آموزش اندروید

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید – تازه کار

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید

نحوه راه اندازی Google Assistant روی گوشی و تبلت اندروید

گوگل اسیستنت دستیار صوتی شرکت گوگل می باشد که به صورت پیش فرض در سیستم عامل های اندروید وجود دارد و کاربران به راحتی می توانند از امکانات و قابلیت های آن بهره ببرند. این سرویس نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی دستیار قبلی اندروید یعنی Google Now می‌باشد که حتی بدون پرسش هم می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. Google Assistant با سیری اپل، الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت در رقابت است. در این مقاله قصد داریم تا نحوه راه اندازی Google Assistant در اندروید را به شما آموزش دهیم.

همچنین می توانید آخرین نسخه برنامه Google Assistant را برای اندروید از لینک Google play و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با قابلیت های Google Assistant دستیار صوتی شرکت گوگل برای اندروید و آیفون همچون ترجمه سریع و بدون وقفه، اجرای اپلیکیشن، ایجاد تماس تلفنی فوری،ارسال پیام و.. مبحث معرفی و آشنایی با امکانات و قابلیت های Google Assistant را مطالعه نمایید.

 

Google Assistant چیست؟

Google Assistant عملکردی مشابه سیری در اپل، آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا دارد و وظایف متعددی را توسط  ارتباط کلامی بر عهده می گیرد.  این سرویس علاوه بر پشتیبانی از Android Wear برای iOS هم اپلیکیشن دارد.اسپیکرهای هوشمند Google Home نیز از توانمندی‌های Google Assistant بهره می‌برند.

گوگل از این دستیار محبوب، تنها در سخت‌افزارهای اختصاصی خود استفاده نمی‌کند. این شرکت امروزه و با همکاری با شرکت‌های مختلف، Google Assistant را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله تلویزیون‌های هوشمند، هدست‌ها، اسپیکرها، اتومبیل‌ها و … توسعه داده است.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام راه اندازی و استفاده از گوگل اسیستنت می باشد، فعال سازی حساب کاربری گوگل بر روی گوشی است. در واقع بدون انجام این کار، امکان استفاده از گوگل اسیستنت و همچنین هیچ یک از سرویس های گوگل وجود نخواهد داشت. به همین جهت برای استفاده از خدمات گوگل ابتدا باید وارد منوی تنظیمات تلفن همراه خود شوید و سپس از بخش Accounts، گزینه Google را انتخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه راه اندازی Google Assistant در اندروید را به شما آموزش دهیم.

 

مراحل راه اندازی Google Assistant در اندروید

پس از ساخت و فعال سازی اکانت گوگل خود، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱. بر روی دکمه Home تلفن همراه خود نگه دارید.

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید

۲. در منوی جدید که برای شما باز می شود، گزینهContinue را انتخاب کنید.

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید

۳. سپس بر روی گزینه I Agree کلیک کنید.

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید

۴. در این مرحله گوگل از شما می خواهد تا چند بار با صدای بلند عبارت Ok Google را بخوانید تا گوگل صدای شما را شناسایی کند.

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید

۵. همچنین در صورتی که تمایل دارید تا با گفتن عبارت Ok Google قفل تلفن همراه باز و گوگل اسیستنت اجرا شود، تیک گزینه نمایان شده در مرحله جدید را فعال نمایید.

۶. سپس گزینه Finished در انتهای صفحه را انتخاب کنید.

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید

۷. در منوی جدید دو گزینه برای شما نمایان می شود که به ترتیب زیر می باشند:

Get info for what’s on your screen: با فعالسازی این گزینه، به گوگل اسیستنت این امکان را می دهید تا به اخبار نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش شما دسترسی داشته باشد و با تکیه بر آن ها به شما در انجام امور روزانه تان کمک کند.

Get email with the latest tips: در صورت فعالسازی این گزینه به گوگل اسیستنت این امکان را می دهید تا به ایمیل های اخیر شما دسترسی داشته باشد و اطلاعات خود را بروز رسانی کند.

۸. پس از فعال سازی هر یک از گزینه های مورد نیاز خود، بر روی گزینه Next کلیک کنید.

آموزش فعال سازی Google Assistant در اندروید

۹. بدین ترتیب گوگل اسیستنت فعال شده و شما می توانید از دستورات مختلف آن استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید برای پخش موسیقی و یا ارسال پیام به یکی از دوستانتان از گوگل اسیستنت کمک بگیرید.