اینترنت

آموزش پاک کردن تاریخچه جستجو و فعالیت وب در گوگل

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

پاک کردن تاریخچه جستجو و فعالیت وب در گوگل

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو و فعالیت وب در گوگل

گوگل محافظت از حریم خصوصی افراد  را جدی می گیرد. در اوایل سال جاری، گوگل یک روش ساده تر و شفاف تر برای دسترسی به سابقه موقعیت مکانی و فعالیت وب، برنامه ها و حذف بخشی یا همه آن ها، معرفی کرد. این روش تنها در صورتی موثر است که به خاطر داشته باشید آن را انجام دهید. اکنون گوگل انجام این کار را بسیار ساده تر کرده است. در ادامه مبحث آموزش پاک کردن تاریخچه جستجو و فعالیت وب در گوگل همراه ما باشید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی و دانلود برنامه های تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون، مبحث دانلود بهترین برنامه های کنترل تلویزیون با گوشی اندروید را مطالعه نمایید.

 

مراحل پاک کردن تاریخچه فعالیت در Google account

هم اکنون گوگل  ویژگی جدیدی را در اختیار شما قرار داده است که به شما امکان می دهد تاریخ انقضا برای داده های خود تعیین کنید. گزینه ها و انتخاب های موجود به اندازه ای که ما دوست داریم وسیع نیستند ، اما می توانید انتخاب کنید که سه یا ۱۸ ماه بعد داده ها پاک شوند، بنابراین حتی اگر فراموش نکنید که آن را پاک کنید، رکوردی از مکان هایی که به صورت آنلاین و در زندگی واقعی بازدید می کنید ، به ثبت رسیده است.  این دستگاه هم چنان در حال استفاده از آن ها است، بنابراین اگر آن را در گوشی خود مشاهده نکردید ، می توانید آن را در وب پیدا کنید. در ادامه نحوه تنظیم آن آورده شده است:

۱. به حساب Google خود بروید و روی Data & Personalization کلیک کنید.

۲. Manage your Activity Controls را انتخاب کنید.

۳. در صفحه بعد ، Manage Activity را انتخاب کنید.

۴. سپس باید دکمه ای با عنوان Choose to Delete Automatically را انتخاب کنید که داده های تاریخچه به صورت خودکار حذف شوند. روی آن کلیک کنید و یک کادر بازشو با سه گزینه را مشاهده خواهید کرد: منو را نگه دارید تا زمانی که صورت دستی حذف نشود (که به طور پیش فرض انتخاب می شود) ، مدت ۱۸ ماه یا  ۳ ماه را انتخاب کنید.

۵. مورد دلخواه خود را انتخاب کنید، روی Confirm کلیک کنید و داده های شما به صورت خودکار با فرکانس زمانی انتخاب شده حذف می شوند.

 

برای پاک کردن تاریخچه مکانی گوگل مراحل زیر را طی کنید:

 ۱. برنامه Maps‌ را روی گوشی خود باز کنید.

۲. روی Your TimeLine در منو سایدبار کلیک کنید.

۳. منو سه نقطه ای را در گوشه بالای سمت راست باز کنید و Settings & Privacy را انتخاب کنید.

۴. به پایین بروید و گزینه Automatically delete Location History را انتخاب کنید.

۵. روی گزینه مورد نظر خود کلیک کرده و روی Next و سپس Done ضربه بزنید.

اگر از اینکه افراد گزینه automatic deletion را انتخاب نمی کنند، تعجب کرده اید، جالب است بدانید که گوگل یک هشدار دارد با این عنوان که:

“The activity you keep can improve your experience anywhere you use your Google Account. What you search, read, and watch can work together to help you get things done faster, discover new content, and pick up where you left off.”

این جمله بدان معنا است که دنبال کردن فعالیت های شما باعث بهبود تجربه کاربری و استفاده شما در هر جایی که از Google account‌ استفاده می کنید می شود. هر چیزی که جستجو می کنید، مطالعه می کنید و تماشا می کنید، می توانند به همراه هم کمک کنند که همه چیز را سریعتر انجام دهید، محتوای جدید را کشف کنید و مسیر درست را پیدا کنید.

 

منبع