آموزش iOS

آموزش فعال کردن قابلیت صحبت کردن با سیری – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعال کردن قابلیت صحبت کردن با سیری

فعال سازی قابلیت صحبت کردن با سیری (Siri)

 به طور کلی سیری یک دستیار صوتی می باشد که از دستورات شما پیروی می کند و تلاش می کند که انجام کارها و درخواست های شما راحت تر و سریع تر باشد. کاربران اپل برای استفاده از سیری کافیست از طریق صوت و تنها با گفتن خواسته خود سیری را صدا کرده تا سیری از طریق دسترسی به برنامه های نصب شده بر روی دستگاه مانند  Messages، Maps، Safari و… ، کارها و درخواست های کاربران را انجام می دهد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه فعالسازی صحبت کردن با سیری (Siri)،  آشنا کنیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با قابلیت Announce notifications و تنظیم سیری برای اعلام تمامی پیام های دریافتی در تمامی لحظات از جمله هنگام استفاده از هندزفری و Airpods مبحث آموزش تنظیم سیری برای اعلام تمام نوتیفیکیشن ها در IOS 15 را مطالعه نمایید.

 

دستیار صوتی آیفون و یا سیری چیست؟

اگر بگوییم سیری یکی از پر کاربرد ترین برنامه های محصولات اپل هست اغراق نکرده ایم. سیری دستیار شخصی و هوشمند سیستم عامل IOS می باشد که قابل استفاده در محصولات شرکت اپل می باشد و فقط کاربران آیفون ،آی پد ، اپل واچ ، مک بوک و آی مک می توانند از آن استفاده کنند.

معمولا کاربران اپل هنگامی که با سیری صحبت می کنند دوست دارند تا پاسخی نیز دریافت کنند و سیری نیز با آن ها گفتگو کند و پیشنهاد هایی را ارائه دهد. خوشبختانه سیری این قابلیت را نیز دارد که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی با کاربران و استفاده کنندگان سیری گفتگو کند. در ادامه با ما همراه باید تا نحوه فعال سازی صدای پاسخ دهنده سیری (Siri) را به شما آموزش دهیم.

 

مراحل فعالسازی صحبت کردن با سیری (Siri)

۱. ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

۲. سپس از منوی Settings، گزینه Siri & Search را انتخاب کنید.

آموزش فعال کردن قابلیت صحبت کردن با سیری

۳. در منوی جدید، بر روی گزینه Voice Feedback کلیک نمایید.

آموزش فعال کردن قابلیت صحبت کردن با سیری

۴. حال برای اینکه سیری در همه حالت پاسخ دهد گزینه Always On را انتخاب نمایید.

۵. اگر تمایل دارید که صدای سیری هماهنگ با صدا یا بی صدا بودن تلفن همراه شما باشد کافیست گزینه Control With Ring Switch را انتخاب نمایید.

نکته: همچنین، در صورت تمایل به صحبت با سیری تنها در زمان استفاده از هندزفری، کافیست گزینه Hands-Free Only را انتخاب نمایید.

آموزش فعال کردن قابلیت صحبت کردن با سیری

۷. پس از انجام کارهای گفته شده در بالا، برای شنیدن صدای سیری، هنگام استفاده از آن بارها و بارها دکمه Volume Up را فشار دهید.

بدین ترتیب اگر ما هم از آن دسته از کاربران اپل می باشید که تمایل به شنیدن صدای سیری و دریافت پاسخ از سوی آن را دارید می توانید از طریق مراحل گفته شده در بالا، صدای پاسخ دهنده سیری را فعال نمایید.