اینترنتموبایل

آموزش روش های فعال و غیر فعال کردن رومینگ همراه اول

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

فعال و غیر فعال کردن رومینگ همراه اول

روش های فعال و غیر فعال کردن رومینگ همراه اول

یکی از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی در ایران همراه اول است. مشترکین زیاد این اپراتور باعث شده تا استفاده از خدمات این اپراتور در خارج از کشور نیز در دسترس باشد و این امکان برایشان فراهم شود تا بتوانند با همان سیم کارتی که دارند از خدمات دیتا، مکالمه و پیامک بهره‌مند شوند.اگر شما هم قصد فعال و غیر فعال کردن رومینگ همراه اول را دارید با ما همراه باشید.

شما می توانید برای فعالسازی رومینگ سیم کارت های ایرانسل مبحث  آموزش روش های فعال و غیر فعال کردن رومینگ ایرانسل را مطالعه نمایید.
 

فعال و غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

اگر به همراه سیم کارت خودتان به خارج از کشور سفر می کنید نیاز به فعالسازی رومینگ دارید.با فعالسازی رومینگ سیم کارت خود می توانید در هنگام سفر از سرویس‌های خدماتی اپراتور خود بهره ببرید، اما این خدمات را شرکت‌هایی که در کشور مقصد قرار دارند انجام می‌دهند به همین قبل از سفر به خارج از کشور باید سرویس رومینگ خود را فعال کنید.

البته به یاد داشته باشید زمانی که از سرویس رومینگ استفاده می کنید هزینه‌های مکالمه، ارسال پیامک و… را افزایش می‌دهد،اما فعالسازی آن در هنگام سفر باعث می شود تا به راحتی بتوانید به امور کاری و خانوادگی خود در داخل کشور رسیدگی کنند.

نکته: برای جلوگیری از هزینه های اضافی رومینگ در داخل کشور، پس از اتمام سفر خود، رومینگ را غیرفعال کنید.

 

روش های فعال و غیر فعال سازی رومینگ همراه اول

جهت فعال و یا غیر فعال سازی رومینگ همراه اول دو روش وجود دارد که یکی از طریق کد دستوری و دیگری از طریق ارسال پیام کوتاه انجام می‌شود.

 

روش اول: کد رومینگ همراه اول

در هنگام استفاده از این روش باید کد دستوری مورد نظر را وارد کنید و نتیجه حاصل شده از آن را روی صفحه گوشی خود ببینید. این کد به شکل زیر است:

۱. شماره گیری (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع) یا همان #۲۹*۱۰* (از چپ به راست)

۲. یا (ستاره یک ستاره شش مربع) #۶*۱* (از چپ به راست)

 

روش دوم: ارسال پیامک

زمانی که شما نخواستید از کد دستوری استفاده کنید،کافیست عدد ۲۹ را به شماره ۱۰ پیامک کنید تا نتیجه برای شما ارسال شود.

بدین ترتیب اگر شما از کاربران اپراتور همراه اول هستید،به راحتی می توانید در هنگام سفر به خارج از کشور با فعالسازی تنظیمات رومینگ سیم کارت خود همچنان از خدمات اپراتور همراه اول استفاده کنید.