تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

آشنایی با نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

در حال حاضر تلگرام به یکی از بهترین پیام رسان‌های فوری تبدیل شده و رقیب مستقیم برای واتس اپ محسوب می‌شود که به آهستگی از آن سبقت می‌گیرد. کاربران با وجود مشکلات زیاد در این برنامه عضو می‌شوند. اگر برنامه‌ی واتس اپ بنا به هر دلیلی شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید ترفندهای عمومی و قابلیت‌های مخفی تلگرام را دنبال کنید، قطعاً متقاعدتان خواهد کرد، طوری که حتی از خودتون می‌پرسید چرا زودتر با این برنامه آشنا نشدم. ما در این مبحث به آموزش نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام می پردازیم.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با چگونگی استفاده از حساب های کاربری مختلف در یک زمان در تلگرام مبحث آموزش استفاده از چندین اکانت در تلگرام را مطالعه نمایید.

 

چت‌های خصوصی

بارها شنیده‌اید که چگونه آژانس‌ها و هکرها برای ورود به حریم شخصیتان تلاش می‌کنند. بنابراین کاملاً طبیعیه که به هنگام صحبت با دوست خودتون در تلگرام به حریم خصوصی بیشتری نیاز داشته باشید. در نتیجه اگر می‌خواهید چت خصوصی(Secret chat) با دوست خودتون داشته باشید، آیکون سه خط را لمس نموده و New Secret Chat را انتخاب کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

مخاطب مورد نظر خود را انتخاب نمایید، به طور کاملاً خودکار وارد صفحه‌ی چت خصوصی با آن خواهید شد. در صورتی که از صفحه‌ی چت خصوصی شما اسکرین شات گرفته شود، تلگرام به شما اطلاع خواهد داد.

 

ساخت پیام خود تخریب (Self-Destruct)

پیام خود تخریب به راحتی در چت خصوصی ساخته می‌شود. هنگامی که در صفحه‌ی چت خصوصی هستید یک آیکون تایمر(Timer icon) در کنار تصویر پروفایل می‌بینید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

آیکون تایمر را لمس نموده و تعیین کنید چه مدت پیام شما دوام یابد. سپس گزینه‌ی تأیید (Done) را لمس کنید. پس از آن پیام در مدت دلخواه شما دوام می‌یابد. همیشه می‌توانید زمان را با کلیک کردن بر روی گزینه‌ی قبل (Timer icon) تغییر دهید. با این تفاوت که یک عدد و حرف S در کنار آن می‌بینید، که همان مدت زمان دوام پیام است.

 

نحوه‌ی غیرفعال کردن پیش نمایش پیام

آیا از اینکه هنگام دریافت پیام باید به گوشی خودتون نگاه کنید، خسته شدید؟ کار برای شما راحت است چون فوراً می‌دانید چه جوابی دهید، اما برای هر کسی که در نزدیکی شما هم باشد قابل رویت است.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

اگر به امنیت بیشتری احتیاج دارید و قصد غیر فعال کردن پیش نمایش پیام را دارید، تنها باید چند مرحله کوتاه را انجام دهید. وارد قسمت Settings>Notifications and Sounds شده و Message Preview را خاموش بکنید. این یکی از ویژگی‌های Whats App برای Windows Phone است که در Android عمل نمی‌کند. عادلانه نیست؟ هست؟

 

بلاک کردن کاربران تلگرام

همیشه مخاطبانی هستند که از اذیت و آزار دیگران لذت می‌برند. برای بلاک کردن آن‌ها می‌توانید وارد Settings>Privacy and Security>Blocked users شوید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

در گوشه سمت راست بالای صفحه علامت مثبت(+) قرار دارد. روی آن بزنید و شخص مدنظرتان برای بلاک کردن را انتخاب کنید. حالا دیگر می توانید با او برای همیشه خداحافظی کنید.

 

تغییر پس زمینه چت

پس زمینه پیش فرض را می توان کمی روشن تر کرد. اگر می‌خواهید پس زمینه مدنظرتان را انتخاب کنید به مسیر Settings > Chat Background بروید. در پایین صفحه تمامی گزینه‌های موجود وجود دارند. من پس زمینه چوبی آبی رنگ را ترجیح می‌دهم.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

 

تلگرام دارای وب اپ است

در حالی که برنامه Whats app نسخه‌ی دسکتاپ دارد ولی تلگرام چنین حالتی را ندارد. به آسانی به سایت تلگرام رفته و کد کشور و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید، اعلانی را به صورت پیام (SMS) دریافت می‌نمایید که حاوی عددی برای ورود به برنامه‌ی وب است.

هنگامی که آن را وارد نمایید می‌توانید سریع تر با کیبورد کامپیوتر خود تایپ نمایید. تغییر پس زمینه‌ی چت (Chat backgrand) یک سری از عملکردهای غیر فعال در برنامه وب است. اما هر زمانی که نیاز به تایپ سریع دارید می‌توانید از برنامه‌ی وب استفاده کنید. همچنین با کلیک بر آیکون سه خط (hamberger icon) و بعد رفتن به Settings می‌توانید از برنامه خارج شوید (Log out) گزینه‌ی Log out در بالا قرار دارد.

