تلگرامشبکه های اجتماعی

آموزش نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام (بخش اول)

نوشته شده در ۴ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

آموزش نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام (بخش اول)

ما در این مبحث نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام برای شما آماده کرده ایم که به شما کمک می کنند این پیام رسان را بیشتر بشناسید و بتوانید از آن به طور کامل استفاده کنید.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین شما می توانید برای آشنایی با چگونگی تغییر نام کاربری در برنامه تلگرام مبحث آموزش تغییر نام کاربری و یوزرنیم در تلگرام برای اندروید را مطالعه نمایید.

 

۱. غیرفعال اعلان چت ها برای یک مخاطب

همه ی ما در میان مخاطبانمان حداقل یک نفر را داریم که با فرستادن پیام های بسیار، آزارمان می دهد. تلگرام ساکت کردن چنین مخاطبی را بسیار آسان کرده است. فقط کافی است به صفحه ی گفتگوی خود با مخاطب مورد نظر بروید و تصویر پروفایل او را لمس کنید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

سپس Notifications را لمس نموده و اعلانات مخاطب را برای مدت زمان دلخواه یا برای همیشه بی صدا (Mute) کنید. من معمولا گزینه Forever یا Turn Off را انتخاب می کنم که اعلانات مخاطب را برای همیشه بی صدا می کند.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۲. تغییر شماره موبایل خود

یکی از چیزهایی که من در مورد تلگرام دوست دارم این است که این برنامه به من اجازه می دهد به راحتی شماره موبایلی که حساب کاربری تلگرامم به آن متصل است را تغییر بدهم و نکته ی جالب تر این است که با انجام این کار هیچ یک از چت های قبلی با مخاطبانم را نیز از دست نمی دهم. اگر شما هم می خواهید شماره موبایل تلگرامتان را تغییر دهید، بدانید که کار بسیار راحتی در پیش دارید. اول، به تنظیمات (Settings) بروید و شماره موبایل خود را لمس کنید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

تلگرام در اینجا اطلاعاتی در مورد این که بعد از تغییر شماره موبایلتان چه اتفاقی می افتد به شما میدهد. اصولا تمام پیام هایتان به شماره جدید منتقل می شوند و این شماره به طور خودکار به فهرست مخاطبان تمام مخاطبان کنونی تان در تلگرام (به غیر از آن هایی که مسدودشان (Block) کرده اید) افزوده می شود. این کار بسیار ساده تر از آن است که مجبور باشید شماره جدیدتان را برای همه بفرستید. برای تغییر شماره موبایل، Change Number را لمس و شماره جدیدتان را وارد کنید. سپس روند تغییر شماره موبایل را ادامه دهید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۳. استفاده همزمان از چند حساب کاربری تلگرام

در به‌روزرسانی اخیر، تلگرام به کاربران اجازه می دهد که بیش از یک حساب کاربری داشته باشند. این برای افرادی مثل من که دوست دارند حساب کاربری شخصی و کاری شان را جدا از هم نگه دارند فوق العاده است. برای اضافه کردن یک حساب کاربری جدید، فلش کوچک کنار اسمتان را لمس کنید و Add Account را انتخاب نمایید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

پس از انجام این کار، تنها لازم است که شماره جدید را وارد کنید و فرایند را ادامه دهید. بعد از این که حساب کاربری جدید را ایجاد کردید، می توانید با لمس فلش کوچک و انتخاب حسابی که می خواهید وارد آن شوید بین حساب های کاربری خود جابجا شوید.

 

۴. استفاده از پوسته (Theme) دلخواه در تلگرام

این مسئله که تلگرام به کاربرانش اجازه می دهد پوسته ی دلخواهشان را انتخاب کنند یا خودشان آن را بسازند استفاده از تلگرام را لذت بخش می کند. در واقع شما می توانید تلگرام خود را طوری سفارشی سازی کنید که ظاهر آن به همان شکلی باشد که شما دلتان می خواهد. برای ساختن پوسته ی دلخواهتان مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings->Chat Settings ->Theme

حالا Create New Theme را انتخاب نمایید. سپس نام دلخواهتان برای پوسته جدید را وارد کنید و آن را تأیید کنید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

بعد از این که پوسته خود را اضافه کردید، یک علامت پالتِ رنگ به بالای صفحه اضافه می شود. با لمس آن می توانید نام تمام عناصر قابل ویرایش را ببینید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

