آموزش iOS

آموزش استفاده از قابلیت بوک مارک در مرورگر سافاری – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش استفاده از قابلیت بوک مارک در مرورگر سافاری

معرفی قابلیت بوک مارک در مرورگر سافاری

حتما تا به حال نام مرورگر سافاری به گوشتان خورده است، سافاری یک مرورگر قدرتمند و قابل اعتماد می باشد که قابل استفاده بر روی سیستم عامل های IOS و مک می باشد. شرکت اپل جهت بهینه‌سازی پرفرمنس و مصرف انرژی این مرورگر همیشه در تلاش است و همواره با ارائه به‌‌ روزرسانی‌ های مستمر سعی می‌کند که تجربه کار با آن را ارتقاء بدهد. سافاری برنامه ی پیش فرض وب گردی در iPhone است که با اجرا کردن آن می توانید کارهای مختلفی را با استفاده از آن در محیط وب و اینترنت انجام دهید که یکی از آن ها بوک مارک کردن و یا نشانه گذاری وبسایت های پر استفاده می باشد. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از بوک مارک ها در مرورگر سافاری را به شما آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با قابلیت Safari Reader برای تبدیل صفحات وب شلوغ و پر از تبلیغات به محیطی شبیه به صفحات کتاب مبحث معرفی قابلیت Safari Reader در مرورگر سافاری را مطالعه نمایید.

 

افزودن بوک مارک (Bookmarks)

بوک مارک کردن یک صفحه ی وب به معنی نشانه گذاری آن جهت دسترسی سریع و آسان در مراجعه های بعدی می باشد که بسیاری از افراد و کاربران مرورگر سافاری از آن استفاده می کنند.  جهت افزودن یک لینک و یا وبسایت به لیست بوک مارک ها مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

۱. ابتدا مرورگر سافاری را اجرا نمایید.

۲. سپس وارد وبسایت مورد نظرتان شوید.

۳. برای نشانه گذاری یا بوکمارک کردن وبسایت مد نظرتان کافیست بر روی آیکون به شکل the Bookmarks button نگه دارید.

۴. در صفحه باز شده بر روی گزینه Add Bookmark کلیک نمایید.

آموزش استفاده از قابلیت بوک مارک در مرورگر سافاری

دسترسی به لیست بوک مارک ها

برای دسترسی به بوکمارک های خود، کافیست بر روی آیکون به شکل the Bookmarks button ضربه زده و سپس زبانه Bookmarks را انتخاب کنید تا لیست بوک مارک های شما برایتان نمایش داده شوند. همچنین با کلیک بر روی گزینه Edit می توانید یک پوشه جدید ایجاد و یا حذف کنید، نام پوشه ها را تغییر دهید و یا آن ها را مرتب کنید.

 

مشاهده سریع سایت های مورد علاقه پر بازدید

با ضربه زدن برروی قسمت جستجوی مرورگر سافاری می توانید سایت ها و صفحات وب مورد علاقه ی خود را مشاهده کنید. با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین، می توانید سایت هایی که زیاد از آن ها استفاده می کنید را مشاهده نمایید. همچنین اگر تمایل دارید که این سایت ها برایتان نمایش داده نشوند کافیست وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید و برنامه سافاری را انتخاب کنید و درنهایت گزینه Frequently Visited Sites را در حالت غیرفعال قرار دهید.

 

نمایش بوک مارک های Mac بر روی iPhone

جهت مشاهده لیست بوک مارک های مک برروی گوشی های آیفون کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید:

۱. ابتدا وارد تنظیمات تلفن همراه خود شده و برروی گزینه Your Name کلیک نمایید.

۲. سپس وارد بخش iCloud  شوید و گزینه Safari را در حالت فعال قرار دهید.

بدین ترتیب شما می توانید از طریق گوشی تلفن به بوک مارک های مک خود دسترسی داشته باشید.

همچنین برای اضافه نمودن یک صفحه وب به صفحه اصلی تلفن همراه و استفاده سریع و آسان از آن در مواقع ضروری کافیست بر روی آیکون به شکل the Share button کلیک نمایید تا منوی جدید برای شما باز شود، سپس از بین گزینه های موجود گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید تا لینک صفحه مورد نظر روی صفحه اصلی تلفن همراهتان ظاهر شود.