موبایل

معرفی برنامه های تبدیل آیفون به دوربین وب کم

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

برنامه های تبدیل آیفون به دوربین وب کم

برنامه های تبدیل آیفون به دوربین وب کم

آیا می دانید که می توانید از آیفون خود به عنوان وب کم استفاده کنید؟ البته، این روش نمی تواند کاملاً از یک وب کم به معنای سنتی تقلید کند. شما نمی توانید آیفون خود را به درگاه USB رایانه وصل کنید و انتظار داشته باشید که بلافاصله کار کند. اما می توانید از برنامه ها برای بازآفرینی تجربه وب کم استفاده کنید. برنامه مشهور برای این منظور EpocCam است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دیگر برنامه های تبدیل آیفون به دوربین وب کم آشنا کرده و نحوه استفاده از EpocCam را بررسی کنیم تا iPhone شما مانند یک وب کم عمل کند.

نکته: می توانید برای آشنایی با چگونگی انتقال عکس های خود از گوشی آیفون به کامپیوتر شخصی مبحث آموزش انتقال عکس از گوشی آیفون به کامپیوتر را مطالعه نمایید.

 

EpocCam چیست؟

EpocCam می تواند دستگاه iOS شما (iPhone یا iPad) را برای هر دو رایانه Windows و Mac به یک وب کم تبدیل کند. نسخه Android آن نیز وجود دارد که عملکرد مشابهی را ارائه می دهد. توسعه دهنده این برنامه ادعا می کند که این برنامه می تواند کاملاً جایگزین وب کم های سنتی USB و وب کم شود.

این برنامه از دو رسانه فیلم و صدا پشتیبانی می کند و با بسیاری از برنامه های پیشرو پخش کننده ویدیو از جمله Skype ، Streamlabs OBS و YouTube سازگار است. فرقی نمی کند که آیا می خواهید با خانواده خود چت کنید، بازی کنید یا با همکاران خود در تماس های ویدیو کنفرانسی شرکت کنید، EpocCam وظیفه خود را بر عهده دارد و آن را انجام می دهد.

 

EpocCam Free در مقابل EpocCam Pro

EpocCam دو نسخه رایگان و پولی را ارائه می دهد. نسخه رایگان دارای وضوح ویدیوی ۶۴۰ × ۴۸۰، پشتیبانی USB (در صورت استفاده از macOS)، امکان استفاده از دوربین های جلو و عقب دستگاه شما به عنوان ورودی وب کم و اتصال Wi-Fi است. هنگام استفاده از نسخه رایگان، باید وجود علامت های سفید را در فیلم های خود و هم چنین تبلیغات درون برنامه ای بپذیرید.

نسخه Pro(پولی) تبلیغات و واترمارک را حذف می کند. در صورتی که کاربر مکینتاش هستید، این نکته بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از ویژگی های حرفه ای فقط در دسترس کاربران سیستم عامل دسک تاپ اپل است. از ویژگی های این نرم افزار می توان به بزرگنمایی، فوکوس دستی، پشتیبانی از چراغ قوه، فیلم HDR، دوربین دوگانه و صفحه نمایش کم نور (همچنین “spycam” نامیده می شود) اشاره کرد. مزیت مهم دیگر استفاده از نسخه پولی افزایش وضوح ویدیو است.

 

نحوه استفاده از آیفون خود به عنوان وب کم با EpocCam

در ادامه به نحوه تنظیم EpocCam در دستگاه های iOS و macOS یا Windows نگاهی می اندازیم.

۱. EpocCam را روی macOS یا Windows نصب کنید.
۲. نرم افزار EpocCam در دو بخش ارائه می شود: برنامه ای برای دستگاه تلفن همراه و درایور رایانه شما.

اگرچه می توانید خروجی دوربین آیفون خود را در Mac خود با استفاده از چیزی بیشتر از EpocCam Webcam Viewer (به صورت رایگان در فروشگاه App Mac موجود باشد) مشاهده کنید، اما توصیه می کنیم درایورها را نصب کنید. زیرا آن ها به EpocCam اجازه می دهند تا با اسکایپ، زوم و هر ابزار چت تصویری دیگری که استفاده می کنید ادغام شوند. مشاهده گر وب کم فقط به شما امکان می دهد خروجی ویدیوی تلفن خود را ببینید. هیچ ادغامی با سایر خدمات را ارائه نمی دهد.

درایورهای EpocCam Mac (و همچنین درایورهای ویندوز) به طور رایگان در وب سایت توسعه دهنده، kinoni.com در دسترس هستند. آن ها را قبل از ادامه کار روی رایانه خود دانلود و نصب کنید.

