

اگر قصد دارید تا از سیری برای ارسال پیامک و یا اس ام اس برای دوستان و آشنایانتان استفاده کنید کافیست به سیری بگویید (متن پیامک) saying (نام شخص ) Send text to .

 

برقراری تماس تلفنی

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه

حتما برای شما هم پیش آمده است که دستتان بند باشد و همزمان قصد برقراری تماس با دوستان خود را داشته باشید اما توانایی پیدا کردن شماره آن ها را از لیست مخاطبین خود را نداشته باشید، در اینجور مواقع کافیست به سیری بگویید: (نام شخص) Call .

 

تنظیم هشدار ها

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه

یکی دیگر از کارهایی که کاربران اپل می توانند به سیری بسپارند تنظیم هشدارها می باشد بدین طریق که درخواست تنظیم آلارم خود را در ساعت مورد نظرشان را به سیری اعلام کی کنند و سیری به سرعت این کار را برایشان انجام می دهد. اگر شما هم از کاربران اپل هستید و قصد تنظیم هشدار توسط سیری را دارید کافیست به سیری بگویید (زمان مود نظرتان) set an alarm for .

 

یافتن برنامه ها

آموزش استفاده از قابلیت های سیری (Siri) در امور روزانه

اگر بدنبال برنامه خاصی میگردید و حوصله جستجو کردن آن را ندارید کافیست نام برنامه را به سیری اعلام و از او درخواست کنید تا برنامه مورد نظر شما را برایتان پیدا کند. برای انجام این کار تنها کافیست نام برنامه را به سیری بگویید.