اینترنتموبایل

آموزش پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

آموزش پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

در اپلیکیشن اینستاگرام قابلیت جستجو یا سرچ ارائه شده است. هنگامی که شما یک عبارت را با هر هدف خاصی در اینستاگرام سرچ کنید، آن عبارت به هیستوری یا تاریخچه سرچ این اپلیکیشن اضافه می‌شود. به عنوان مثال اگر به دنبال پروفایل فرد خاصی باشید و نام پروفایل وی را در بخش جستجوی اینستاگرام سرچ کنید و سپس به پروفایل وی مراجعه کنید، از این پس نام پروفایل او در لیست پروفایل‌های سرچ شده برنامه اینستاگرام نمایش داده می‌شود. هدف ما در این مقاله آموزش قدم به قدم نحوه پاک کردن تاریخچه سرچ اینستاگرام یا همان Search History است.

شما می توانید آخرین نسخه برنامه اینستاگرام را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: برای آشنایی با چگونگی ذخیره کردن پست ها در اینستاگرام، آموزش آرشیو کردن پست ها در اینستاگرام (Archive) را مطالعه نمایید.

 

نحوه پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام (Search History)

۱. ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را اجرا کرده و وارد اکانت یا حساب کاربری شوید که تمایل دارید تاریخچه جستجو یا سرچ هیستوری آن را حذف کنید.

۲. به بخش پروفایل (Profile) اکانت اینستاگرام خود مراجعه کنید و مانند عکس زیر، آیکون چرخ دنده موجود را لمس نمایید.

پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

۳. در لیست گزینه‌های ارائه شده به سمت پایین حرکت کنید و گزینه Clear Search History را انتخاب نمایید.

پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

۴. در پنجره هشداری که نمایان می‌شود گزینه Yes I’m Sure را لمس کنید تا پاک کردن تاریخچه سرچ اینستاگرام (Search History) توسط شما تایید نهایی شود.

پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

با انجام مراحل فوق، تاریخچه جستجو اکانت اینستاگرام یا همان سرچ هیستوری آن حذف می‌شود. اگر از چند اکانت اینستاگرام به صورت همزمان استفاده می‌کنید، می‌توانید به سوییچ کردن مابین آن‌ها و انجام مراحل فوق برای تک تک اکانت‌های مورد نظر نسبت به حذف سرچ هیستوری آن‌ها اقدام کنید.

پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

همانطور که مشاهده می‌کنید پس از انجام مراحل فوق با مراجعه به بخش جستجوی اپلیکیشن اینستاگرام دیگری لیستی از تاریخچه جستجو در این برنامه ارائه نمی‌شود.

 

منبع