آموزش iOSموبایل

آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی

نحوه فعال کردن سیری دستیار شخصی شرکت اپل

با توسعه و قدرتمند شدن سیری، این دستیار شخصی به یکی از رقبای سر سخت دستیار های هوشمند گوگل، مایکروسافت و آمازون تبدیل شد. دستیار هوشمند سیری در حال حاضر در آیفون، آیپد، اپل واچ، مک بوک و آی مک ها قابل دسترسی و استفاده است. در ادامه آموزش با نحوه فعال کردن سیری (Siri)، همراه ما باشید.

همانطور که گفتیم سیری دستیار شخصی و هوشمند اپل می باشد و کاربران اپل تنها از طریق ارتباط کلامی می توانند بسیاری از کارهای خود را به سیری بسپارند تا سیری به راحتی و به سرعت درخواست های آن ها را انجام دهد. در واقع کاربران می توانند کارهای بسیاری از جمله جستجوی مطالب، ارسال پیام متنی، جستجوی مکان مشخص، مسیریاب و … را با استفاده از سیری انجام دهند. برای انجام این قبیل کارها توسط سیری کافیست این قابلیت را در دستگاه خود فعال کنید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی راه اندازی دستیار صوتی شرکت اپل سیری در آیفون برای بهره گیری کامل از توان مندی آن که به صورت پیش فرض در آیفون فعال نیست مبحث آموزش فعال سازی سیری (Siri) در آیفون را مطالعه نمایید.

 

مراحل راه اندازی سیری (Siri)

۱. قابلیت سیری به طور پیش فرض در تمامی دستگاه های اپل موجود و فعال است، به همین دلیل ابتدا کافیست بر روی دکمه هوم (Home) تلفن همراه خود چند ثانیه نگه دارید تا سیری (Siri) اجرا شود و شما بتوانید از آن استفاده کنید. با انجام این کار و فشردن دکمه هوم (Home) و سپس گفتن درخواست خود، به راحتی می توانید کارهای خود را به او بسپارید.

در صورت عدم اجرا شدن سیری از طریق فشردن دکمه هوم، ممکن است تنظیمات آن غیرفعال شده باشد و یا دستگاه iOS شما خیلی قدیمی می باشد و قابلیت پشتیبانی از سیری را ندارد.

نکته: در صورت اتصال دستگاه به شارژ، تنها با گفتن عبارت Hey Siri می توانید سیری را فعال و اجرا نمایید. در دستگاه های آیفون ۶s، آیفون + ۶s، آیفون SE و آیپد پرو امکان فعالسازی سیری از این طریق فراهم می باشد.

آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی

۲. در زمان استفاده از هنذفری و یا هدست بلوتوثی می توانید با فشردن دکمه تماس بر روی آن ها، سیری را اجرا نمایید و از آن استفاده کنید. در صورت استفاده از هدست بلوتوثی می توانید دکمه تماس را برای چند ثانیه فشار دهید تا صدای زنگ اخطاری کوتاه را بشنوید، پس از ظاهر شدن اعلان سیری می توانید درخواست های خود را به آن اعلام نمایید.

آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی

۳. در روش سوم به شما یاد می دهیم چگونه در هنگام رانندگی و در صورت استفاده از CarPlay ،سیری را فعال نموده و از آن استفاده کنید. تنها کافیست دکمه Voice روی فرمان خود را بفشارید تا سیری اجرا شود و شما بتوانید درخواست ها و کارهای خود را از طریق اعلام نمودن به آن انجام دهید. همچنین با استفاده از فشردن دکمه Home دیجیتال در صفحه نمایش CarPlay خودروی خود می توانید به سیری دسترسی پیدا کنید.

آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی

۴. و در آخر قصد داریم تا نحوه راه اندازی سیری در اپل واچ ها را به شما آموزش دهیم. در واقع اگر از قبل سیری در موبایل شما فعال باشد، به طور خودکار بر روی اپل واچ شما نیز فعال می گردد. به همین دلیل برای اجرای سیری در اپل واچ کافیست عبارت Hey Siri را بگویید تا پس از اعلام درخواست شما، سیری اقدام کند.

آموزش فعال کردن سیری (Siri) در آیفون، اپل واچ و هنگام رانندگی