آموزش iOS

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های سیری در زمان قفل صفحه نمایش – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های سیری در زمان قفل صفحه نمایش

اگر بگوییم سیری یکی از پر کاربرد ترین برنامه های محصولات اپل هست اغراق نکرده ایم. سیری دستیار شخصی و هوشمند سیستم عامل IOS می باشد که قابل استفاده در محصولات شرکت اپل می باشد و فقط کاربران آیفون ،آی پد ، اپل واچ ، مک بوک و آی مک می توانند از آن استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های سیری در زمان قفل صفحه نمایش را به شما آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی فعال کردن سیری از طریق تایپ کردن متن به جای استفاده از صدا در زمان هایی که نمی توانید از فرامین صوتی استفاده کنید مبحث نحوه فعالسازی دسترسی به سیری از طریق تایپ کردن را مطالعه نمایید.

 

دستیار صوتی آیفون و یا سیری چیست؟

به طور کلی سیری یک دستیار صوتی می باشد که از دستورات شما پیروی می کند و تلاش می کند که انجام کارها و درخواست های شما راحت تر و سریع تر باشد. کاربران اپل برای استفاده از سیری کافیست از طریق صوت و تنها با گفتن خواسته خود سیری را صدا کرده تا سیری از طریق دسترسی به برنامه های نصب شده بر روی دستگاه مانند Messages، Maps Safari و… ، کارها و درخواست های کاربران را انجام می دهد.

در IOS 12 ،قابلیت های بسیاری به آیفون اضافه شده است که یکی از آن ها پیشنهاد هایی است که سیری برای Shortcuts یا میانبر ها زمانی که صفحه نمایش قفل است ارسال می کند. اما این موضوع ممکن است برای کاربران اپل ایجاد مزاحمت کند و تمایلی به دریافت این پیشنهاد ها از سوی سیری نداشته باشند. اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که این قابیلت سیری برای شما مشکل ساز شده است باید بگوییم خوشبختانه این امکان برای شما وجود دارد که می توانید این قابلیت را غیرفعال کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های سیری در زمان قفل صفحه نمایش آیفون را به شما آموزش دهیم.

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های سیری در زمان قفل صفحه نمایش برای تمام برنامه ها

۱. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود شوید.

۲. سپس گزینه Siri & Search را انتخاب کنید.

۳. در منوی جدید که برای شما نمایان می شود کافیست به پایین رفته و در بخش Siri Suggestions ، گزینه Suggestions on Lock Screen را در حالت غیرفعال قرار دهید.

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های سیری در زمان قفل صفحه نمایش به صورت تکی

۱. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود شوید.

۲. سپس گزینه Notifications  را انتخاب کنید.

نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های سیری در زمان قفل صفحه نمایش

۳. در منوی جدید بر روی گزینه Siri Suggestions کلیک نمایید.

۴. سپس یک لیست از برنامه هایی که مجاز به نمایش دادن پیشنهاد های سیری هستند برای شما ظاهر می شود که شما می توانید با انتخاب هریک از آن ها این قابلیت برای آن ها خامو و غیرفعال نمایید.

۵. بدین صورت می توانید هم به صورت یکجا پیشنهاد های سیری را برای برنامه های خود و حتی صفحه نمایش خود غیرفعال کنید و در صورت تمایل به صورت تکی نیز این امکان برای شما وجود دارد که پیشنهاد های سیری را برای برنامه های مورد نظر خود غیرفعال کنید تا در زمان استفاده از آن ها، پیام های سیری برای شما نمایش داده نشوند.