برنامه اندرویدموبایل

آموزش روش های حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی (Burn-In)

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی

حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی اندروید و آیفون

مشکل پیکسل سوخته در گوشی خود را به شکل های مختلف نشان می دهد: مثل تار شدن تصاویر، به وجود آمدن خط رنگی روی صفحه گوشی، لکه بنفش روی صفجه گوشی در اندروید یا خط بنفش روی ال سی دی آیفون، نقطه نورانی روی صفحه گوشی، سایه انداختن صفحه نمایش و.. در ادامه ۵ روش حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی را بررسی می کنیم.

سوختن پیکسل گوشی وقتی اتفاق می افتد که کاربر یک تصویر را به مدت طولانی در صفحه نمایش گوشی خودش باز می‌گذارد و این باعث می‌شود پیکسل های صفحه نتوانند به راحتی تغییر رنگ بدهند. با وجود رنگ آبی این مشکل بیشتر اتفاق می‌افتد اما هر تصویری که مدت طولانی در صفحه نمایش باز باشد، می تواند علت رنگی شدن صفحه گوشی سامسونگ و.. شود.

شما می توانید برای آشنایی با بهترین برنامه های ساخت و ادیت ویدیو در گوشی اندروید مبحث معرفی و دانلود بهترین برنامه های ساخت و ویرایش ویدیو در اندروید را مطالعه نمایید.

 

رفع مشکل Burn-In با خاموش کردن گوشی

حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی

این ساده ترین راه برای رفع مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی است. در بسیاری موارد هم مشکل را حل می‌کند. گوشی تلفن همراه خودتان را کاملا خاموش کنید و اجازه دهید چند ساعت به همین حالت بماند. اگر مشکل سوختگی پیکسل، جزئی باشد همین زمان استراحتی که به گوشی داده اید برای حل مشکل کافی است. و هنگامی که دوباره گوشی را روشن کنید اثری از سوختگی پیکسل نخواهید دید.

 

رفع مشکل سوختگی پیکسل با استفاده از اپلیکیشن های اصلاح رنگ

اگر خاموش کردن موبایل مشکل را حل نکرد، باید پیکسل های صفحه نمایش را اصلاح و حالت آنها را متعادل کرد. اپلیکیشن های مختلفی برای این کار وجود دارد.

برای گوشی های اندروید  OLED Saver را می توانید نصب کنید. یک اپلیکیشن خیلی ساده است ولی با ابزارهایی که دارد پیکسل های صفحه نمایش گوشی را به رنگ های مختلف در می آورد و سعی می کند آنها را به حالت واقعی خودشان برگرداند.

اگر گوشی شما  iOS است، از اپلیکیشنی به نام  Doctor OLED X استفاده کنید.

در نهایت اگر نخواستید هیچ اپلیکیشنی روی گوشی خودتان نصب کنید، از وبسایت ScreenBurnFixer استفاده کنید. این وبسایت یک قسمت ویدئو دارد که اسلایدهای رنگی و الگوهای خط خطی شکل در آنها نمایش داده می شود. این کار به درست شدن پیکسل های گوشی شما کمک می‌کند.

حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی

 

حل مشکل سوختگی پیکسل با تغییر تنظیمات گوشی

یک سری تنظیمات در گوشی موبایل وجود دارد که با تغییر آنها می‌توانید با تغییر آنها از مشکلات سوختگی پیکسل جلوگیری یا اثر آن را کم کنید.

کم کردن روشنایی صفحه نمایش: هرچه روشنایی صفحه نمایش بیشتر باشد پیکسل های صفحه کارشان سخت تر میشود. این میتواند باعث مشکل سوختگی پیکسل بشود. اگر گوشی شما همیشه روی حالت حداکثر روشنایی است آن را روی حالت خودکار قرار بدهید که با توجه به نور محیط تنظیم شود.

قفل صفحه نمایش تعریف کنید: گوشی های هوشمند را می توان طوری تنظیم کرد که بعد از یک زمان مشخص که بدون استفاده ماندند، صفحه نمایش خاموش شود. یا صفحه قفل شود. حتما این تنظیمات را در گوشی خودتان فعال کنید تا  از مشکلات بعدی ناشی از روشن و ثابت ماندن صفحه نمایش جلوگیری کنید.

نوار منو و نوار وضعیت را غیر فعال کنید: گاهی اوقات شما مدام دارید از یک اپلیکیشن که یک نوار ثابت برای اطلاع رسانی یا موارد دیگر دارد استفاده می‌کنید. مثل زمانی که دارید فیلم میبینید یا بازی میکنید. وقتی این نوار از صفحه نرود و ثابت باشد، می تواند باعث سوختگی پیکسل بعد از یک زمان طولانی شود.

حالت تاریک یا Dark Mode را فعال کنید: اگر چه این روش قطعی نیست، اما خطر سوختگی پیکسل را کاهش می‌دهد به خصوص وقتی از روشنایی بالا در صفحه نمایش استفاده می‌کنید. حتی می‌توانید حالت تاریک را برای کیبورد گوشی هم استفاده کنید.

حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی

 

حل مشکل Burn-In در سامسونگ با تغییر تنظیمات صفحه نمایش

برای سوختگی پیکسل هم اگر از اپلیکیشن OLED Saver استفاده کردید حتما برای جلوگیری از بروز دوباره این مشکل، حالت Always-on Display را غیر فعال کنید. مخصوصا اگر مدل گوشی شما Galaxy S8 است.

برای حل مشکل سایه انداختن صفحه نمایش ,.. این کار وارد قسمت Settings بشوید و Lock screen and security را انتخاب کنید. پایین صفحه گزینه Always-on Display می‌بینید. آن را انتخاب و غیر فعال کنید.حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشیحل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی

حل مشکل پیکسل سوخته در صفحه نمایش گوشی

 

تست پیکسل سوخته گوشی با صفحه نمایش LCD

سوختگی پیکسل در صفحه نمایش های LCD هم اتفاق می‌افتد، هرچند خیلی کمتر. درست کردن آن هم سخت تر است چون پیکسل های LCD با OLED متفاوت است. وقتی در صفحه نمایش های LCD مشکل سوختگی پیکسل اتفاق می افتد اثرات آن ماندگارتر است. برای تست صفحه نمایش و مشخص کردن پیکسل های سوخته و رفع آنها در صفحه نمایش های LCD از اپلیکیشن Dead Pixels Test and Fix استفاده کنید.

در نهایت اگر هیچکدام از این راه حل ها مشکل را برطرف نکرد حتما به مراکز مجاز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید.

 

منبع