(توجه: ایده خوبی است که دستگاه خود را بعد از نصب هر درایور جدید مجدداً راه اندازی کنید.)

دانلود: EpocCam برای iOS (رایگان)

 

تنظیم EpocCam روی آیفون و آیپد

پس از اینکه نسخه موبایل EpocCam را در دستگاه iOS خود دانلود و نصب کردید، اتصال آن به مک آسان است. فقط مطمئن شوید که دستگاه های iOS و macOS شما در همان شبکه Wi-Fi قرار دارند، سپس برنامه EpocCam را بر روی تلفن خود باز کنید. یک صفحه سیاه با نماد تلفن مشاهده خواهید کرد.

اکنون به Mac خود برگردید و برنامه ای را که EpocCam از آن پشتیبانی می کند باز کنید. اگر فقط می خواهید اتصال را آزمایش کنید، برنامه EpocCam Webcam Viewer را که قبلاً ذکر شد باز کنید. به محض اینکه برنامه تلفن یک برنامه پشتیبانی شده را که در Mac شما اجرا می شود تشخیص دهد، یک اتصال فوری برقرار می کند و یک تصویر پخش را نشان می دهد.

اطمینان حاصل کنید که روش ورودی ویدیو را روی اپلیکیشن برنامه چت با استفاده از وب کم تنظیم کرده اید.

 

گزینه های جایگزین EpocCam

اگر از EpocCam راضی نیستید، چند برنامه دیگر وجود دارد که به شما امکان می دهند از آیفون خود به عنوان وب کم استفاده کنید.

۱. iCam

iCam یک برنامه پولی است که می تواند آیفون را به یک وب کم تبدیل کند. برنامه تلفن همراه فقط بخشی از معادله است. مانند EpocCam، به کامپوننت iCamSource رایانه خود نیز نیاز خواهید داشت. پس از نصب هر دو برنامه، می توانید ویدیو و صوت زنده را از هر دستگاه iOS پخش کنید.

iCam هم چنین به عنوان یک دوربین امنیتی هم کار می کند. در صورت تشخیص حرکت یا صدا می تواند هشدارهای فوری برای شما ارسال کند. تمام رویدادهای حرکتی بطور خودکار از cloud نسخه پشتیبان تهیه می شوند. علاوه بر iCam اصلی، این شرکت iCam Pro را نیز با برخی از ویژگی های اضافی ارائه می دهد.

دانلود: iCamSource برای Windows | macOS (رایگان)

 

۲. iVCam

iVCam به طور خاص برای دارندگان آیفون که دارای رایانه شخصی ویندوز هستند طراحی شده است. شما نمی توانید از iVCam برای پخش ویدیوی آیفون خود روی Mac استفاده کنید.

برنامه از طریق WLAN یا USB کار می کند و به شما امکان می دهد هم زمان چندین تلفن را به یک رایانه وصل کنید. می توانید فیلم ها را با وضوح ۱۰۸۰p ، ۷۲۰p، ۴۸۰p یا ۳۶۰p پخش کنید. این جنبه چند ارتباطی بدان معنی است که این نرم افزار برای هر کسی که مایل به استفاده از آیفون قدیمی خود به عنوان یک دوربین مدار بسته، یک مانیتور کودک یا یک دوربین خانگی است ایده آل است.

دانلود: iVCam (رایگان, نسخه پیشرفته همراه با پرداخت)

 

۳. AtHome camera

AtHome camera بی نظیر است. علاوه بر این که به رایانه اجازه می دهد از راه دور فید دوربین آیفون خود را مشاهده کند، برنامه iPhone هم چنین می تواند از راه دور فید وب کم رایانه شما را هم مشاهده کند. این نرم افزار از Windows و Mac پشتیبانی می کند.

برخی از ویژگی های اصلی برنامه عبارتند از:

  • گفتگوی دو طرفه: خواه از برنامه streamer یا برنامه viewer استفاده می کنید، می توانید با هر دستگاه متصل صحبت کرده و صدا را از آن دستگاه بشنوید.
  • تشخیص حرکت: اگر حرکتی روی دوربین شما باشد یک اعلان فوری دریافت خواهید کرد.
  • ضبط برنامه ریزی شده: اگر می خواهید دوربین خود را در ساعت های مشخصی از روز ،شاید در مواقعی که در حال کار هستید، نظارت کنید، می توانید این برنامه را از قبل برنامه ریزی کنید.

دانلود: AtHome Camera (رایگان, با پرداخت های درون برنامه ای)

 

منبع