اینترنت

آموزش پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها بدون نیاز به توقف

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها

پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها

موضوع الکترونیکی‌شدن اخذ عوارض آزادراهی از ۲۸ اسفندماه ۹۷ در چهار آزادراه ‌تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان پرداخت عوارض آزاد راه ها الکترونیکی شد. در این مدل، اخذ عوارضی کاملا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، پلاک‌ها با دوربین‌های مربوطه خوانده می‌شود و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ وجه دریافت نقدی هم وجود ندارد. ما در این مبحث به نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه ها بدون نیاز به توقف می پردازیم.

در این سیستم تردد خودرو بر اساس دوربین‌هایی که در نقاط مختلف آزادراه‌ها نصب شده اند تشخیص داده می‌شود، ‌ترددها ثبت شده و اطلاعات پلاک به سامانه مرکزی ارسال می‌شود. در این سیستم ‌بهتر است پرداخت‌ها در یک مرحله انجام شود، اگر چندین پلاک دارید و از یک مسیر مشترک عبور می‌کنید، می‌توانید پلاک‌ها را انتخاب کرده و پرداخت را انجام دهید، همچنین در صورتی که مسیر رفت و برگشتی طی می‌کنید، می‌توانید عوارض عبور هر دو مسیر را یکجا پرداخت کنید. در این سیستم مشخصات خودروهای ترددکننده با هر سرعتی که باشد، شناسایی می‌شود، بنابراین خودروها می‌توانند با حداکثر سرعت مجاز در آزادراه تردد کنند.

ما در این مطب سعی داریم تا نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی از طریق وبسایت https://www.nspay.ir/ را به شما آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای اطلاع از مقدار زمان کارکردن گوشی های خود و گوشی های دست دوم، مبحث آموزش روش های فهمیدن مدت زمان استفاده و کارکرد گوشی اندروید، آیفون را مطالعه نمایید.

 

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

۱. برای پرداخت عوارض آزاد راه ها و اتوبان ها به صورت الکترونیکی ابتدا باید وارد سایت پرداخت بدون توقف شوید.

۲. سپس اطلاعات خواسته شده از جمله شماره همراه خود و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

۳. در مرحله بعدی کد فعال‌سازی برای شماره تلفنی که وارد کردید پیامک می‌شود که بایدآن را در سایت وارد و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

۴. همچنین در مرحله اطلاعات تکمیلی  باید کد ملی و بانک خود را جهت اتصال سپرده را انتخاب کنید. اگر شما در بانکی حساب دارید که هنوز به این سامانه اضافه نشده است، گزینه سایرها را انتخاب کنید.

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

۵. سپس پلاک خودرو خود را در سامانه ثبت‌نام کنید. برای این کار باید نام خودرو، کلاس خودرو و پلاک خودرو خود را وارد کنید. پس از واردکردن این اطلاعات، گزینه ثبت پلاک را انتخاب کنید.

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

۶. در مرحله ششم، پس از ثبت‌ پلاک خودرو خود در سامانه، مجموع بدهی شما نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی گزینه تسویه بدهی می توانید بدهی خود را پرداخت کنید.

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

۷. پس از انتخاب گزینه تسویه بدهی،وارد یکی از درگاه های پرداخت می‌شوید تا پرداخت خود را انجام دهید.

نکته: به یاد داشته باشید برای پرداخت به فعالسازی رمز دوم عابربانک خود نیاز دارید.

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

۸. پس از اینکه پرداخت شما با موفقیت انجام شد، تاریخ پرداخت، کد پیگیری در سایت و کد پیگیری بانک به شما نمایش داده می‌شود.

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی

درصورتی‌ که در هنگام پرداخت عوارض آزادراهی خود توسط سایت nspay.ir، با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با شماره‌های ۶۳۴۶۸۵۳۱-۰۲۱ و ۵۴۵۴۷۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.