تلگرامشبکه های اجتماعیکامپیوتر

معرفی کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

کلید های میانبر تلگرام دسکتاپ

چگونه می توانم از کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ استفاده کنم؟

پیام رسان تلگرام دارای کارایی های بسیار زیادی است که باعث شده تا این نرم افزار مورد توجه کاربران قرار بگیرد. این موضوع توسعه دهندگان تلگرام را به این فکر انداخته که پیام رسان تلگرام را برای سیستم عامل های متفاوت از جمله ویندوز ارائه دهند. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم تا کلیدهای میانبر تلگرام دسکتاپ را به شما معرفی کنیم.

آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی بالا بردن امنیت و حفظ اطلاعات شخصی خود از هک و جاسوسی در تلگرام مبحث آموزش قرار دادن تایید دو مرحله ای برای افزایش امنیت تلگرام را مطالعه نمایید.

 

معرفی کلید های میانبر تلگرام دسکتاپ

دسکتاپ تلگرام در واقع نسخه‌ ای از برنامه پیام رسان محبوب تلگرام است که برای کامپیوتر ها عرضه شده و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد تا از طریق کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ های خود از تلگرام استفاده کنند. ، نسخه دسکتاپی برنامه تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد تا از کلید های میانبر اختصاصی استفاده کنند و به این صورت از طریق کیبورد و بدون نیاز به لمس موس با تلگرام دسکتاپ ارتباط برقرار نمایند. در ادامه با این آموزش همراه ما باشید.

– اولین چیزی که بهتر است بدانید این است که با استفاده از کلید Esc می‌توانید از هر پنجره ی گفتگو در موبوگرام خارج شده و بخش جستجو را فعال کنید.

– با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+M می توانید برنامه تلگرام در ویندوز مینیمایز کنید.

– کلیدهای ترکیبی Ctrl+L در صورت فعال بودن قابلیت PassCode، منجر به قفل شدن تلگرام دسکتاپ می‌شود.

– کلیدهای ترکیبی Ctrl+Tab یا Ctrl+Page Down یا Ctrl +Arrow Down در تلگرام دسکتاپ منجر می‌شوند که بتوانید از چت فعلی به چت بعدی جهش یابید.

– با استفاده از کلید Delete در تلگرام دسکتاپ می توانید پیام های انتخابی خود را حذف کنید.

– از طریق کلید Arrow Up یا فلش بالا در تلگرام دسکتاپ، میتوانید قابلیت ویرایش آخرین پیام ارسالی خود را فعال کنید.

– کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Tab یا Ctrl+Page Up یا Ctrl+Arrow Up در تلگرام دسکتاپ منجر می‌شوند که بتوانید از چت فعلی به قبلی جهش یابید.

– کلیدهای ترکیبی Ctrl+Q دستور خارج شدن از تلگرام دسکتاپ را صادر می‌کنند.

–  کلیدهای ترکیبی Ctrl+W منجر به خارج شدن از تلگرام و البته فعال باقی ماندن آن در بخش System Tray یا Toolbar می‌شود.

– با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+F می توانید قابلیت جستجو یا سرچ تلگرام دسکتاپ را فعال کنید. می‌توانید پس از فشردن این کلیدهای ترکیبی، عیارت خاصی را جستجو کنید.

 

منبع