 

از استیکرهای تلگرام لذت ببرید

احتمالاً از ایموجی‌های معمولی استفاده می‌کنید. درسته؟ اگر می‌خواهید چیز دیگری را امتحان کنید، چرا استیکرهایی که خود تلگرام پیشنهاد می‌دهد را امتحان نمی‌کنید؟ تنها با لمس کردن استیکری که در سمت چپ و پایین صفحه است می‌توانید به آنها دست یابید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

برای دسترسی به استیکرهای بیشتر یک آیکون استیکر دیگر به همراه عددی در کنارش وجود دارد. آن را لمس کنید و هر بسته‌ی استکیری را که می‌خواهید دانلود کنید. واتس اپ نیز به همین صورت است اما استیکرهای پیشنهادی تلگرام خیلی دوست داشتنی‌تراند. اگر از استیکرهای ارسالی توسط دیگران خوشتان آمد، با ضربه زدن بر روی استیکر و انتخاب گزینه‌ی add to stickers می‌توانید آن را به بسته‌های استیکر خود اضافه کنید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

 

رنگ LED و نوتیفیکیشن را شخصی سازی کنید (تنها در اندروید)

تلگرام را با اضافه کردن نوتیفیکیشن سفارشی برای هر یک از مخاطبان، برای خودتان سفارشی کنید می توانید یک نوتیفیکیشن معمولی یا یک نوتیفیکیشن رنگی LED را در نظر بگیرید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

اگر دستگاهتان نوتیفیکیشن LED را ندارد، این قابلیت کار نمی‌کند. برای فعال کردن این قابلیت Settings>Notifications and Sounds>LED color گزینه LED color را لمس نموده و رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایید.

 

دانلودهای رسانه (Media downloads) را مدیریت کنید

می دانستید با تلگرام می توانید فایلی به اندازه ۱/۵GB ارسال کنید؟ وقتی می توانید ارسال کنید یعنی می توانید فایلی به همون اندازه را هم دریافت کنید. اگر نمی‌خواهید حجم داخلی دستگاهتان در سه روز پر شود، نیاز به یک سری تغییرات دارید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

می توانید یک سری تغییرات اساسی را با ورود به بخش Setting و در قسمت پایین Automatic Media downloud ایجاد کنید. گزینه‌ی Autoplay Gifs یا Save to Callery را خاموش یا روشن کنید. فایل هایتان را نه روی گالری دستگاه خودتان، بلکه روی برنامه واتس اپ ذخیره کنید.

 

حذف Last Seen برای یک کاربران مشخص

اگر دوستان زیادی دارید که همیشه از شما می‌پرسند چرا انقدر دیر جواب میدی، پس Last Seen خود را غیر فعال کنید. در حقیقت آنها هنوز زمان اخیر را می‌بینند و گزینه هایی مثل recently، Whithin the week یا Within a month را خواهند دید.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

می‌توانید Last seen خود را برای تعدادی از مخاطبان خاص در بخش Settings >> Privacy and Security >> Last Seen غیر فعال کنید. در قسمت پایین گزینه‌ی Add exceptions را مشاهده می‌کنید. آن را لمس نموده و مخاطبانی را که می‌خواهید شما را Last Seen ببینند، انتخاب کنید.

 

قفل چت تلگرام برای محافظت از چت‌ها

احتمالاً برای اینکه دیگران پیام‌هایتان را نخوانند برنامه‌های زیادی را در Google Play برای قفل کردن برنامه‌های پیام دیده‌اید و نمی‌خواهید هرکسی که رمز گوشی را می‌داند به چت‌های خصوصی شما نیز دسترسی داشته باشد.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

از آنجایی که تلگرام برنامه‌ی قفل منحصر به فرد خودش را دارد نیازی به برنامه‌ی قفل جداگانه‌ای نیست. می تونید برنامه خودتان را با رفتن به Setting>Privacy and Security>passcode Lock قفل کنید.

 

نحوه‌ی ارسال پیام بی صدا به شخصی و تغییر پیام‌ها در کانال

اگر می‌خواهید برای دوستی در کشوری که اختلاف زمان زیادی دارد، در زمان نامناسبی مثلاً ۳ صبح پیامی روی تلگرام بفرستید؛ می‌توانید پیامی ارسال کنید که هیچ گونه نوتیفیکیشنی در دستگاه دوستانتان نداشته باشد.

نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام

پس می‌توانید در ۴ صبح پیامی بفرستید که فوریتی ندارد. اول باید کانالی بسازید. روی آیکون سه نقطه زده و New Channel را انتخاب کنید. اگر نمیدانید که اپلیکیشن چه کانالی را برایتان تعریف کرده همین کافی است که با این کانال می‌توانید برای زیف وسیعی از مخاطبان پیام ارسال کنید.

حالا که کانالی دارید، روی Broadcast بزنید. درقسمت راست، زنگوله ای مشاهده می‌شود، روی آن بزنید. اگر می‌خواهید پیامتان را ویرایش کنید روی ان بزنید و Edit را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید سایر گزینه ها را هم انتخاب کنید. امیدواریم از آشنایی با این نکات مهم برای افراد مبتدی در تلگرام لذت برده باشید.

 

منبع