برنامه کامپیوتر

معرفی برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت روی کامپیوتر – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

معرفی برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت روی کامپیوتر

برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

کم کردن حجم تصاویر بدون افت کیفیت به یکی از مشکلات کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شده زیرا با کم کردن حجم تصاویر، به اشتراک گذاری آن ها راحت تر خواهد بود و همچنین موجب صرفه جویی در میزان حافظه تلفن های همراه می شود زیرا معمولا حجم تصاویری که توسط گوشی های امروزی ثبت می شوند چیزی حدود ۴ الی ۱۰ مگابایت می باشد. همین موضوع باعث می شود که کاربران شبکه های اجتماعی به فکر راه حلی برای کاهش حجم تصاویر خود بیوفتند. ما در این مطلب قصد داریم تا برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت روی کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با سایت های آنلاین کاهش حجم عکس، مبحث آموزش کاهش حجم عکس به صورت آنلاین و با استفاده از سایت های معتبر را مطالعه نمایید.

 

نحوه کاهش حجم عکس با برنامه

نرم افزارها و برنامه های متنوعی برای کاهش حجم عکس ها وجود دارد با کم‌ترین افت کیفیت تصویر شما را فشرده می‌کنند.  در ادامه تعدادی از این برنامه ها را به شما معرفی خواهیم نمود.

 

PNGgauntlet

این برنامه یک برنامه تخصصی برای کاهش حجم عکس های شما است که با نصب آن بر روی کامپیوتر خود می توانید تصویر مد نظر خود را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه optimize، حجم تصاویر خود را کاهش دهید. سپس تصاویر optimize شده برای شما آماده شوند.

 

معرفی برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت روی کامپیوتر

 

Caesium

برنامه Caesium یک نرم افزار رایگان است که حجم تصاویر شما را بدون افت کیفیت کاهش خواهد داد. از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه این است که حجم تصاویر را تا ۸۰ % کاهش می دهد و کیفیت آن را تا حد زیادی حفظ می کند.

معرفی برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت روی کامپیوتر

Fotosizer

نرم افزار Fotosizer یک نرم افزار قدیمی تر نسبت به نرم افزارهای قبلی است که عملکرد قابل قبولی دارد اما به دلیل رابط کاربری پیجیده آن کار با آن کمی سخت است. برای کم کردن حجم تصاویر با استفاده از برنامه Fotosizer کافیست ابتدا تصویر مد نظرتان را داخل برنامه Drag کنید و سپس تنظیمات دلخواه خود را از منوی سمت راست ایجاد کنید و در نهایت از بخش Destination Setting مسیر ذخیره عکس را مشخص کنید. پس از طی نمودن مراحل بالا، گزینه start در پایین و سمت راست صفحه را انتخاب کنید تا تصویر شما ذخیره شود.

معرفی برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت روی کامپیوتر

JPEG Imager

برای استفاده از این برنامه کافیست تصاویر با فرمت JPG را وارد این برنامه کرده و نسخه فشرده شده ان را تحویل بگیرید. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

۱. پس از نصب برنامه، تصویر مورد نظرتان که قصد کاهش حجم آن را دارید از طریق منوی File و انتخاب گزینه Open وارد کنید.

۲. سپس از صفحه اصلی برنامه، بر روی گزینه Compress کلیک کرده و از زیر منو دوباره گزینه Compress را بزنید.

۳. در این مرحله تصویر کپی شده خود را در سمت راست مشاهده می کنید که در واقع این کپی همان نسخه فشرده‌ شده عکس است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را با هم مقایسه کنید.

۴. همچنین از قسمت Image می توانید با استفاده از تنظیمات این برنامه، تغییرات خود را اعمال کنید.

۵. در نهایت پس از اتمام کارتان از منوی File گزینه Save as را انتخاب کنید و تا تصویر در مکانی که شما مشخص می‌کنید ذخیره شود.

نکته: به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که نرم افزار یک نرم افزار رایگان نیست و برای استفاده باید آن را خریداری کنید.

معرفی برنامه های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت روی کامپیوتر

بدین ترتیب شما با استفاده از برنامه های بالا نیز می توانید تصاویر خود را فشرده کرده و از استفاده و به اشتراک گذاری آن ها با دوستانتان لذت ببرید.