آموزش iOS

آموزش فعال سازی کامل سیری تا همیشه فعال و پاسخگو باشد – تازه کار

نوشته شده در ۳ سال پیش | بدون دیدگاه ارسال شده است

آموزش فعال سازی کامل سیری تا همیشه فعال و پاسخگو باشد

اگر بگوییم سیری یکی از پر کاربرد ترین برنامه های محصولات اپل هست اغراق نکرده ایم. سیری قابلیت ها و امکانات بسیاری دارد که یکی از آن ها امکان استفاده و فعالسازی آن در زمان پوشیده بودن صفحه نمایش می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه فعال سازی کامل سیری هنگامی که صفحه پوشیده است را به شما آموزش دهیم.

نکته: شما می توانید برای آشنایی با چگونگی غیرفعال کردن سیری در زمان قفل بودن صفحه نمایش برای جلوگیری از فعالیت ناخواسته و روشن شدن صفحه نمایش گوشی و تبلت در زمان لاک اسکرین مبحث آموزش غیرفعال کردن سیری در زمان قفل صفحه نمایش را مطالعه نمایید.

 

دستیار صوتی آیفون و یا سیری چیست؟

به طور کلی سیری یک دستیار صوتی می باشد که از دستورات شما پیروی می کند و تلاش می کند که انجام کارها و درخواست های شما راحت تر و سریع تر باشد. کاربران اپل برای استفاده از سیری کافیست از طریق صوت و تنها با گفتن خواسته خود سیری را صدا کرده تا سیری از طریق دسترسی به برنامه های نصب شده بر روی دستگاه مانند Messages، Maps، Safari و… ، کارها و درخواست های کاربران را انجام می دهد.

اگر شما هم از کاربران اپل هستید و از خدمات سیری نیز استفاده می کنید، حتما از قابلیت فعالسازی سیری با استفاده از صدا زدن آن و گفتن عبارت Hey siri آشنا هستید. اما باید به شما بگوییم در نسخه های قدیمی تر IOS ، استفاده از این قابلیت سیری در هنگام پوشیده بودن صفحه نمایش امکان پذیر نمی باشد، به عنوان مثال زمانی که تلفن همراهتان را در جیب خود گذاشته اید و یا برای محافظت از گوشی از کیف گوشی استفاده می کنید، این قابلیت جهت استفاده از سیری غیرفعال می شود. اما خوشبختانه در نسخه های جدید تر IOS، این امکان برای کاربران وجود دارد تا در هر زمان و شرایطی بتوانند با استفاده از صدا زدن سیری، آن را فعال نمایند. در این مطلب قصد داریم تا نحوه استفاده از سیری هنگامی که صفحه پوشیده است را به شما آموزش دهیم.

 

مراحل فعال سازی کامل سیری در تمامی لحظات

جهت استفاده از این قابلیت باید ورژن IOS شما ۱۳.۴ یا بالاتر باشد. پس از اطمینان از نصب نسخه IOS مناسب جهت استفاده از این قابلیت سیری، مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

۱. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings دستگاه خود شوید.

۲. سپس از بین گزینه های نمایش داده شده، بر روی گزینه Accessibility کلیک نمایید.

آموزش فعال سازی کامل سیری تا همیشه فعال و پاسخگو باشد

۳. در منوی جدیدی که برای شما نمایان می شود به پایین رفته و گزینه Siri را انتخاب کنید.

آموزش فعال سازی کامل سیری تا همیشه فعال و پاسخگو باشد

۴. در این مرحله کافیست گزینه Always Listen for Hey Siri را در حالت فعال قرار دهید.

آموزش فعال سازی کامل سیری تا همیشه فعال و پاسخگو باشد

۵. بدین ترتیب پس از انجام مراحل بالا، از این پس در هر شرایطی با صدا زدن سیری میتوانید آن را فعال کرده و از آن استفاده نمایید. حتی در هنگامی که صفحه نمایش آیفون پوشیده می باشد نیز با صدا زدن سیری می توانید کارهای خود را از او بخواهید.