برای ویرایش رنگ هر یک از عناصر کافی است آن را لمس کنید و سپس رنگ مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. بعد از اتمام ویرایش، Save Theme را لمس کنید تا پوسته ی ایجاد شده تان ذخیره و فعال شود.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

اگر حوصله طراحی کردن یک پوسته ی جدید را ندارید و همچنان می خواهید از پوسته های متفاوت تلگرام استفاده کنید، علامت جستجو را لمس کنید و واژه Theme را وارد نمایید. از میان نتایج، کانال Android Themes Channel را انتخاب کنید و وارد آن شوید. در این کانال فهرستی از تمامی پوسته های ایجاد شده و به اشتراک گذاشته شده توسط دیگر کاربران موجود است. فقط کافی است کمی بگردید و پوسته ی مورد علاقه تان را پیدا کنید. بعد از این که پوسته ی مورد علاقه تان را پیدا کردید، علامت دانلود را لمس نمایید تا دریافت پوسته آغاز شود. پس از کامل شدن دانلود، بار دیگر پوسته را لمس کنید تا فعال شود.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

حالا تلگرام شما با ظاهری جدید آماده است. در کانالی که در بالا معرفی شد آن قدر پوسته وجود دارد که شما می توانید تا سال ها بدون این که پوسته ها تمام شوند، هر روز یک پوسته ی متفاوت را امتحان کنید و از آن لذت ببرید!

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۵. فعال کردن حالت شب خودکار

اگر برای این چشم هایتان آسیب نبینند دوست دارید که تنها در طول شب از پوسته های تاریک استفاده کنید، می توانید حالت شب خودکار (Auto-Night Mode) را فعال کنید. پس از فعال کردن حالت شب خودکار، برنامه با توجه به حالت انتخاب شده به طور اتوماتیک پوسته ی تاریک را فعال می کند. برای فعال کردن این حالت مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings-> Chat Settings-> Themes

و سپس Auto-Night Mode را لمس کنید. در اینجا شما می توانید بین دو حالت اتوماتیک (Automatic) و برنامه ریزی شده (Scheduled) انتخاب کنید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

در حالت برنامه ریزی شده، حالت شب خودکار در زمان مشخص شده توسط خود شما فعال می شود و شما می توانید هروقت که بخواهید این زمان را تغییر دهید. اگر حالت خودکار را انتخاب کنید، حالت شب خودکار با توجه به نور محیط فعال می شود. شما میتوانید با حرکت دادن اسلایدر یا لغزنده تعیین کنید که حالت شب خودکار در چه مقدار از نور محیط فعال شود. من شخصا گزینه برنامه ریزی شده را ترجیح می دهم اما شما می توانید هر کدام که دوست دارید را انتخاب کنید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۶. انتخاب پس زمینه دلخواه برای چت ها

پیامرسان تلگرام به شما اجازه می دهد که تصویر دلخواهتان را به عنوان پس زمینه چت ها انتخاب کنید. برای انجام این کار تنظیمات چت (Chat Settings) را باز کنید و Chat Background را لمس کنید. در اینجا هر کدام از پس زمینه ها که می خواهید را انتخاب کنید و با لمس کردن دکمه تیک در سمت راست بالای صفحه آن را فعال نمایید.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

تعداد بسیار زیادی تصویر پس زمینه وجود دارد و می توانید با امتحان کردن تعدادی از آن ها، پس زمینه ی مناسب را پیدا کنید. پس زمینه ی مناسب باید علاوه بر زیبا بودن، خواندن متن پیام ها را نیز برای شما آسان تر کند.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

 

۷. قفل کردن چت ها

این مسئله قابل انکار نیست که تلگرام به این دلیل به این حد از محبوبیت رسیده که برای حریم خصوصی کاربران خود اهمیت قائل است. این برنامه نه تنها در سرورهای خود از سیستم رمزگذاری کاربر به کاربر استفاده می کند، بلکه به کاربران اجازه می دهد که چت های خود را قفل کنند. این ویژگی برای محافظت از چت های خصوصیتان هنگامی که گوشی موبایل خود را به کسی دیگر می سپارید کاربرد ویژه ای دارد.

نکات حرفه ای برای افراد مبتدی در تلگرام

برای قفل کردن یک چت مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings->Privacy and Security->Passcode Lock

و سپس Passcode Lock را فعال نمایید. بعد از ایجاد یک گذرواژه و فعال کردن آن، به سادگی می توانید چت های خود را با لمس علامت قفل در گوشه ی سمت راست بالای صفحه قفل یا باز کنید.

 

منبع