اینترنتتلگرامشبکه های اجتماعی

معرفی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام

نوشته شده در ۲ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

نسخه‌های غیر رسمی تلگرام

معرفی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام

تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب نزد کابران اینترنت بوده که به کارهای روزانه افراد سرعت بخشیده است. اما با فیلتر شدن این اپلیکیشن در ایران بسیاری از افراد در استفاده از آن دچار یکسری مشکلاتی شدند. از این رو به دلیل محدودیت های اعمال شده بر روی این برنامه، کاربران تلگرام روی به استفاده از برنامه های مختلفی که در اصل آنرا جایگزین تلگرام کرده بودند، کردند. به همین دلیل ما تصمیم داریم در این مقاله به معرفی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکته: آخرین نسخه برنامه تلگرام را برای اندروید از لینک Google paly و برای سیستم عامل ios از لینک App store دانلود نمایید.

همچنین می توانید برای آشنایی با چگونگی رفع مشکل وصل نشدن تلگرام، مبحث آموزش رفع مشکل وصل نشدن تلگرام را مطالعه نمایید.

 

تلگرام غیر رسمی چیست ؟

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره کردیم ، تلگرام یکی از بهترین پیام رسان ها در فضای مجازی محسوب می شود که هم اکنون نیز کاربران زیادی دارد و گروه ها ، کانال ها و … هم در آن تشکیل شد و کاربران با اهداف مختلفی چون ایجاد سرگرمی ، ارائه مطالب آموزشی ، گروه های کاری و … به آن پیوستند. از آنجایی که این نرم افزار محبوبیت زیادی داشت ، بعد از فیلتر شدن این برنامه و اعمال محدودیت ها ، بازار تولید نسخه های غیر رسمی تلگرام داغ شد و گروه های مختلفی اقدام به ساخت نرم افزارهای جانبی و جایگزین این برنامه کردند که علاوه بر قابلیت ها و خدمات این برنامه ، یعنی نسخه رسمی ، قابلیت های دیگری را نیز به همراه داشته باشد و محدودیت ها و فیلتر تلگرام هم روی آنها اعمال نشده باشد. گروه های برنامه نویسی برای تولید نسخه های غیر رسمی تلگرامنکات زیر را در نظر داشته اند :

۱. سرعت دسترسی مناسب و کند نبودن برنامه در اجرا

۲. ارائه قابلیت های جدید و جذاب تر نسبت به نسخه اصلی تلگرام

۳. امکان نفوذ در برنامه و مباحث امنیتی

۴. عدم محدودیت و فیلترینگ

تلگرام ایکس

برخی گمان می کنند که تلگرام ایکس،تلگرام غیر رسمی خارجی است زیرا، این نسخه غیر رسمی تلگرام، با هدف جایگزین نسخه اصلی تلگرام طراحی و تولید شد، اما از آنجایی که قابلیت های چشمگیر و مطلوب را نداشت، هنوز نتوانسته است جایگزین نسخه اصلی شود و آن را منسوخ نماید. این برنامه نیز دارای قابلیت هایی نظیر :

– سرعت زیاد برنامه حتی در صورت کند بودن اینترنت

– قابلیت چت همزمان

– تم های متنوع و جذاب

– دسته بندی چت ها و تماس های صوتی

– باز شدن عکس ها با عرض و ارتفاع کامل و مطلوب

– امکان چت کردن به صورت مخفی

– استیکرهای با کیفیت

– امکان ارسال فیلم با حجم بسیار بالا

– باز شدن صفحه چت بصورت پاپ آپ

– دسته بندی media به تفکیک فیلم ، عکس ، فایل و …

– جداسازی تمام فایل ها در گروه ها

– حالت روح در تلگرام ایکس

– مصرف کمتر اینترنت نسبت به سایر نسخه های غیر رسمی تلگرام

نسخه‌های غیر رسمی تلگرام

تلگرام طلایی

تلگرام طلایی ج به صورت مستقیم به سرورهای اصلی تلگرام متصل می شود و یکی از پر دانلود ترین برنامه هاست، این برنامه علاوه بر امکانات خود تلگرام، امکان جستجو در محتوای تصویری، ویدیویی، متنی در تمام کانال ها حتی اگر عضوی آن نباشید را میسر کرده است. این برنامه همچنین حالت تبلت را دارد و می تواند متناسب با سایز آن صفحه نمایشش تغییر پیدا کند.

از زبان فارسی به صورت کامل ، با تاریخ شمسی و به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی می کند. امکان انتخاب فونت نیز یکی دیگر از قابلیت های این برنامه است

نسخه‌های غیر رسمی تلگرام

موبوگرام

می توان از موبوگرام به عنوان اولین نسخه غیر رسمی تلگرام یاد کرد که در ابتدا برای فارسی زبانان طراحی شده بود که امکانات ویژه ای را برای کاربران خود در نظر گرفته بود. حالت روح یکی دیگر از ویژگی های این برنامه است که با استفاده از این قابلیت دیگران متوجه آنلاین بودن و فعالیت شما در موبوگرام نشده و اگر برای شما پیامی ارسال شود و شما آن را مشاهده کنید ، تیک دوم که بیانگر خوانده شدن مطلب است زده نمی شود و طرف مقابل شما نمی تواند متوجه شود که آیا پیام ارسال خوانده شده است یا خیر؟ در این نرم افزار هم می توان کانال ، گروه و چت های خصوصی داشت ، البته در این نرم افزار هر کدام از این ها در زبانه ای جداگانه و تفکیک شده قرار گرفته است ، البته می توان همه آنها را در یک صفحه هم مشاهده کرد مانند نسخه اصلی تلگرام.

 

موبوگرام دوم

این برنامه تمامی امکاناتی که نرم افزار موبوگرام داراست را در اختیار شما قرار می دهد اما مهم ترین قابلیت و تفاوت آن با موبوگرام دوم این است که موبوگرام دو در صورتی شما دو اکانت تلگرام داشته باشید کاربرد دارد و با استفاده از آن می توانید همه این اکانت ها را فعال کرده و مدیریت کنید.

موبوگرام

هاتگرام

شاید شما تجربه استفاده از این نسخه غیر رسمی تلگرام را داشته باشید یا نام آن را شنیده باشید ولی اطلاعات دقیقی از این برنامه نداشته باشید ، از جمله امکانات این برنامه ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

– مشاهده پست های پرطرفدار و پر بازدید به تفکیک روز و هفته

– امکان ارسال پیام به چند مخاطب و گروه

– پشتیبانی از زبان فارسی

– جستجو در کانال های مختلف بدون نیاز به عضویت در آنها  و …

– مخفی کردن کانال ، گروه و چت از طریق قفل گذاری

– امکان تغییر تم ، ساخت قالب و اشتراک گذاری آن با دیگران

هاتگرام

همانطور که مشاهده نمودید در آموزش بالا به معرفی نسخه‌های غیر رسمی تلگرام و نحوه عملکرد و کاربرد آن ها را برای شما پرداختیم تا شما با آگاهی کامل بهترین جایگزین را برای اپلیکیشن داشته باشید.

منبع