اینترنت

معرفی قابلیت Master Password در مرورگر فایرفاکس – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

معرفی قابلیت Master Password در مرورگر فایرفاکس

مدیریت پسورد در پسوردها مرورگر فایرفاکس

فایرفاکس (Firefox) یکی از محبوب ترین مرورگر های عصر حاضر می باشد که در بین کاربران اینترنت محبوبیت فراوانی دارد و افراد زیادی روزانه با آن سر و کار دارند. فایرفاکس در واقع یک مرورگر وب رایگان است که توسط شرکت موزیلا طراحی و ساخته شده است و اکنون جزو یکی از قدرتمندترین و بهترین مرورگر های وب در سراسر جهان به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم تا درباره چگونگی مدیریت پسوردها در مرورگر فایرفاکس آموزش دهیم.

می توانید آخرین نسخه مرورگر فایرفاکس را برای اندروید از لینک Google Play و برای سیستم عامل ios از لینک App Store دانلود نمایید.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی تهیه بکاپ از کلیه اطلاعات مرورگر فایرفاکس مبحث آموزش گرفتن بکاپ از تمام اطلاعات فایرفاکس (بوک مارک و پسوردها) را مطالعه نمایید.

 

Master Password در مرورگر فایرفاکس

Master Password یکی از ویژگی های فایرفاکس است که این امکان را به کاربران می دهد تا برای باز کردن مرورگر با برگه‌هایی که به صورت پیش‌فرض در آن باز هستند، پسوردی را اختصاص دهند و تنها خودشان به این پسورد دسترسی خواهد داشت و با استفاده از آن می توانند از فایرفاکس استفاده نمایند. این قابلیت زمانی کاربرد خواهد داشت که چند کاربر از یک مرورگر به صورت مشترک استفاده نمایند. جهت فعال کردن این ویژگی کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

۱. ابتدا فایرفاکس را اجرا نمایید.

۲. سپس آیکون سه خط که در گوشه سمت راست تصویر قرار دارد را انتخاب کنید.

معرفی قابلیت Master Password در مرورگر فایرفاکس

۳. از بین گزینه های موجود گزینه Settings را انتخاب کنید.

معرفی قابلیت Master Password در مرورگر فایرفاکس

۴. در این مرحله باید از منوی سمت چپ وارد بخش Privacy & Security شوید.

۵. در انتها باید به دنبال گزینه Use a master password باشید و آن را در حالت فعال قرار دهید.

معرفی قابلیت Master Password در مرورگر فایرفاکس

۶. پس از انجام مراحل بالا یک صفحه جدید برای شما نمایان می شود می‌توانید پسوردی را به فایرفاکس خود اختصاص دهید.

۷. در صورت وجود پسورد قدیمی و تمایل به تغییر آن، می توانید گزینه Change Master Password را انتخاب نموده و نسبت به تغییر پسورد اقدام کنید.

معرفی قابلیت Master Password در مرورگر فایرفاکس

مدیریت پسوردها در فایرفاکس با Lockwise

معرفی قابلیت Master Password در مرورگر فایرفاکس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به یاد داشتن پسوردهای متعدد در سایت‌ها و سیستم‌های مختلف کاری ممشکل باشد. به همین دلیل فایرفاکس ویژگی به نام Lockwise دارد که با استفاده از یک نرم افزار مدیریت رمز می تواند به کاربران در کنترل و مدیریت کردن پسورد هایشان کمک کند. در واقع این برنامه‌ها ورودی اطلاعات لاگین را که شما در فایرفاکس ذخیره کرده بودید را در خود نگه می‌دارد و باعث می‌شود تا بتوانید به عنوان کاربر وارد سایت شوید.